Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D

    Odpowietrzanie sprzęgła

    Witam po wymianie sprzęgła pedał dalej mi lekko opada i ktoś mi powiedział ze trzeba odpowietrzyć sprzęgło.
    Ale jak to zrobić?? Co prawda jest tam coś w rodzaju odpowietrznika ale nie widzę aby to miało się w jakiś sposób odkręcać...
    Jak to zrobić?? Proszę opisać tak jak dla laika...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wydaje mi się że powinno być tak jak z hamulcami. spróbuj ruszyć odpowietrznik na wysprzęgliku. jak się uda to dokręć go i tu potrzebne byłyby 2 osoby. jedna musi pompować i przytrzymywać pedał wciśnięty kiedy ty będziesz odkręcał odpowietrznik. potem zakręcasz go i znowu pompujemy trochę. następnie przytrzymujemy w dole odkręcamy odpowietrznik zakręcamy i możemy dalej pompować pedałem. i tak aż do momentu w którym z tego odpowietrznika będzie leciał sam płyt beż bąbelków z powietrzem.
    tu masz wysprzęglik i zaznaczony odpowietrznik

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D
    Cytat Napisał seth67
    wydaje mi się że powinno być tak jak z hamulcami. spróbuj ruszyć odpowietrznik na wysprzęgliku. jak się uda to dokręć go i tu potrzebne byłyby 2 osoby. jedna musi pompować i przytrzymywać pedał wciśnięty kiedy ty będziesz odkręcał odpowietrznik. potem zakręcasz go i znowu pompujemy trochę. następnie przytrzymujemy w dole odkręcamy odpowietrznik zakręcamy i możemy dalej pompować pedałem. i tak aż do momentu w którym z tego odpowietrznika będzie leciał sam płyt beż bąbelków z powietrzem.
    tu masz wysprzęglik i zaznaczony odpowietrznikObrazek
    Wszystko się zgadza ale z tego co patrzyłem to ten odpowietrznik razem z wysprzeglnikiem wygląda jakby to była całość...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Procedura jest następująca
    1. Wciskasz nogą ok 10 razy pedał sprzęgła.
    2. Pod maską wypinasz (nie zdejmujesz) zawleczką z wysprzęglika - za pomocą cienkiego płaskiego śrubokręta tak by zawleczka była wysunięta o jeden stopień i znajdowała się na wysprzęgliku.
    3. Wysuwasz przewód (nie wyciągasz) - wtedy jak przewód będzie wysunięty i nadal w wysprzęgliku, bo zawleczka mimo że jest wypięta nie pozwoli mu opuścić wysprzęglik, zacznie odpowietrznikiem wypływać płyn hamulcowy.

    !!!PAMIĘTAĆ O CIĄGŁYM ZALEWANIU ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO PŁYNU HAMULCOWEGO!!!

    4. Wsuwasz przewód.
    5. Wpinasz zawleczkę.
    6. Wciskasz pedał sprzęgła ok 10 razy - nawet ręką gdy pedał wpadnie w podłogę (góra-dół).

    Tą procedurę powtarzasz do momentu gdy pedał sprzęgła będzie twardy. Tzw. procedura przelewowa.
    Ciekawe czemu układ Ci się zapowietrzył? Może wysprzęglik jest uszkodzony, pompa, płyn hamulcowy do wymiany???
    Warto przepompować płyn hamulcowy metodą którą podałem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D
    Zrobiłem tak jak kolega napisał lecz nic to nie daje. Pedał dalej siedzi w podłodze i odpowietrzanie nie przynosi żadnych skutków.
    Gdzie szukać przyczyny???
    P.S. Po napompowaniu 10 razy pedał podczas zsuwania przewodu powinien być w podłodze czy podnieść go ręką do góry??

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Powinien być podniesiony. Przyczyny podałem w poprzednim poście. Widocznie gdzieś gubi ciśnienie...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D
    a jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to wysprzęglnik czy pompa??

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Metodą podstawienia. Mogę Cię pocieszyć tym że częściej wymienia się wysprzęglik niż pompę.

    Podczas odpowietrzania sprzęgła widziałeś uciekające powietrze z odpowietrznika czy tylko sam płyn?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D
    Podczas odpowietrzania nie wiedzę by co kol wiek leciało trochę powietrza czasem strzeli ale płynu bardzo mało.
    Powiedz mi ile cykli ( napompować 10 razy, zdjąć zawleczkę i zsunąć wężyk kawałek) trzeba uczcić by pedał zaczął twardnieć???

  11. #10
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    36
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    przemo0018,
    Cytat Napisał Etiuda
    Tą procedurę powtarzasz do momentu gdy pedał sprzęgła będzie twardy

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D
    zgadza sie czytałem to ale jeśli mam coś uszkodzone (pompę lub wysprzeglnik) to nigdy nie będzie twardniał.
    Więc pytam się ile średnio takich cykli jest potrzebne by było widać jakieś efekty??

    [size=2][ Dodano: 2010-03-27, 16:35 ][/size]
    powtórzyłem cykl około 30 razy i w odpowietrzniku nie pokazała się ani kropla płynu...
    O czy to świadczy??

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Czasem można przepompować 1l. płynu hamulcowego. Jeżeli widzisz że przez odpowietrznik wydobywa się powietrze to znaczy że układ jest zapowietrzony. Musi lecieć tylko sam płyn, czyli zsuwasz przewód i czekasz ok 3 min po czym zapinasz przewód, zalewasz zbiorniczek do pełna płynem i wachlujesz pedałem sprzęgła góra dół, po czym znowu i znowu powtarzasz tą metodę odpowietrzania aż do momentu gdy pedał zacznie stopniowo twardnieć od samej podłogi i na końcu będzie sam odbijał ku górze.
    Ciężko jest stwierdzić co jest uszkodzone gdy nie ma wycieku. Dlatego w wielu przypadkach wymienia się sam wysprzęglik niż pompę. Domyślam się że sprzęgło jest sprawne w Twoim aucie?

    [size=2][ Dodano: 2010-03-27, 16:44 ][/size]
    To wyjmij całkowicie przewód i zobacz czy płyn wtedy leci. A innym sposobem możesz wziąć sąsiada niech Ci delikatnie wciśnie pedał gdy przewód będziesz mieć wysunięty.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    14
    Auto
    Fiat DOBLO 1,9D
    sprzęgło jest nowe założone tydzień temu i jest to oryginał wiec na pewno jest ok.
    Kolego ale mi nie ubywa płynu ze zbiornika i tez z odpowietrznika nie wydobywa się płyn nawet kropla...
    jest tam cały czas sucho.
    Czy możliwe ze po 30 cyklach nadal nawet kropla płynu się nie pojawiła i płyn w zbiorniczku nie opadł??
    To czy z odpowietrznika wydobywa się powietrze ciężko mi powiedzieć... Wydaje mi się ze podczas zsuwania przewodu najpierw trochę zasysa a później trochę wydmuchuje ale nie jestem pewien.

    P.S. Co prawda ja robiłem tak ze pompowałem na moment tylko zsuwałem przewód i cykl zaczynałem od początku ale to chyba nie błąd...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Wyjmij całkowicie przewód z wysprzęglika i zobacz czy jest drożny. Zobacz też czy przy wyjętym przewodzie z wysprzęglika, podczas wciśnięcia pedału sprzęgła płyn psika - niech druga osoba wciśnie pedał a Ty patrz czy płyn leci pod ciśnieniem.

    Po wysunięciu przewodu powinien ukazać się płyn w odpowietrzniku - może jest zatkany?

    Inny sposób jest taki:
    Wyciągnij całkowicie przewód i zatkaj go czymś by płyn nie leciał - wykręć wysprzęglik - wciśnij tłoczek - zalej go płynem hamulcowym do pełna (by nie było powietrza w nim) jednocześnie powoli popuszczając tłoczek - odetkaj przewód niech z przewodu trochę płynu zleci - wciśnij przewód w wysprzęglik i zabezpiecz zawleczka - przykręć wysprzęglik i zobacz czy jest poprawa.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Polska południowa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9D
    Może nie wraca całkowicie tłoczek w pompie i nie otwiera otworu do przepływu płynu, przewód raczej nie powinien się zapchać. Po odkręceniu odpowietrznika płyn powinien lecieć bez pompowania.

    Pozdrawiam


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. potrzebuje pomocy-sprzęgło czy skrzynia biegów?
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2018, 02:31
  2. Sprzęgło :(
    Napisany przez maju1984 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 11-09-2011, 17:54
  3. Problem ze sprzęgłem
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2011, 23:57
  4. [skrzynia biegów] kończy mi się sprzęgło :(
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2008, 17:36
  5. Sprzęgło
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-07-2008, 12:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpowietrzanie sprzegla

fiat doblo sprzegloodpowietrzenie sprzegla fiat doblojak odpowietrzyc sprzegloodpowietrzanie sprzegla fiat doblojak odpowietrzyc sprzeglo fiat puntojak odpowietrzyc sprzeglo hydrauliczne ducato
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl