Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V 2001r

    Obudowa rozrządu 1.6

    Witam,

    czy miał ktoś problem z odkręceniem obudowy rozrządu w silniku 1.6?
    U mnie jest taka sytuacja że przy wymianie nie mogli jej odkrecić. Niektóre śrubki się kręciły we wszystkie strony ale nie chciały wyjść. Musieli połamać obudowe żeby się tam dostać. Teraz jest zakupiona nowa ale zauważyłem że brakuje jednej śruby i ta nowa obudowa klekocze strasznie. Po dociśnięciu ręką przestaje. Ale sytuacja się powtarza. 2 śruby znowu nie chcą wyjść.
    Ktos miał coś takiego? Jest na to patent? Bo wychodzi na to że nie mogę skontrolować tego rozrządu tylko czekać do wymiany i znowu łamać albo czekać aż się zerwie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    O niczym takim nie słyszałem.. U mnie odkręca się normalnie. Może wkręcone były złe śruby?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V 2001r
    Ty masz 1.8
    Jeden mechanik mówił że w 1.6 to częste. Chcę to zweryfikować.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał mancyk Zobacz post
    Jeden mechanik mówił że w 1.6 to częste. Chcę to zweryfikować.
    większość mechaników tak mówi, jak coś popsuje bądź nie wie jak zrobić.
    Spróbuj podważyć i odkręcać.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    38
    Postów
    279
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Tam są klucze imbusowe i pewnie ktoś nie miał odpowiedniego klucza, rozjechał śrubę i później mogli powiedzieć że się kręciła we wszystkie strony skoro klucz nie łapał za śrubę

    Mi to pod chmurką zajęło 5min i warto mieć rękawiczki robocze na łapkach ;P

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Virusek Zobacz post
    Tam są klucze imbusowe
    Chyba torx'y jak się nie mylę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    38
    Postów
    279
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Wow! Trox vs imbus! Google

    Trox jest wiele rodzajów, imbus jeden tyle że ma różną numeracje

    Tak, jedno w drugie pasuje ale w ten sposób łatwo objechać śrubę
    Ostatnio edytowane przez Virusek ; 20-01-2012 o 22:34

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Torx nie Trox i skąd pomysł, że torxów jest parę rodzai? Pierwsze słysze - torx to torx, są podobne klucze np. spline, ale to nie torx..

    I skąd stwierdzenie, że torx pasuje do imbusa? heh toć to zupełnie inny system..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V 2001r
    No bez przesady. Kluczy użył dobrych. Ostatnio kręcił przy mnie i rzeczywiście - kręci sie i nie wychodzi. Jak byłem u innego mechanika wymieniać czujnik ciśnienia oleju to powiedział że miał już taki przypadek w Palio i Bravo z tym silnikiem. Tylko że on nie łamał tylko mówił że nawiercił ,,łby", zdjął zewnętrzną obudowę i kombinował.
    Dobrze by było żeby się wypowiadali posiadacze silnika 1.6 lub osoby co to robiły w tym silniku.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V 2001r
    U mnie ponoć te metalowe tuleje co są wtopione w plastik sie kręciły w tym plastiku i dlatego nie dało sie wykręcić.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak jest w 1.6 choć no logika nie podsuwa innego pomysłu.. U mnie w obudowie rozrządu są otwory - fakt chyba mają tulejki metalowe.. I przez te tulejki przechodzi śruba - zdaje się torx którą wkręca się w blok silnika (może nie jest to akurat blok - łopatologicznie - w silnik - są tam gwinty wewnętrzne).. Jak obracająca się tulejka może powodować brak możliwości odkręcenia śruby? Mi to wygląda na zjechane śruby lub już gwint w silniku.. A nawet gdyby tak było to w czym problem podważyć i wykręcać..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    U mnie w obudowie rozrządu są otwory - fakt chyba mają tulejki metalowe.. I przez te tulejki przechodzi śruba - zdaje się torx którą wkręca się w blok silnika (może nie jest to akurat blok - łopatologicznie - w silnik - są tam gwinty wewnętrzne)..
    dokładnie tam mam w 1,6

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jak obracająca się tulejka może powodować brak możliwości odkręcenia śruby? Mi to wygląda na zjechane śruby lub już gwint w silniku..
    Dokładnie, bo tulejki te w obudowie nic nie maja wspólnego z przykręceniem śruby, a jedynie pełnią jakoby funkcje prowadnicy tejże śruby.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    tulejki te w obudowie nic nie maja wspólnego z przykręceniem śruby, a jedynie pełnią jakoby funkcje prowadnicy
    I dystansu.. Heh.. To jeżeli jest tak samo w 1.6 to bez kitu nie rozumiem mechanika który łamał tą osłonę
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To jeżeli jest tak samo w 1.6 to bez kitu nie rozumiem mechanika który łamał tą osłonę
    Ja tez nie rozumiem po co to robił, czyli widać (zresztą nie od dziś) jacy fachowcy są w naszym kraju
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    213
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Odgrzeje temat. Dzisiaj również próbowałem zdjąć osłonę rozrządu i niestety nie dało się. W części obudowy znajdującej się na siniku zatopione są nakrętki, które zaczęły się obracać razem ze śrubą. Może ktoś niedawno przerabiał podobny problem?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Obudowa filtra powietrza
    Napisany przez Rafalii na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-11-2011, 18:25
  2. Obudowa (uchwyt) filtru kabinowego Bravo Brava Marea
    Napisany przez byrrt na forum Kupię
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-06-2011, 15:31
  3. obudowa filtra powietrza FIAT siena pękła co robić?
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 08-09-2010, 23:17
  4. Obudowa kluczyka Punto II- immo + ster
    Napisany przez Stachu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2009, 13:26
  5. Obudowa Filtra Paliwa
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-06-2009, 00:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sruby torx fiat

obudowa rozrzadu

obudowa rozrzadu fiat 1.6 16

jak zdjac oslone rozrzadu fiat

pokrywy fiat 1.6 torxoslona do paska rozodu fiat brawa 1.2 16vfiat bravo pokrywa rozrzadu jak zdjacobudowa rozrzadu fiat 1.6 16vJak zdjac obudowe paska rozrzadu w fiat siena

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl