Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał cyrro512 Zobacz post
    Może ktoś niedawno przerabiał podobny problem?
    Ja - chociaż w 1.8 ale ta sama sytuacja.. Generalnie trochę patowa z resztą. Mi udało się tak to jakoś urwać, że poszedł cały ten grzybek z dolnej osłony:

    CameraZOOM-20121023183121997.jpgCameraZOOM-20121023210023972.jpg

    Ale to tak jak widać tylko kwestia przypadku że się udało. Chyba rwać i łudzić się, że nic się większego nie stanie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Zrywanie się nakrętek osadzonych w plasikowych osłonach rozrządu to częsta przypadłość w starszych samochodach .W tych w których rozrząd był już robiony .
    Z dwóch powodów :1. plastiki użyte do produkcji osłon ze względu na wysoką temperaturę tracą swe własności elastyczne i pękają
    2. zbyt duża siła użyta do dokręcenia
    Te dwa czynniki składają się na częste obrabianie się nakrętek wtopionych w wewnętrzną osłonę.
    Dziwi mnie natomiast fakt braku wymiany wewnętrznej osłony jeżeli nie dało się odkręcić starej i trzeba było ją połamać.
    Przecież tam leżała przyczyna braku możliwości jej odkręcenia . Wymieniono tylko skutek a nie przyczynę .Choć zastanawiam się i może mechanicy nie mieli blokad i dlatego nie podjęli się rozbierania kół rozrządu (bo do wymiany wewnętrznej osłony jest to konieczne).

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Białystok
    Postów
    18
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 8V 2001r
    Powiem wam że po tym jak dla mnie łamali tą obudowę to zrobiłem dochodzenie. Pytałem się nawet w ASO i paru innych mechaników. Każdy z nich powiedział że w 1.6 to się często zdarza i nic na to nie poradzisz. Jak już sie okręca to trzeba łamać. Ale może ktoś z forum miał taki przypadek i sobie poradził? W

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja kiedyś, ale niestety nic nie zrobiłem aby jakoś to odkręcić. Obudowa szybciej pęknie niż tam coś puści. Jest jeden sposób, ale nie testowałem go. Podpiąć wiertarkę, włożyć klucz i zakręcić tym.
    Metal się rozgrzeje i plastik obtopi. Zostawić to do ostygnięcia, może przytrzyma tyle, że śruba puści.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Jakaś porażka z tymi połączeniami. Tulejki kręciły mi się w połączeniu; wlot powietrza/belka przednia, kręciły się obudowa filtra/pokrywa. W filtrze udało mi się oddzielić pokrywę za pomocą kątówki, na łączeniu. Potem żeby wykręcić śrubę z obudowy, rozwiercałem wiertłem i:

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Metal się rozgrzeje i plastik obtopi.
    .... wyszła tulejka razem z fragmentem śruby. Czyli sposób dobry.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Miszko nie zapomimaj, że tam miejsca jest tyle co nic a Ty o wiertarce piszesz

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Wałek giętki do wiertarki; przydatna rzecz, drogi nie jest. Jeszcze tańsza jest głowica kątowa do wiertarki. Niedawno płaciłem za takową coś około 50 PLNów.
    Do wałka można dokupić mini tarcze do cięcia, w miejscach trudno dostępnych. I wiele innych gadżetów.
    Ostatnio edytowane przez spawacz ; 31-12-2012 o 12:25

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jest tyle miejsca że ledwo klucz nasadkowy wchodzi (przynajmniej u mnie). Popuścić śrubę się nim da ale już wykręcać trzeba samą nasadką bo się nie mieści. Nie wejdzie tam zwykły wałek giętki - za duży promień gięcia..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W 1.6 nie jest tak źle z dostępem. Na czymś giętkim dojdziesz na tyle, aby złapać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Tak jest tyle miejsca że ledwo klucz nasadkowy wchodzi (przynajmniej u mnie).
    No to zastosowałeś drastyczną, ale skuteczną metodę; na wyrwę Czasami nie ma co się certolić.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    213
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Widzę,że nie ma jednego skutecznego sposobu na odkręcenie tej pokrywy. No nic trzeba będzie wypróbować kilka sposobów. Przygotowałem się już na najgorsze (łamanie pokrywy) i zakupiłem zapasową, używaną.

  13. #27
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Problem w tym, że jej chyba nie da się założyć bez zdejmowania wałków rozrządu. Ja swoją też mam w 2 kawałkach i kiedyś myślałem ją wymienić, ale zwalanie i kół rozrządu mnie zdemotywowało.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    213
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Z tego co widziałem na szrotach w przeważnie wymontowywana jest jedynie ta zewnętrzna część osłony. Część osłony pod kołami rozrządu w większości przypadków zostaje na miejscu.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    niestety, albo się obrabia śruba, albo ta tak jak by nakrętka się zaczyna kręcić

  16. #30
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Trzeba zdjąć wałki rozrządu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Obudowa filtra powietrza
    Napisany przez Rafalii na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-11-2011, 19:25
  2. Obudowa (uchwyt) filtru kabinowego Bravo Brava Marea
    Napisany przez byrrt na forum Kupię
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-06-2011, 16:31
  3. obudowa filtra powietrza FIAT siena pękła co robić?
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 09-09-2010, 00:17
  4. Obudowa kluczyka Punto II- immo + ster
    Napisany przez Stachu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2009, 14:26
  5. Obudowa Filtra Paliwa
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-06-2009, 01:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sruby torx fiat

obudowa rozrzadu

obudowa rozrzadu fiat 1.6 16

jak zdjac oslone rozrzadu fiat

pokrywy fiat 1.6 torxoslona do paska rozodu fiat brawa 1.2 16vfiat bravo pokrywa rozrzadu jak zdjacobudowa rozrzadu fiat 1.6 16vJak zdjac obudowe paska rozrzadu w fiat siena

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl