Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM

    Objawy sprzęgła z dwumasem. Brava JTD

    Witam wszystkich .

    Chciałbym się dowiedzieć parę rzeczy na temat objawów padającego sprzęgła itd.

    A więc:


    - jakie są najczęściej objawy padającego dwumasa i sprzęgła?

    - po jakim czasie może paść całkowicie ?



    W swojej bravie mam dziwne problemy i jeden z mechaników powiedział mi że to raczej dwumas. Ja wolę się upewnić.

    Od ok. stycznia [może później] mam takie problemy:
    -przy niskich obrotach podczas ruszania, auto drga do czasu puszczenia całkowitego sprzęgła i dodania gazu.

    - przy zmianach biegów zanim nacisnę gaz jest tak jakby taki luz , gdy nacisnę gaz jest takie "pyknięcie" i dopiero czuć ciągnięcie silnika.

    - na luzie nie słychać żadnych stuków itp a słyszałem że to największy objaw

    - co jeszcze? A no jak dojeżdżam do skrzyżowania to wbijam jedynkę ze zgrzytem.
    - wsteczny trzeszczy przy obciążeniu auta, albo szybszym cofaniu -

    Problem ten ostatni to sądzę że od skrzyni bo z niej jest wyciek i ogółem jest do wymiany - wymęczona strasznie jak i sądzę że większość objawów to przez skrzynię.


    Prosiłbym o dokładny opis jakie są objawy padającego sprzęgła, dwumasu jak i skrzyni.


    Nie chcę wyrzucić kasę w błoto kupując dwumas ,bo to nie małe pieniądze, i chcę by dokładnie wytłumaczył mi ktoś to.
    Bo za bardzo mechanikom nie wierzę...

    Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek odp. - w szczególności za te bardzo dokładne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    33
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    podającego dwumasa: telepanie samochodem przyśpieszając na np. na 5 biegu i trzęsienie samochodem przy odpalaniu i gaszeniu. Oczywiście delikatne "ruszenie" autem, ale podkreślam delikatne może wydarzyć się na sprawnym kole dwumasowym podczas odpalenia i gaszenia

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    entuzjasta789 chyba już powiedział wszystko na temat

    A co do padającej skrzyni to posłuchaj czy łożyska nie padają.
    Ze skrzynią to jest tak, bieg 5 i wsteczny jest umiejscowiony najwyżej i jak jest mało oleju to właśnie one najpierw padają.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    To u mnie jest inaczej- zapomniałem chyba to dopisać.

    Na 2 biegu przy obrotach 2 tys słyszę że coś huczy, i możliwe że to w pobliżu skrzyni.
    Wsteczny odkąd kupiłem auto dziwnie się zachowywał. Tzn. trzeszczy przy zwiększaniu prędkości cofania a pod górkę to od początku słychać trzeszczenie.

    Czyli jak gaszę auto i zatelepanie autem jest to objawy koła ?
    Powiem również że do wymiany mam środkową tylną poduszkę pod silnikiem do wymiany, to może też lekko drgać auto przy gaszeniu?
    Jest możliwość sprawdzenia jakoś dwumasu?
    Co może być objawem drgań podczas ruszania autem ? Chodzi mi o ruszanie auta z pierwszego biegu jak coś.



    Cytat Napisał entuzjasta789 Zobacz post
    Oczywiście delikatne "ruszenie" autem, ale podkreślam delikatne może wydarzyć się na sprawnym kole dwumasowym podczas odpalenia i gaszenia
    Nie wiem czy zrozumiałem.
    Auto może się ruszyć [przemieścić] nawet na sprawnym kole dwumasowym ?

    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    A co do padającej skrzyni to posłuchaj czy łożyska nie padają.
    Jak najlepiej sprawdzić to?
    Na luzie nic nie słyszę, Na 2 biegu przy obrotach 2 tys słyszę że coś huczy i raczej jestem pewien że to skrzynia, możliwe że niski poziom oleju jest i dlatego ?
    Ostatnio edytowane przez Memciu ; 12-03-2012 o 22:21

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał Memciu Zobacz post
    możliwe że niski poziom oleju jest i dlatego ?
    Tak. Najprościej sprawdź poziom oleju.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tym szarpaniem przy zimnym silniku to może też być problem osprzęgnika czy jak się to nazywa.. Nie mam dwumasu a sporadycznie przy niskich temp i dużej wilgotności powietrza czuje coś takiego..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    osprzęgnika
    wysprzęglika?

    Prosty sposób na spr. koła dwumasu. Jadać wrzuć 4 bieg przy 1500 obr./min wciśnij gaz do dechy, jeśli zacznie telepać budą na 90% koło do wymiany.
    Bieg wsteczny to niestety, ale bolączka wielu jak nie wszystkich bbm'ów. Przed wrzuceniem biegu wstecznego, albo wysprzęgl dwa razy, albo przytrzymaj z 3-5 sek. wciśnięty pedał sprzęgła a potem staraj się wrzucić bieg wsteczny. Do sprawdzenia jak ktoś pisał łożysko w skrzyni.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    33
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    Cytat Napisał Memciu Zobacz post
    Nie wiem czy zrozumiałem.
    Auto może się ruszyć [przemieścić] nawet na sprawnym kole dwumasowym ?
    nie, chodziło mi po prostu o to że samochód może lekko lub mocniej telepnąć karoserią przy gaszeniu i odpaleniu auta

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Bieg wsteczny to niestety, ale bolączka wielu jak nie wszystkich bbm'ów. Przed wrzuceniem biegu wstecznego, albo wysprzęgl dwa razy, albo przytrzymaj z 3-5 sek. wciśnięty pedał sprzęgła a potem staraj się wrzucić bieg wsteczny.
    O to chodzi że ja właśnie bez problemu wbijam wsteczny, tylko przy cofaniu huczy jakby coś się tarło- zwykły dźwięk cofania głośniejszy x10.


    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Prosty sposób na spr. koła dwumasu. Jadać wrzuć 4 bieg przy 1500 obr./min wciśnij gaz do dechy, jeśli zacznie telepać budą na 90% koło do wymiany.
    Sprawdzałem teraz na zimnym silniku i nie czuje trzęsień budą. Jedynie to buczenie gdy obroty są poniżej 1500 - co uważam za normalne.


    Przy gaszeniu czuję drgania budą- odpalaniu chyba też,ale lekko- ale mam do wymiany środkową tylną poduszkę pod silnikiem, możliwe że przez to ?

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Możliwe, też ją wymieniłem i po puszczeniu sprzęgła przy większych prędkościach nie ma słychać tego puknięcia. Niestety cena tej poduszki to 320-340 zł. Kupowałem ori z ASO taki zbok ze mnie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    taki zbok ze mnie.
    Dobrze, że masz chociaż świadomość
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Możliwe, też ją wymieniłem i po puszczeniu sprzęgła przy większych prędkościach nie ma słychać tego puknięcia.
    Irytuje mnie właśnie to "puknięcie" tak jakby był luz na pedale gazu, puszczę gaz i lekko nacisnę to jest taki luz, pyknięcie i dopiero łapie gaz.

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Niestety cena tej poduszki to 320-340 zł. Kupowałem ori z ASO taki zbok ze mnie.
    Heh ja ASO podziękuję, wolę zamiennik w hurtownik zamówić

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Napisał lukq
    taki zbok ze mnie.
    Dobrze, że masz chociaż świadomość
    Dokładnie
    Każdy szuka oszczędności a tu kolega tak szaleje


    Ja zbyt dużo prac mam przy aucie żeby tak sobie kupować oryginalne części

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    33
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Witam. Mam panowie dosyć poważny problem z moją Bravką 1.9 JTD. Przebiegu mam 305 tys., sprzęgło było wymieniane 3 lata temu czyli przy ok. 250 tys. Rzecz wygląda następująco: przy puszczaniu sprzęgła samochód drży, nie zawsze, ale drży. Mało tego: teraz przy odpalaniu coś zaczęło delikatnie stukać, jak wciskam sprzęgło to stukanie narasta i czuję po pedale sprzęgła jak przechodzą te drgania. Panowie co podejrzewacie: dwumas, wysprzęglik? Biegi wchodzą dobrze, nie ma problemów z wysprzęglaniem, rano przejechałem 30km i w trasie wszystko było dobrze.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Moim zdaniem dwumas pada. Sprawdź go jeszcze tak jak koledzy pisali.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    33
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    To już sprawdzałem mniej więcej, ale właśnie o ile przy ruszaniu jest szarpanie tak na 4 po wciśnięciu gazu nie ma drgań przy niskich obrotach. A może też być coś z łożyskiem oporowym? Raczej było wymieniane ze sprzęgłem wcześniej, ale dzisiaj jak podjadę do mechanika to jeszcze się dowiem.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Niestandardowe sprzęgło do 1,9 JTD
    Napisany przez blondas na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-04-2014, 22:03
  2. aż się pochwale :D:D nowym dwumasem
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 17-03-2013, 21:18
  3. Sprzęgło do fiata brava
    Napisany przez barmak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-02-2012, 17:19
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2012, 13:54
  5. 1.9 JTD, sprzęgło?
    Napisany przez foxmaster na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-07-2010, 01:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dwumasa

dwumas

objawy dwumasydwumasa objawysprzenglo fiat brawa jtd1.9 jtd dwumasaobjawy dwumasy passat b5passat b5 dwumasa objawyobjawy padajacej dwumasyobjawy padania dwumasydwumasa objawy passatbravo II dwumasapo jakim czasie pada dwumasa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl