Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    Kęty
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.

    Niegasnąca kontrolka wtrysku 1.9 JTD

    W piątek wieczorem po zgasiłem samochód i za 30 min znów chciałem go odpalić ale niestety nie odpalił. Nie gasła kontrolka wtryskiwaczy i można było sobie kręcić. W sobotę rano spróbowałem raz jeszcze i ku mojemu zdziwieniu zapalił normalnie, kontrolka zgasła i do dzisiaj nie ma problemów. Co mogło być przyczyną takiego zjawiska? Wybieram się na komputer bo może się to znów powtórzyć w najmniej oczekiwanym momencie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    32
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    mynie1981 może to być przepływomierz powietrza. Na komputerze wszystko się wyjaśni.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Primo:
    mynie1981
    Samochód: Fiat Brava 1,9 JTD 2000r.
    Posty: 56
    Skąd: Kęty
    Wniosek: w tym przypadku to nie bedzie cewka (BO TO DIESEL)

    Druga sprawa: przeplywka - nawet odpieta nie daje sygnalu do marchewki (bylo to juz walkowane miliony razy i jak powszechnie wiadomo PO ODPIECIU PRZEPLYWKI KOMP UZYWA WARTOSCI NOMINALNEJ zapisanej w ROM'ie!!)

    Moja opinia na temat usterki: kolega kiedys zgasil bravo i juz go nie odpalil. Pomimo ze nic nie wskazywalo na jakakolwiek usterke. Winny byl uszkodzony rozrusznik (marchewa swiecila nonstop po przekreceniu kluczyka i w pozycji MAR byla cisza). Sugeruje sprawdzic masowanie rozrusznika. Druga sprawa to mozliwosc ze uszkodzeniu ulegly elektromechaniczne przekazniki wtryskow (jak maja juz troche lat to lubia sie wypalac i przyspawywac - moze "zimny" silnik po prostu powoduje ze sie odlepiaja a po pewnym czasie pracy znow sie kleja styki). Moze wybiegam za daleko, ale na tym skupil bym sie w pierwszej kolejnosci. Sugeruje dokonac podmiany na chwile z innym samochodem.

    Jak zdazylem poznac kolege Hipo, napisal by w tym miejscu po prostu: jedz na kompa, zczytaj bledy i Frozen Frames ;P Napisz co wyszlo;P
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    Podepnę tutaj wątek aby nie zaczynać kolejnego z problemem "marchewki".

    NIestety u mnie się zaświeciła marchewka już jakieś 500 km temu. Zapaliła mi się w trakcie jazdy i w momencie jej zapalenia poczułem delikatne "zadławienie" auta po czym szybko wszystko wróciło do normy.

    NIestety świeci dalej ale bez jakichkolwiek objawów?? Dosłownie nie zauwazam nic niepokojącego.

    Byłem wczoraj na ASO i podpieli mi pod komputer, oto co pokazał examiner:
    ________________________________
    Błędy wskazane:

    zgodność sygnału fazy i obrotów
    wtryskiwacz 1
    lampka świec
    czujnik pedału przyspiesznika 2

    Prawdopodobne przyczyny:
    okabkowanie czujnika fazy
    okablowanie czujnika obrotów
    czujnik obotów popsuty
    czujnik fazowy uszkodzony
    centralka popsuta
    __________________________

    skasowali błędy nieby wszystko Ok, po czym za chwilę znowu świeci.
    Diagnoza ASO - jakas przerwa w układzie elektrycznym, koszt szukania usterki : wstępnie między 400 a 500 zł

    Tutaj prośba do szanownych kolegów o pomoc. Gdzie szukać, co robić, elektrykiem ani elektronikiem nie jestem :/
    Będe rad za wszelkie wskazówki...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    skoro podpieli pod kompa to powinni wiedziec co generuje błedy; swego czasu miałem podobne objawy: marchewka zapaliła się na moment, poczym auto straciło na mocy, dostając dziwnego falowania obrotów, ale po kilku minutach ustało; przez pewein okres bylo ok; aż pewnego raz upo przejechaniu 30 km, zgasilme na chwile, jak marchewa zaświeciła tak tyle; odpaliłem dopiero następnego dnia, i odrazu na na kompa: wykryto błedy sondy i czujnika położenia wału;po skasowaniu jezdzilem tak jescze z tydzien, niby sie nic nie działo, ale pozmieniałem dla własnej pewności; to jest tylko mój przypadek, nie iem, byc moze coś podobnego masz u siebie;
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    tak jak pisałem wcześniej,fachowcy z ASO stwierdzili, że wina leży gdzieś w elektryce:/
    Rozumie, że nikt już nie miał tego typu usterki??
    Może miał ktoś z Was tego typu problem i mnie naprowadzi , może są jakieś "typowe" miejsca które warto sprawdzić?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    aramis1981, Błędy które wykrył komp. za pierwszym razem mogą być błędami starymi.Teraz po tym skasowaniu i ponownym zapaleniu kontrolki należałoby podpiąć kompa i sprawdzić teraz co się dzieje,i będzie to dopiero wiarygodny odczyt od którego można zacząć szukania przyczyny.Czy jest to wina elektryki,czy wina jakiegoś czujnika.
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    ROBERT61,
    stare błędy były najpierw skasowane. Później komputer odczytał błędy jak wyżej przy czym były one przerywane stąd diagnoza - elektryka...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Hajnówka/Warszawa
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Brava 1,9JTD 2001r.
    co do niegasnącej tzw marchewki... zaczęła zapalać się bardzo dawno temu. przejechane jest na niej około 150 000 km, komputer pokazuje błąd na 4 wtryskiwaczu, ale żaden z mechaników, których odwiedziłem nie umie temu zaradzić. nie dostrzegłem żadnej różnicy w jeździe z zapaloną marchewką oraz ze zgaszoną . dosłownie zdarzenie losowe czy się zapali czy nie. być może filtr paliwa jest zanieczyszczony i wtryskiwacz się przytkał ? nie mam pojęcia, jestem zielony
    Szatanowóz - Bravka 1,9 JTD 105 KM

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    W madrej ksiazce wyczytalem ze trzeba zrobic test wtryskiwaczy. Ze sie z przelewow zdejmuje wezyki i mierzy wydatki na przelewach, ten ktory ma najwiekszy wydatek (a przy tym znaczaco odbiega od reszty) jest uszkodzony - do wymiany. Tylko teraz jak sie nie myle, to metoda do Bosh CR1 - nie wiem czy w starych TDkach tez jest adekwatna. Popytaj, moze ktos ci podpowie co zrobic.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    89
    Auto
    Marea 1,9 JTD, Ford mondeo MK2, 2.0 LPG GHIA
    ... i marchewka zgasła, jak się okazało przyczyną była kostka biała 6 pinowa
    Dokładny opis w tym temacie: http://fiatforum.com.pl/topics6/do-k...7,25.htm#31614
    Dziękuję za wszelkie rady i wskazówki

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2010
    Skąd
    tychy
    Postów
    1
    Auto
    marea
    Wiec zaczne od początku, skończyłem prace o 14:00 wsiadłem do auta ( fiat marea Weekend 1,9JTD) odpaliłem, ujechałem 2 km jak nagle zzniku zaświecigasło mi auto a na liczniku zaświeciła mi sie kontrolka wtrysku, skażnik benzyny pokazywał rezerwe ale paliwo było ( tak mi sie wydaje ), auto scholowałem pod blok, poszedłem na stacje zalałem do butelki wlałem do auta, kolega podjechał chciałem odpalić na kable ale coś nie ładowało mi aku, podczas gdy przekreciłem kluczyk z tyłu jak by z baku dochodziło jakieś chrobotanie.
    czy jest możliwość ze układ paliwowyu sie zapowietrzył?? co dalej mam z tym począć??

  14. #13
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał kałuż
    czy jest możliwość ze układ paliwowyu sie zapowietrzył??
    Lub pompa paliwa się spaliła, kiedyś kolega szela zdaje się miał podobne objawy.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Pachnie pompa paliwa w baku.. jak nie dziala poprawnie to albo nic nie slychac wcale, albo takie dziwne rzezenie z tylu auta Jak sie jezdzi od rezerwy do rezerwy i tankuje za 20zl to tak bywa Przerabialem na wlasnej skorze. I ten no.. pomyslalem sobie, ze niedlugo zrobie liste wymienionych we fiaciorze czesci. Albo szybciej, liste czesci ktore zostaly od kupna
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    41
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    Witam mam taki problem dziś rano auto normalnie odpalilo kontrolki zgasłya po przejechaniu 5,5km do pracy zatrzymałem się i auto po wyjęciu kluczyka zgaslo po jakiejś sekundzie a po ponownym odpaleniu kontrolka wtrysku nie gaśnie w ogóle a auto o obroty wchodzi jest problem z tą kontrolka i tym że gaśnie po chwili od wyłączenia silnika ktoś ma jakiś pomysł co jest przyczyną?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka Airbag jak skasowac.
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post: 27-07-2016, 20:02
  2. Zastanawiająca żółta kontrolka
    Napisany przez adziu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 11-12-2011, 17:16
  3. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19
  4. miga lampka od wtrysku
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2009, 21:42
  5. Nie gaśnie dioda od wtrysku i nie auto odpala
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2008, 04:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kontrolka wtrysku fiat brava 1.9 jtd

fiat multipla kontrolka wtrysku

fiat bravo 1.9 jtd kontrolka wtrysku

kontrolka wtrysku jtd

po czym wtrysk fiat bravo jtd

fiat marea jtd - kontrolka wtrysku

kontrolka wtrysku fiat bravo 1.9jtd

kontrolka wtrysku fiat bravo 1.9 jtd

fiat bravo jtd kontrolka wtrysku

opis kontrolek fiat multipla

fiat marea 1 9 jtd swieci kontrolka wtrysku

pompa paliwa fiat marea 1.9jtd1.9 jtd kontrolka wtryskufiat marea 1.9 jtd kontrolka wtryskumultipla kontrolka wtryskufiat multipla 1.9 jtd swieci kontrolka wtryskufiat marea weekend 1.9 JTD kontrolka wtryskukontrolka wtrysku fiat bravo 1.9kontrolka wtrysku fiat multiplafiat stilo 1.9 jtd zapala sie kluczkontrolka wtrysku marea jtdfiat brava jtd kontrolka wtrysku1 9 jtd pali sie kontrolka wtryskiwacza
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl