No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
fiat Marea.JPG
No nie tylko, sprawdzisz Air-Bag, ABS.
fiat Marea.JPG
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
qolejowy dokładnie jak to jest to Ci nie powiem ale może być tak, że CPW nie ma znaczenia gdyż generalnie sygnał o prędkości obrotowej silnika do liczników idzie z ECU a nie bezpośrednio z CPW. Dlaczego tak mówię? Bo jest możliwość wywołania testu obrotomierza przy wyłączonym silniku (jeden z testów diagnostycznych ECU).
Centralka Aribag rejestruje błąd tylko gdy jest włączona (zapłon). Po wyciągnięciu kluczyka można motać w systemie i nic się nie zapisze (oczywiście radzę odłączać klemy dla swojego bezpieczeństwa). Co by jednak nie zarejestrowała to jeżeli był błąd to powinien być nadal. Szczerze nie wiem coś Ty tam zmajstrował, że kontrolka przestała świecić. Gdybyś uszkodził połączenie licznik <> centralka jaśków kontrolka paliłaby się na stałe i nigdy nie gasła (nawet na chwilę). Takie same objawy są gdy padnięta jest centralka od poduch (pali nonstop). W Twoim przypadku najpierw wyciągnąłbym ten licznik i sprawdził - układ tam jest banalny - parę części na płycie - może coś zauważysz.. Kompa podłączyłbym z ciekawości czy zarejestrował błąd odciętej kontrolki czy nie.
O ile ABS w ogóle ma..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
okazało się że prawdopodobnie poducha wypaliła po spodkaniu z sarną przez poprzedniego właściciela
nie wiem jak jest w bbm czy jest czujnik gdzieś przy pasie przednim
prawdopodobnie po wystrzale jest założona kierownica ale bez jaśka w środku
kierownica powinna być twarda tam gdzie jest poducha czy miękka?
u mnie jak się naciśnie na środek kiery to włącza się klakson tak powinno być?
W STAJNI
1) Tempra 1.9 TD s.w.
2) Marea sedan 1.6 16V SX
3) Omega 2.5 TDS
Jeśli taka jest budowa kierownicy to tak powinno być.
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Skąd podejrzenia o sarnie? Czemu sarna a nie dzik? Nie ma żadnych czujników uderzeniowych - jest tylko czujnik przeciążeń w centralce airbagu. Centralka znajduje się na początku tunelu - między popielniczką koło nawiewów a biegami. Aby się tam dostać trzeba zdjąć tunel. Jak ciśnie się kierownice to normalne że dzwoni klakson Poduszkę na dobrą sprawę powinno być widać tak od tyłu kierownicy przez szpary - białe płutno.. Jeżeli masz auto po wypadku to trzeba albo wymienić centralkę albo dać do speca na regeneracje bo nie da się zwyczajnie crash data wykasować. Do tego dojdzie poducha, najprawdopodobniej taśma kierownicy i kto wie może jeszcze jakieś wiązki (może nawet lepiej od razu wymienić bo w sumie igramy z ładunkami wybuchowymi.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jeśli był jakiś dzwon i wypaliła poducha to i pas po tej stronie jest zablokowany bo napinacze pasów działają zawsze razem z poduszką.
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Fakt że pas też ma napinacz pirotechniczny i też byłby do wymiany ale to może ktoś już zrobił (wymienił) albo dał do "regeneracji" czyli wywalenia blokady napinacza i zrobienie zwykłego mechanizmu.. Dla własnego bezpieczeństwa to też trzeba by sprawdzić..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Nie ma czegoś takiego jak regeneracja pasa jeśli ładunek napinacza zadziałał to pas do śmieci. To element bezpieczeństwa biernego i nie ma opcji "uda się" to musi byc rzecz pewna bo próby kończą się
Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C. Vauxhall H Twin Top 1,8 16V
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ABSu nie mam, ale wyczytałem że mogę jeszcze sprawdzić kablem działanie systemu EGR, no i Fiat Code, na kielichu od amortyzatora są do dwa wtyki właśnie do "Fiat code" i "EGR system".
No właśnie ale tym silnikiem nie steruje żeden ECU, "Soft TD".
Jest co prawda centralka ECU ale ona steruje tylko zaworem EGR, dodatkową dawką paliwa przy zimnym silniku i reguluje pracą klimatyzacji w zakresie oszczędzania silnika. Też myślałem że obrotomierz idzie przez tą centralkę ale po całkowitym odłączeniu centralki, silnik pracuje normalnie, klima jakby mniej zamula silnik a obrotomierz działa tak jak przedtem.
Tego to i ja nie wiem. A tak na poważnie to jak kupiłem auto kontrolka poduch działała ale nie zwróciłem uwagi kiedy zgasła. Nie świeciło podświetlenie licznika kilometrów więc wymieniłem żarówkę i przy tej wymianie to raczej stacyjka była wyłączona. Drugi raz wyjmowałem zegary z powodu obrotomierza i jak zauważyłem że ta kontrolka od poduch nie świeci.
Jutro jeszcze raz się temu dokładniej przyjrzę.
Fakt że być może można się z tym połączyć ale raczej nie FES'em.. A co do tego EGR.. hmm sam napisałeś że steruje nim ECU i wydaje mi się że właśnie z tym ECU nie możesz się połączyć.. Nie wiem co daje połączenie się bezpośrednio z centralką fiatcode. Fakt, że Twój disel to taki stary poczciwy non elektronik Więc nawet gdybyś się tam dobrał do tego ECU to pewnie za dużo nie można z niego wyczytać jeżeli auto potrafi pracować bez niego <dziwne>.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No jedno udał się jakoś zrobić, zaczął działać poprawnie obrotomierz.
A z poduchami dalej lipa, prąd do centralki dochodzi, masa też jest OK. Przy włączonym zapłonie na obu nóżkach diody jest napięcie, tak powinno być?
Jak sprawdzić samą diodę czy jest sprawna?
Jeżeli podam masę na przewód który idzie z centralki do diody, powinna się zaświecić, dobrze dumam?
Ostatnio edytowane przez qolejowy ; 25-09-2011 o 19:11
Aby dioda świeciła musi być różnica potencjału ok 2V czyli jeżeli na obu jest to samo świecić nie będzie..
Sprawdź napięcie między anodą a katodą diody jeszcze raz.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT