Nic dziwnego, w tym roku to jeszcze było OBDI dla tych silników.. Dopiero po 2001 OBDII..
Nic dziwnego, w tym roku to jeszcze było OBDI dla tych silników.. Dopiero po 2001 OBDII..
kupilem nowy czujnik temperatury, wentylator startuje tylko z klima. po zwarciu kabli od rezystora nadal nie chce. pojechalem do elektryka, koles powiedzial ze musialby cala wiazke kabli rozgrzebac i sprawdzic co sie dzieje, wentylator chodzi tylko na 2gim biegu przy odlaczeniu czujnika temperatury, albo przy wlaczonej klimie na chwile, wylacza sie, i potem znow wlacza. jakies pomysly?
[size=2][ Dodano: 2011-06-04, 14:16 ][/size]
i jeszcze marchewa sie zapaliła. No juz rece mi opadaja.
Marchewka >> jedz na kompa ew. skorzystaj z pomocy kolegi z forum..
Generalnie jak włącza Ci się 2gi bieg to nie powinien Ci się przegrzewać chociaż fajnie to nie jest.. Jak nie radzisz sobie sam z miernikiem to może faktycznie trzeba podjechać do elektryka samochodowego.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jesli chodzi o podlaczenie do kompa to nie jest takie proste bo ja mam kabel obdII bez przejsciowki na OBDI, miernika kolega nie ma, a pisalem mu żeby posprawdzał przejścia.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
sami wiecie ile tam kabli jest w jednej wiązce.. wiem tylko że napięcie z kostek rezystora nie wraca na wentylator, mimo, że na nim jest caly czas. mam nadzieje ze czaicie o co chodzi. nawet jakbym miał miernik to i tak nic z tym nie zrobie bo musialbym umiec czytac te schematy, a jak narazie jeszcze nie potrafie. na poniedzialek mam elektryka. Nie wiem czy wlacza mi sie 2gi bieg, bo nie wiem przy jakiej temperaturze ma sie wlaczac. Wiem tylko ze zalacza sie przy klimie. a co do marchewy to nie mam pojecia o co chodzi, bo dzis wymienialem tylko ten czujnik temperatury, a zeby to zrobic to odlaczylem aku i wyjalem ta rure od dolotu co wchodzi w silnik, tzn odchylilem tak zeby miec dostęp. potem juz po przekręceniu stacyjki byla odrazu marchewa, potem zgasla po chwili jazdy, potem znow sie zapaliła. auto nie kopci, nie stracilo na mocy, ani nic takiego wiec naprawde nie rozumiem..
nie no właściwie to nie mam pojęcia ;P Brak w tym stwierdzeniu logiki..Napisał tomasz_
Może przy tych kombinacjach coś rozłączyłeś przy silniku i teraz nie kontaktuje.. Trzeba sprawdzić na kompie. Gdybyś mieszkał koło Bdg to byśmy sprawę opanowali bo ja kabel OBDI mam..
wiem ze brak w tym logiki ale tak jest. Wentylator można odpalić jak podlaczy sie jeden ze stykow przekaznika na mase, wtedy chodzi na full power. napięcie dochodzi na wentylator nawet i bez tego, bo sprawdzałem. Poprostu tak jakby z tych dwoch kostek od rezystora po ich zwarci nie wraca sygnal na wentylator. (albo do przekaznika i na wentylator).
problem rozwiązany, nie łączyło na oporniku + styki na przekaźnikach. wszystko ladnie dziala, zalacza sie przy 97* 1bieg i momentalnie chłodzi się do 89
No to dobrze, że się wszystko udało, ale te 97 to nie za dużo sprawdzę i potem CI podam.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Posprawdzaj kostki, może się coś rozłączyło, i komputer pozostaje...
Chmm na moje oko masz dobrze. U mnie co prawa wichura wieje na 1 biegu tak do około 95C. Gdy leci wyżej wchodzi 2gi bieg.
Moim zdaniem masz wszystko w normie.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
tez mi sie tak wydaje, wszystko pewnie zależy od kompa jak ma ustawione przy której wartości zczytanej wlaczyc wentylator, i jakby sie kto uparł to pewnei da rade to zmienić, ale po co skoro po 10 sek chodzenia silnik schładza się do 89 stopni i znów trzeba czekać ciezko jest tego dieselka zagrzać, wątpie żeby kiedykolwiek się wlaczyl 2gi bieg teraz, no chyba że przy klimie
nie wiem czy po tylu latach ktoś to jeszcze przegląda, ale mam problem z wentylatorami chłodnicy. Pacjent to Bravo 2000 r 1.9 jtd 74 kw w wersji GT, a więc z półautomatyczną klimatyzacją no i 2 wentylatorami chłodnicy, które się nie załączają. Auto grzeje się normalnie do połowy skali ale wentylatory stoją, co prawda nigdy się nie przegrzewa i wskazówka nie skacze w góre, ale chce żeby wszystko chodziło jak powinno. Zacząłem od wypięcia czujnika z termostatu i wtedy wentylatory chodzą najpierw 1 bieg a po chwili 2 odpala. Wymieniłem więc ten czujnik, ale nie przyniosło to efektu, dalej łapie normalnie temperaturę do połowy skali i na chłodnicy cisza, żadnego wiatru. Co dalej powinien uczynić ?
Czyli łapie odpowiednią temperaturę, wentylator powinien załączać się po przekroczeniu 90-94st (jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi )