Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez Matteos
  • 1 przez pit14

Temat: moje Bravo i jego dolegliwości (lakier, zawieszenie z tyłu)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo I
    Rocznik
    2001

    moje Bravo i jego dolegliwości (lakier, zawieszenie z tyłu)

    Witam,
    Na początek chciałbym się przywitać - to mój pierwszy post na tym forum
    Jestem posiadaczem Fiata Bravo I 1.2 16V z 2001 r. i to dość zadowolonym, głownie z niskiego spalania oraz sylwetki zewnętrznej (fajne przednie lampy, tylnie w kształcie łzy - to auto po prostu mi się podoba). Dodatkowo także wnętrze pojazdu raczej przetrwało próbę czasu - mało kanciasta i przemyślana deska rozdzielcza właściwie dalej może się podobać.

    auto było od zawsze w rodzinie, od 3 lat jest w moich rękach. Ma, a raczej miało bardzo ładny czerwony lakier. Niestety z dachu, maski i boków na poziomie szyb zszedł cały klar (lakier bezbarwny). Auto w tych miejscach jest wypłowiałe i matowe. Dodatkowo na granicy między normalnym lakierem a uszkodzonym strasznie się łuszczy.

    1. Pytanie - czy miał ktoś podobne problemy? To ponoć wada fabryczna tych roczników. Ma ktoś doświadczenia w całkowitej zmianie lakieru w takim przypadku i orientuje się jakie by to były koszty?

    2. i druga rzecz - tylne koła schodzą się do środka. (jest to dobrze widoczne na drugim zdjęciu). Prawdopodobnie jest to tylni wózek do wymiany, lecz będzie to jeszcze sprawdzane przez mechanika. Dodatkowo auto czasem zdaje się"pływać", słabiej reaguje na ruchy kierownicą. Jeśli ktoś ma/miał podobny problem, będę wdzięczny za jakiekolwiek uwagi.




    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Kubek89 ; 15-07-2019 o 19:35



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2018
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    27
    Postów
    40
    Auto
    Brava 1.2 16v, Siena 1.2 8v
    Rocznik
    B 2001, S 1998
    1. Ja miałem problem z rdzą, lecz z klarem nigdy nie pojawił się. Czy auto jest/było garażowane?
    2. Prawdopodobnie belka do wymiany, niech mechanik sprawdzi dla pewności.
    Kubek89 lubi to.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    52
    Postów
    739
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Łożyska wahacza do wymiany, albo złamana tylna belka. Pozdrawiam
    Kubek89 lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    30
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo I
    Rocznik
    2001
    Byłem u mechanika, stwierdził po wstępnych oględzinach, że trzeba by wymienić najpierw belkę tylną, a potem po drodze się zdiagnozuje dalej...

    postanowiłem zrobić przegląd - okazało się, że auto przeszło przegląd bez żadnych problemów, diagnosta stwierdził, że podwozie jak na fiata jest w naprawdę dobrym stanie. Przy okazji oczywiście zdiagnozował problem - tylnie wahacze i łożyska do wymiany (zrobiłem zdjęcie). Jestem uspokojony, niedługo to zrobię i myślę, że auto jeszcze pojeździ (wcześniej było użytkowane przez mojego ojca, ja osobiście jeżdżę tym autem od 3 lat).

    co do lakieru - w grę wchodzą 2 opcje:

    1. polakierowanie całego auta (koszt ok. 500 zł za element) od nowa. Trzeba zeszlifować do goła, położyć bazę, lakier i klar. Droga zabawa...

    2. kupno części (np. drzwi, dach etc) w takim samym kolorze i bez usterki, co jest albo prawie niemożliwe albo równie nieopłacalne...

    Miał ktoś doświadczenia z którymś z dwóch powyższych w kontekście bravo/bravy/marei etc.?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    146
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    Oddanie do lakiernika jest kompletnie nieopłacalne imho. Za lakier zapłacisz więcej niż auto jest warte. To moje zdanie oczywiście. Jak chcesz mieć w miare ładny lakier to poleruj i lakieruj samym klarem. Można to zrobić samemu o ile sie ma zaplecze jakieś.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2018
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    27
    Postów
    40
    Auto
    Brava 1.2 16v, Siena 1.2 8v
    Rocznik
    B 2001, S 1998
    Zależy jak bardzo jesteś przywiązany do samochodu. Jeśli chcesz, to zrób całego, efekt pewnie będzie piękny, albo usuń ogniska rdzy i ciesz się jazdą. Nikt nie mówi że masz tym egzemplarzem jeździć do końca życia. Jest przecież tyle innych Fiatów czy Alf.


 

Podobne tematy

  1. Lakier Rosso Starter VR 112/A czy to zwykły lakier?
    Napisany przez Alton88 na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-09-2018, 20:41
  2. Moje Bravo II (198) 1.6 M-Jet 105KM
    Napisany przez swierzak na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-09-2017, 14:53
  3. Moje Bravo i moje modyfikacje - OBD2 w kabinie, polerka wnętrza :)
    Napisany przez noname na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-03-2015, 21:08
  4. Łuszczący się lakier - tylne podszybie Bravo
    Napisany przez m3ch4t na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-06-2013, 22:56
  5. Moje BRAVO 1,9 MJ
    Napisany przez Nassal na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-05-2013, 17:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl