Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez Matteos
  • 1 przez pit14

Temat: moje Bravo i jego dolegliwości (lakier, zawieszenie z tyłu)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo I
    Rocznik
    2001

    moje Bravo i jego dolegliwości (lakier, zawieszenie z tyłu)

    Witam,
    Na początek chciałbym się przywitać - to mój pierwszy post na tym forum
    Jestem posiadaczem Fiata Bravo I 1.2 16V z 2001 r. i to dość zadowolonym, głownie z niskiego spalania oraz sylwetki zewnętrznej (fajne przednie lampy, tylnie w kształcie łzy - to auto po prostu mi się podoba). Dodatkowo także wnętrze pojazdu raczej przetrwało próbę czasu - mało kanciasta i przemyślana deska rozdzielcza właściwie dalej może się podobać.

    auto było od zawsze w rodzinie, od 3 lat jest w moich rękach. Ma, a raczej miało bardzo ładny czerwony lakier. Niestety z dachu, maski i boków na poziomie szyb zszedł cały klar (lakier bezbarwny). Auto w tych miejscach jest wypłowiałe i matowe. Dodatkowo na granicy między normalnym lakierem a uszkodzonym strasznie się łuszczy.

    1. Pytanie - czy miał ktoś podobne problemy? To ponoć wada fabryczna tych roczników. Ma ktoś doświadczenia w całkowitej zmianie lakieru w takim przypadku i orientuje się jakie by to były koszty?

    2. i druga rzecz - tylne koła schodzą się do środka. (jest to dobrze widoczne na drugim zdjęciu). Prawdopodobnie jest to tylni wózek do wymiany, lecz będzie to jeszcze sprawdzane przez mechanika. Dodatkowo auto czasem zdaje się"pływać", słabiej reaguje na ruchy kierownicą. Jeśli ktoś ma/miał podobny problem, będę wdzięczny za jakiekolwiek uwagi.




    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Kubek89 ; 15-07-2019 o 19:35



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2018
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    32
    Postów
    47
    Auto
    Renault Laguna II phII 1.9dCi 110KM
    Rocznik
    2005
    1. Ja miałem problem z rdzą, lecz z klarem nigdy nie pojawił się. Czy auto jest/było garażowane?
    2. Prawdopodobnie belka do wymiany, niech mechanik sprawdzi dla pewności.
    Kubek89 lubi to.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Łożyska wahacza do wymiany, albo złamana tylna belka. Pozdrawiam
    Kubek89 lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    35
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo I
    Rocznik
    2001
    Byłem u mechanika, stwierdził po wstępnych oględzinach, że trzeba by wymienić najpierw belkę tylną, a potem po drodze się zdiagnozuje dalej...

    postanowiłem zrobić przegląd - okazało się, że auto przeszło przegląd bez żadnych problemów, diagnosta stwierdził, że podwozie jak na fiata jest w naprawdę dobrym stanie. Przy okazji oczywiście zdiagnozował problem - tylnie wahacze i łożyska do wymiany (zrobiłem zdjęcie). Jestem uspokojony, niedługo to zrobię i myślę, że auto jeszcze pojeździ (wcześniej było użytkowane przez mojego ojca, ja osobiście jeżdżę tym autem od 3 lat).

    co do lakieru - w grę wchodzą 2 opcje:

    1. polakierowanie całego auta (koszt ok. 500 zł za element) od nowa. Trzeba zeszlifować do goła, położyć bazę, lakier i klar. Droga zabawa...

    2. kupno części (np. drzwi, dach etc) w takim samym kolorze i bez usterki, co jest albo prawie niemożliwe albo równie nieopłacalne...

    Miał ktoś doświadczenia z którymś z dwóch powyższych w kontekście bravo/bravy/marei etc.?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Oddanie do lakiernika jest kompletnie nieopłacalne imho. Za lakier zapłacisz więcej niż auto jest warte. To moje zdanie oczywiście. Jak chcesz mieć w miare ładny lakier to poleruj i lakieruj samym klarem. Można to zrobić samemu o ile sie ma zaplecze jakieś.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2018
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    32
    Postów
    47
    Auto
    Renault Laguna II phII 1.9dCi 110KM
    Rocznik
    2005
    Zależy jak bardzo jesteś przywiązany do samochodu. Jeśli chcesz, to zrób całego, efekt pewnie będzie piękny, albo usuń ogniska rdzy i ciesz się jazdą. Nikt nie mówi że masz tym egzemplarzem jeździć do końca życia. Jest przecież tyle innych Fiatów czy Alf.


 

Podobne tematy

  1. Lakier Rosso Starter VR 112/A czy to zwykły lakier?
    Napisany przez Alton88 na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-09-2018, 20:41
  2. Moje Bravo II (198) 1.6 M-Jet 105KM
    Napisany przez swierzak na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-09-2017, 14:53
  3. Moje Bravo i moje modyfikacje - OBD2 w kabinie, polerka wnętrza :)
    Napisany przez noname na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-03-2015, 21:08
  4. Łuszczący się lakier - tylne podszybie Bravo
    Napisany przez m3ch4t na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-06-2013, 22:56
  5. Moje BRAVO 1,9 MJ
    Napisany przez Nassal na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-05-2013, 17:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl