Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 34
Like Tree1lubi to!

Temat: Marea jtd zamulony, max obroty 3500 tys/min.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2015
    Skąd
    małopolska
    Postów
    32
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999

    Marea jtd zamulony, max obroty 3500 tys/min.

    Witam, mam problem ze swoim fiatem. Jest to marea weekend 1.9 jtd 105 km. Jest strasznie zamulona, max obroty to ok.3500 czy to na luzie czy podczas jazdy, ostatnio chciałem ją pogonić trochę na trójce to nie przekroczyła 3000 obr/min i zaświeciła się marchewka i ciągle świeci. Wcześniej ciągła tak do 3000 a potem strasznie opornie,ale na luzie wkręcała się na max.obroty, a teraz nie przekracza 3500. przy włączonej klimie mogę zapomnieć o wyprzedzaniu,totalny muł.Niedawno czyściłem chłodnicę, intercooler, sprawdziłem węże od dolotu, powymieniałem wszystkie opaski,byłem na złomie i sprawdzałem chyba 3 przepływki i podpinałem pod kompa i na każdej mierzona wartość powietrza była dużo mniejsza od oczekiwanej,więc kupiłem jedną z nich bo na mojej cały czas wyskakiwał błąd i nie dało się go skasować, może coś na wtyczce od przepływki jest nie tak tylko jak ją prawidłowo sprawdzić. Egr zaślepiony,potencjometr gazu sprawdziłem i działa prawidłowo, nie mam siły do tego auta, każdy magik mechanik nie chce się tym bawić bo mówią że może być setka powodów i muszę zostawić auto to będą szukać a wiadomo co za tym idzie (koszty). Może ktoś ma jakieś sugestie bo jeden mówi zatkany katalizator, drugi przepływka, trzeci wtyski do wymiany, następny turbina,to słyszałem żeby wyczyścić egr i odślepić ale nie mam rurek bo już był zaślepiony jak go kupiłem a za rury do egr śpiewają 100 na złomie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Skoro się świeci marchewa, to znaczy że w komputerze jest zapisany jakiś błąd - trzeba toto odczytać i zobaczyć o co chodzi. To nie musi być od razu odpowiedź ale na pewno jakiś ślad do sprawdzania i analizowania
    Jak to zrobić? są dwie drogi: albo jechać do ASO lub kumatego mechanika co ma odpowiedni sprzęt (i zapłacić ok 200zł) albo - jeśli masz laptopa - zakupić kabel interfejsowy (np na stronie firmy viaken nomen omen z Krakowa), ściągnąć darmową wersję programu MultiEcuScan, zainstalować i podpiąć się samemu a następnie odczytać błędy. Ty zdaje się nie masz złącza "europejskiego" (EOBD), tylko stare, fiatowskie, ale do tego też są kable.
    To ci pozwoli na głębsze analizy (np logowanie danych podczas jazdy) bez inwestowania w mechaniora, a jak wrzucisz logi tu na forum, zwykle ktoś coś doradzi..
    Ponadto - istnienie w centralce tego błędu może samo z siebie sprawiać że sterownik jest w trybie awaryjnym i ogranicza osiągi auta - dokąd nie odczytasz i nie skasujesz tego błędu - nic nie sprawdzisz, zawsze będzie "zamulony" (bo jest w trybie awaryjnym).
    Z tego co piszesz - wykluczyłbym z kręgu podejrzeń egr. jeśli jest zaślepiony (a zaślepienie szczelne) - nie będzie zamulał silnika ( a nawet gdyby - to raczej na niskich obrotach niz wysokich).
    Przepływomierz - zakładam że wśród tych 3-ch była choć jedna dobra ale to można sprawdzić: odepnij wogóle przepływkę, i przejedź się- zobacz czy będzie jakaś wyczuwalna róznica. Jak nie - zostaw przepływomierz w spokoju.

    W jakim stanie jest turbo?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Przepływomierz - zakładam że wśród tych 3-ch była choć jedna dobra ale to można sprawdzić: odepnij w ogóle przepływkę, i przejedź się- zobacz czy będzie jakaś wyczuwalna róznica. Jak nie - zostaw przepływomierz w spokoju.
    Nie do końca to mu pomoże. Jeżeli przepływka jest w stanie agonalnym, to odpięcie nic nie zmieni. Według profilu, masz 1999 rok, więc CF2, tak jak ja. U mnie z przepływką czy bez, auto było tak samo zmulone. Na kompie było widać że wartość mierzona nie przekraczała 600.

    Bez kompa nic nie zrobisz, tak jak pisał mój poprzednik. Potrzebujesz kabel Viakena na OBD i przejściówkę na 3 pin. Z tym silnikiem połączysz się bez problemu.

    Jeżeli chcesz się bawić bez kompa, to możesz sobie wykręcić czujnik ciśnienia doładowania (od strony grodzi, mniej więcej na środku kolektora dolotowego), przeczyścić go delikatnie i wkręcić z powrotem. Czasami to pomaga. Mimo wszystko zainwestował bym w kabelek, koszt mniejszy niż jedna diagnostyka, a przyda się pewnie jeszcze nie raz

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2015
    Skąd
    małopolska
    Postów
    32
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    Kabelek mam i programik też, jak wybierałem przepływkę to pojechałem z kompem i podpinałem go i na każdej pokazywały takie same parametry,czujnik ciśnienia doładowania czyściłem w benzynie ekstrakcyjnej.Zaraz pójdę podpiąć go i zobaczę jakie błędy ma bo dopiero wróciłem z pracy.Problem mam tylko że mój laptop działa tylko na zasilaniu sieciowym bo bateria padła i nie jestem w stanie go podpiąć i się przejechać.Pożyczę sobie kompa, podepnę go i się przejadę tylko jak poprawnie zrobić logi,czego?(ciśnienia doładowania,masy powietrza). Zauważyłem już wcześniej że nie nie ruszało się to cięgno od gruszki przy turbinie niezależnie od obrotów silnika. Może zbyt mała masa powietrza w stosunku do oczekiwanej będzie gdy jest zaślepiony egr.idę go podpiąć i napiszę jakie były błędy,a czy na postoju logi będą dobre czy musi być podczas jazdy?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2015
    Skąd
    małopolska
    Postów
    32
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    takie miałem błędy po podłączeniuDSC_0923.jpgDSC_0925.jpgDSC_0926.jpg po skasowaniu błędów błąd egr pojawia się po chwili, a błąd przepływomierza jak tylko dodam troszkę gazu

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał willy217 Zobacz post
    Zauważyłem już wcześniej że nie nie ruszało się to cięgno od gruszki przy turbinie niezależnie od obrotów silnika.
    Ale Ty nie masz zmiennej geometrii turbiny, bo masz CF2, a zmienna była w CF3 więc nic Ci się ruszać nie powinno. Zloguj sobie masę powietrza z obrotami, możesz też zlogować ciśnienie paliwa i oczekiwane ciśnienie paliwa, żeby wykluczyć pompę

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Logi podczas jazdy zapisz. Skroro piszesz, że gruszka nie chodzi, to znaczy ze turbo nie ładuje tak jak powinno. Wykrec i wyczyść. W dziale download, albo na forum jest manual i opis.
    Co do przepływki, jeśli ktoś odołącza przeprzywke z zapisanymi błędami nie zawsze będzie dobrze. Sam samochód może być w tzw. Trybie awaryjnym. Wykasowac wszystkie błędy i wtedy odpiac przeplywke, sprawdzić zachowanie samochodu.

    Wiele wyjaśni nam jak podasz co za błąd siedzi w kompie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2015
    Skąd
    małopolska
    Postów
    32
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    logi mam tylko że na postoju bo nie mam dziś możliwości zrobienia podczas jazdy,tylko jak je tu wrzucić?? Ciśnienie paliwa jest generalnie takie samo jak oczekiwane,nie wiem w jakich jednostkach ale ok.300 przy obrotach 850 i wzrasta,generalnie pokrywa się z oczekiwanym.Jak wcześniej pisałem rano po odpaleniu totalny muł i kopci na czarno nie za bardzo ale widzę w lusterkach, potem przestaje kopcić,puszcza dymy znowu przy wysokich obrotach.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    to są logi tylko na postoju,zrobiłem zdjęcia bo nie wiem jak je wrzucić
    DSC_0927.jpgDSC_0928.jpgDSC_0929.jpgDSC_0930.jpgDSC_0931.jpg

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Jeszcze raz napiszę, że nie powinieneś mieć gruszki do sterowania turbiną Logi z postoju są mało wiarygodne, bo kręcisz silnikiem bez obciążenia, ale na pierwszy rzut oka widać, że turbo słabo dmucha. Nie wiem jakie miałeś w tym momencie ciśnienie atmosferyczne, ale dmuchnęło Ci przy 5 k obr. jakieś 0.6 bara, a powinno 0.9 (nawet na postoju). Zmierzona masa powietrza też stoi w miejscu, co wskazuje na przepływomierz. Test dynamiczny może potwierdzić awarię przepływki, czyli wybierasz bezpieczne miejsce, odpalasz logowanie, zapinasz 3 bieg, gaz w podłogę i lecisz

    P.S.
    Następnym razem, wybierz sobie z excella zapis jako pdf, wygodniej się czyta

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Co do gruszki. Skoro pisze ze ja,co dziwne jeśli jest to cf2, to może ktoś tam dlubal wcześniej. Zrób zdjęcie jak możesz i wrzuć. Najlepiej testy zrobić od 1500 obr/min potem gaz w podłogę i tak do 4000 obr/min.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Co do gruszki. Skoro pisze ze ja,co dziwne jeśli jest to cf2
    Może patrzył na wastegate Ogólnie to coś dziwnie to turbo chodzi, bo moje ma 0.9 bara przy 2,5 k obr. a Twoje rozkręca się aż do 5 k
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 09-10-2015 o 14:52

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2015
    Skąd
    małopolska
    Postów
    32
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    sorki za nieścisłość ale chodziło mi o cięgno wastegate że się nie rusza jak ma obroty nawet 5k. Jutro zrobię logi podczas jazdy i wrzucę a odnośnie ciśnienia jakie daje turbo to przy 850 obr/min jest 988 mbar to jest 0,9 bar, przy 2500 obr/min daje 1100 mbar,a przy 5tys pokazuje 1670 mbar,to wydaje mi się za duże bo chyba powinno być stałe i jak wzrasta to powinien się otwierać zawór upustowy wastegate i nie puszczać spalin w wydech a nie na turbinę.Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał willy217 Zobacz post
    sorki za nieścisłość ale chodziło mi o cięgno wastegate że się nie rusza jak ma obroty nawet 5k.
    wastegate nie ma cięgna i nie ma tam żadnego ruchomego elementu więc prawidłowo że się nie rusza. Wrzuć zdjęcie tego Twojego wastegate, bo może tak jak już pisano, ktoś tam rzeźbił i masz turbinę ze zmienną geometrią, co by wyjaśniało słabe jej doładowanie

    Cytat Napisał willy217 Zobacz post
    odnośnie ciśnienia jakie daje turbo to przy 850 obr/min jest 988 mbar to jest 0,9 bar, przy 2500 obr/min daje 1100 mbar
    Przy założeniu że na dworze panuje ciśnienie 988 mbar, to Twoje turbo na wolnych nie spręża wcale (i tak ma być), ale przy 2500 obr powinno już dmuchnąć 1,6 bara, przy 2700 moje turbo waliło już 1859 mbar, czyli sprężało prawie 0.9 bara. Pamiętaj, że od podanego ciśnienia doładowania, musisz odjąć ciśnienie atmosferyczne, wtedy dopiero masz wynik doładowania turbiny. Oczywiście podane przeze mnie parametry, nie są wyssane z palca, tylko wyciągnięte z logów dynamicznych mojej Marei Weekend JTD CF2. Przy teście na postoju przy 3600 obr. masa powietrza 648, doładowanie 1426 mbar.

    Twój przepływomierz, na wolnych obrotach pokazuje masę powietrza ponad 500, mój nowy oryginalny Bosch, 420, a jego wartość tańczy w zależności od obrotów. Moim zdaniem przepływomierz do wymiany, a czujnik doładowania turbiny do sprawdzenia, ewentualnie jeszcze raz dolot między turbo a silnikiem, w szczególności wąż zaraz za turbo, bo lubi się złamać na tej harmonijce.

    Jak już będziesz robił test dynamiczny, z loguj ale osobno ciśnienie na paliwa oczekiwane i rzeczywiste. Pamiętaj że logowanie większej liczby parametrów na raz opóźnia czas ich odświeżania, dlatego napisałem, żebyś robił ten log osobno
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 10-10-2015 o 09:05

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2015
    Skąd
    małopolska
    Postów
    32
    Auto
    marea weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    Pożyczyłem sobie lapka z dobrą baterią ale za nic nie mogę się połączyć z ecu.Ustawiło mi port na com 3 i przy próbie zmiany na com1 komp się restartuje i nie idzie tego zmienić.Jak mi się uda zrobić logi podczas jazdy to wrzucę a moja turbina wygląda jak ta zaznaczona na obrazku.Zdjęcia robiłem ale nic na nich nie widać bo późno wracam z pracy.Jak będę miał jakieś konkrety to się odezwie mam nadzieję że niedługo.12.jpg

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    No to waste-gate nie ma ruchomych elementów. Jeżeli Ci się fejs zainstalował jako com3 to ustaw program na pracę z COM3 i po sprawie może COM1 jest już używany i dopóki go nie zwolnisz, będzie walił błędami


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zamulony !!
    Napisany przez sylwek1224 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-12-2014, 12:17
  2. problem bravo JTD kręci max do 3500 obr
    Napisany przez dstachurski91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-06-2013, 12:03
  3. Zamulony silnik
    Napisany przez sygnet na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2012, 18:28
  4. Fiat bravo/brava do 3500 pln czy warto?
    Napisany przez nox84 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2012, 06:54
  5. Zamulony silnik Wina Świec???
    Napisany przez UsK1983 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-12-2010, 14:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 1.9 jtd 3500 tys obroty i koniec

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438marea-jtd-zamulony-max-obroty-3500-tys-min-30317

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl