Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    34
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000

    JTD105- Wysokie spalanie, co moze byc przyczyną - przepływka?

    Witam, czytałem opinie na róznych forach miedzy innymi na tym i jesteście w stanie uzyskać spalanie 4,5 -5l przy spokojnej jeździe 80-90km/h w trasie.
    Ja niestety mam z tym spory problem, albo nie umiem jeździć albo coś jest z moim JTD nie tak
    Ostatnio zacząłem jeździć bardzo "ekonomicznie" jednak ta ekonomia nie jest tak do końca uzyskiwana.
    Dzisiaj jadąc 80km/h maksymalnie 100km/h samochód spalił 6,5l /100km jest to naprawdę bardzo wysokie spalanie.
    Mam również dwa inne samochody, Opla Vivaro 1.9 CDTI 105KM, silnik bardzo podobny albo praktycznie ten sam i spala mi w trasie 7l, masa pojazdu znacznie większą jak i buda i opory powietrza stanowczo wyższe, również moje Megane 1.9 DCI 120KM przy 110km/h spala 4.3l /100km.

    Skąd bierze się tak wysokie spalanie w takim samochodziku. Przy obrotach ok.2700-2900 czuć nagły spadek mocy, po czym od 2900 moc wraca, po odłączeniu przeplywki problem znika wydaje mi się ze jest uszkodzona, natomiast komputer bledu nie wyrzuca, jedyny błąd na kompie to zawór EGR który został przeze mnie zaślepiony, czytając na forum wydaje się że w tym przypadku to normalne.

    Spalanie w mieście ok.8l stosując się do zasad "ekodrajwingu" dla porównania, Megane przy podobnym stylu jazdy spala w mieście maksymalnie 7l, zazwyczaj mieszcze się w 6,5l /100km.

    Co sprawdzić pomimo przeplywki, czy przede wszystkim ja wymienić?
    Olej, wszystkie filtry wymieniane na czas.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    W lybrze miałem podobnie zimą w mieście około 10l/100km a latek około 9. Nie zdążyłem zastosować tego co mi pewna osoba poleciła ale to może być pomocne a mianowicie wycięcie katalizatora który się przytyka i daje za duży opór spalinom. Koszt strumienicy w kształcie kata to koszt 45zł spawanie około 30/50zl. Warto spróbować. Co do zaślepienie EGR to nie wiem czy w twoim przypadku nie powinieneś zastosować zaślepek z kryzą.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    nie wiem czy w twoim przypadku nie powinieneś zastosować zaślepek z kryzą.
    W tych silnikach może byc pełna zaślepka, z kryzą montuje od silnikow ze sterownikiem EDC16
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    34
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    A czy któryś z Panów wycinał katalizator?
    jezeli chodzi o robotę zrobię wszystko sam, rozchodzi się jak silnik zacznie się odzywać, nie chciał bym aby stał się głośniejszy.
    Wcześniej miałem Bravę 1.6 16v, gdy wyciąłem katalizator, rzeczywiście osiagi wzrosły ale z wydechu wydobywał się dziwny metaliczny dźwięk tak jak by coś wpadało w rezonans. Pozatym wydaje mi się że 105KM silnik w tym samochodzie powinien sobie radzić znacznie lepiej, być może rzeczywiście katalizator jest już do wywalenia i zamula jak i spaliny oraz stawia opór turbinie przez co nie pompuje tego co powinna. Bardzo słuszna sugestia !! Dzięki !!

    Mało tego, zlokalizowałem ciekawy dla mnie temat:
    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...aba-moc-14928/

    Post #11 pozwolę sobie zacytować: " Witam wszystkich po zlokalizowaniu i zlikwidowaniu problemu Otóż przyczyną nie była zmienna geometria w turbinie, gdyż po prostu u mnie jest zwykłe turbo bez niej sam byłem zdziwiony że mam jakąś taką niespotykana wersję tego autka. Polecam sprawdzić każdemu kto ma dziury w przyspieszaniu (np. w okolicy 2700 obr/min), duszenie się silnika, ew. spadanie obrotów na jałowym KATALIZATOR. Po chwilowym wywaleniu go auto stało się torpedą, przestało szarpać przy ruszaniu i dławić.


    No to co? Do dzieła, w przyszłym tygodniu tniemy

    Bardzo słuszne nakierowanie, bardzo dziękuje
    Ostatnio edytowane przez noname ; 10-05-2014 o 23:06

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    sprawdz jeszcze filtr powietrza, moze dolot za wąski

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał noname Zobacz post
    nie chciał bym aby stał się głośniejszy
    po zastosowaniu strumienicy z puszką będzie cicho jak z katem

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    34
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Rura IC -> kolektor jest nie oryginalna kolanko 90* tuz przed wejściem w kolektor jest rzeczywiście zagięta wręcz złamana przez co jets przelot moze 50% całkowitej średnicy. Planowałem to zrobić ale nie spodziewałem się że to może być przyczyną. Wychodzi jeszcze pare pierdół co prawda groszowe sprawy ale trzeba się tym zająć.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    34
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Nigdzie nie mogę dostać w mieście kolanek fi60 do IC -> dolot, rurę mam i chciałem zrobic fajny dolot
    Ale ciekawostka, odłączyłem wtyczkę od przepływki i samochód nie ten!
    W partii niskich obrotów 1000-2000 auto jest 2 albo nawet 3 krotnie mocniejsze niz z podłączoną przepływką, jestem w stanie jechać na 4-biegu przy 1000RPM dodac gazu i samochód zaczyna jechać. Jest elastyczniejszy i bardziej posłuszny... Czy mogę jakis czas jeździć bez przepływki skoro z tego co wynika jest ona uszkodzona? Jestem umowiony w tym tyg na wycięcie jeszcze katalizaotra, myslę ze uda sie rozwiazac w koncu moj problem.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Bez przepławki można jeździć, ale nie wiem jak to jest w dłuższym odstępie czasu na twoim miejscu juz myślałbym nad jej wymianą
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jak juz kiedys pisalem przepływomierz jest głównie od kontrolowania działania egr i weryfikacji ilosci zasysanego powietrza.
    sprawdz szczelnosc dolotu i działanie egr, dopiero wtedy mysl o wymianie przepływomierza
    Ostatnio edytowane przez robert199 ; 21-05-2014 o 21:15

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    34
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    EGR zaślepiony , dolot szczelny aczkolwiek jestem w trakcie dorabiania rury IC -kolektor bo jest zrobiony ze zwyklych przewodów, ktos wczesniej modził bardzo nie profesionalnie w dodatku nie ma kolanka 90* przez co wygieta jest rura ktora przez to zagięcie ma moze 60% przelotu swojej średnicy, Dosłownie ja załamało. Jest jeszcze odczuwalny ten spadek mocy przy 2700 ale naprawde juz bardzo delikatnie, podejrzewam jeszcze ten katalizator. Okazę sie w przyszłym tyg. Pozatym turbo w tym momencie bez przeplywki zalacza się 500-600RPM niżej
    Ostatnio edytowane przez noname ; 22-05-2014 o 15:23

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    prosty wniosek, za mało powietrza ciagnie z filtra, lub przepływomierz oszukuje,
    przyczyn moze byc wiele jak juz pisałem, dolot, egr, nieszczelnosc


 

Podobne tematy

  1. Przepływka BOSCH
    Napisany przez egon na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-02-2014, 16:00
  2. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 24-11-2013, 17:47
  3. wysokie spalanie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 17-08-2011, 18:54
  4. [osprzęt silnika] przepływka
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2010, 10:43
  5. Wysokie spalanie 2.4 TD
    Napisany przez kazik191919 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-01-2010, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl