Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Bravo JTD CF3 słaba moc

    Witam, mam problem z brakującą mocą w moim JTD-ku
    1. Pacjent: Bravo JTD CF3, przebieg 220000 km, rocznik 2000.
    2. Objawy: szarpanie przy ruszaniu, tak jakby nie miał siły, słaba moc w dolnych partiach obrotów silnika tzn do ok. 2500, powyżej trochę lepiej, dziura w zakresie 2700-3000 i znowu troszkę ciągnie.
    Dodatkowo w zimie zaobserwowałem, że zaraz po odpaleniu silnika przez może 1 km po wrzuceniu na luz dojeżdżając do świateł obroty spadały do 500-400 po czym nie wiem czy auto by zgasło, bo wciskając pedał sprzęgła wracały na 850.
    3. Co zostało zrobione:
    - wyczyściłem EGR i okolice z nim związane (mapsensor, kolektor ssący ale tylko troszkę gdzie dosięgnąłem oraz coś co chyba zwie się przepustnicą) po czym auto miało dużo więcej mocy.
    - z powodu gasnącego podczas jazdy silnika wyczyściłem regulator ciśnienia paliwa - mam wrażenie ze od tego czasu znowu brakuje mocy.
    - ostatecznie zaślepiłem EGR pełną blaszką z Allegro.
    - wymieniłem przepływomierz na oryginalny Bosch wg katalogu ePer oraz numerów na starym ( były zgodne) lecz żadnych zmian to nie przyniosło, gdy całkiem go odepnę to jest jeszcze gorzej.
    - po podłączeniu do kompa wywala jedynie błąd EGR P0404.
    - wymieniony filtr powietrza

    Co może być przyczyną problemów? Dodam że muszę go wysoko kręcić aby wyprzedzić.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 07-04-2012 o 20:09



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2011
    Skąd
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    32
    Postów
    80
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 2006;Fiat Brava 1,9 JTD STEEL 2001r.
    może zapieczona kierownica turbiny(cf3 ma zmienną geometrię łopatek) albo czujnik doładowania.
    Ostatnio edytowane przez entuzjasta789 ; 07-04-2012 o 20:13

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Czujnik doładowania = mapsensor ? Chcę jeszcze sprawdzić za kilka dni, jak zachowuje się cięgno od turbo, da mi to coś?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Może przytarł się selenoid/zawór elektro-magnetyczny który steruje zmiennym goe w turbinie.
    Tutaj jest jakiś manual jak go wyczyścić http://www.fiatstilo.com.pl/download...woru-overboost
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Problem w tym, że u mnie nie ma overboost'a. na dowód mój wcześniejszy temat: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...tuatora-13302/

    Dodatkowe info: przy puszczeniu pedału gazu, gdy silnik ma dokładnie 2200 obr słychać głośne kliknięcie jakiegoś przekaźnika za schowkiem. Występuje to za każdym razem od dłuższego już czasu.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 08-04-2012 o 12:24

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    O widzisz zmyliło mnie CF3
    U mnie też występuje to kliknięcie za schowkiem w momencie puszczenia pedału gazu.
    Skoro masz tylko jeden błąd to pasowało by zrobić jakieś logi z jazdy,aby można było odczytać wartości ciśnienia doładowania,ciśnienia paliwa,przepływu powietrza i przy okazji sprawdzić czy komp odczytuje poprawne temperatury powietrza zasysanego i płynu w silniku.Możesz też zrobić próbę wtrysków.
    A co masz na myśli że po czyszczeniu regulatora ciśnienia chodzi słabiej

    Aha i sprawdź pod kompem czy prawidłowo działa czujnik pedału sprzęgła.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Dzięki za pomoc, jak najlepiej zrobić takie logi? mam kabelek i FES'a pełną wersję, jakiś specjalny format pliku tam się wybiera?
    Jeśli chodzi o to czyszczenie regulatora, to mam wrażenie że po tym zabiegu auto straciło na mocy ;] chociaż teoretycznie FES pokazuje ciśnienie paliwa zgodne z oczekiwanym.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 08-04-2012 o 13:06

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Co prawda logów jeszcze nie zrobiłem, ale podpinałem się wczoraj FES'em i zauważyłem, że mierzone ciśnienie doładowania różni się od docelowego o jakieś 200 jednostek tzn jest za niskie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1,9 JTD CF3 110 KM
    Nie wiem czy to pomoże ale poprzedni właściciel mojej Marei z CF3 zaślepił EGR ( cokolwiek to znaczy).

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Niestety u mnie to nie miało żadnego znaczenia, gdyż EGR pracuje prawidłowo. Dzisiaj byłem u mechanika i okazało się, że sztanga od turbo faktycznie ani trochę się nie rusza, tak więc diagnoza to zapieczone łopatki w turbo. Będzie on wydłubywał dmuchawkę i się okaże, czy robimy samo czyszczenie łopatek, czy również regenerację. Zauważyłem, że dmucha troszkę olejem więc mam przed oczami czarny scenariusz

    Dodatkowo okazało się, że występuje u mnie zawór overboost, z tym że jakaś inna wersja niż np. w Stilo.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Witam wszystkich po zlokalizowaniu i zlikwidowaniu problemu Otóż przyczyną nie była zmienna geometria w turbinie, gdyż po prostu u mnie jest zwykłe turbo bez niej sam byłem zdziwiony że mam jakąś taką niespotykana wersję tego autka. Polecam sprawdzić każdemu kto ma dziury w przyspieszaniu (np. w okolicy 2700 obr/min), duszenie się silnika, ew. spadanie obrotów na jałowym KATALIZATOR. Po chwilowym wywaleniu go auto stało się torpedą, przestało szarpać przy ruszaniu i dławić.
    W poniższym linku wiele można się na ten temat dowiedzieć, pozdrawiam.
    Zapchany katalizator

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Hehe Torpeda przy 100 KM to raczej nie jest ale w porównaniu do zapchanego Kata na pewno różnica niebotyczna - Bravo CF3 wychodziły i ze zmiennym Geo i bez więc nie masz niespotykanej wersji tylko wczesną wersje CF3 i tyle. Generalnie to takie objawy powoduje też nieszczelny układ dolotowy


 

Podobne tematy

  1. Wąż Turbo- IntelCooler pytanie jtd Cf3
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-02-2012, 18:17
  2. Wspomaganie kierownicy w brava 1,9 jtd cf3 - chyba problem...
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-11-2011, 17:54
  3. Brava JTD CF3 -pytanie na temat pewnego węża
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:26
  4. Bravo 1,6 -gasnie traci moc
    Napisany przez CONRADO na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-01-2010, 17:48
  5. Fiat Marea 1.8 16V słaba moc!!!!
    Napisany przez aris1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-05-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zapchany katalizator jtd

fiat marea 1.9 jtd przy ruszaniu gasnie

czy turbina w bravo 1.9 jtd ma zmienna geometrie lopatek

fiat bravo jtd cf3

fiat bravo zapchana turbina

fiat bravo cf3

fiat brava jtd stracil moc

fiat bravo jtd brak mocy

bravo 1.9 jtd cf3

zatkany katalizator jtd

gdzie znajduje sie turbina fiat bravo jtd

jak wyczyscic katalizator w fiacie bravo 1.9 jtd

bravo jtd traci moc

bravo cf3

jtd bravi luzy przy ruszaniu

fiaat bravo 1.9 jtd cf3 mapy

jtd przytkany katalizator

fiat marea weekend 1.9 jtd katalizator jak usunac

fiat brava atkany wtryskiwacz

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl