Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Lightbulb Instalacja gazu - Brava 1.2

    Zastanawiam się nad zainstalowaniem gazu do Bravy 1.2..
    Na liczniku mam 175000 km przejechanych kilometrów.
    Sporo jeżdżę i mam zamiar dobić tym samochodem do 250000km..
    Ale czy waszym zdaniem się opłaca?
    Czy ten silnik dobrze toleruje gaz?

    Czy ktoś się wypowie?
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 05-10-2011 o 19:29



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Według mnie każdy silnik dobrze współpracuj z LPG jeżeli są spełnione następne kryteria. Po pierwsze silnik musi być w dobrym stanie technicznym, nie zakatowanym, obroty musi mieć w normie itp. Po drugie Musisz pamiętać o wymianie wszystkich filtrów, świec oraz kabli wysokiego napięcia - na gazie te elementy szybciej się zużywają. Po trzecie instalację LPG musisz założyć u dobrego gazownika a nie jakiegoś partacza. Po czwarte instalacja musi być zrobiona z dobrych podzespołów - reduktor, wtrysk gazu, komputer itp. Po piąte raz na jakiś czas trzeba jeździć do Gazownika na okresową regulację i wymianę filterka gazu. takie jest moje zdanie

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Dodatkowe koszty wiadomo..
    Ale zastanawiam się czy jest sens..
    Podobno do tego modelu nadaje się IV generacja LPG..
    Czy ktoś jeszcze może mi coś poradzić?

  5. #4
    Ali
    Ali jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2011
    Skąd
    Tczew
    Postów
    96
    Auto
    Palio1.6 16V "Hitlerek" - Sprzedany 14.11.11r, BMW E91, Ford Mondeo 1.8TD
    Kalkulator LPG - czy warto? • AutoCentrum.pl
    wszystko do przeliczenia kolego.
    Do twojego autka moim zdaniem w zupełności wystarczyła by instalacja stag 150 lub 200. Nie montuj seksencji. Szkoda wtapiać się w koszty skoro planujesz dobić tylko 75 kolejnych tyś km. Koszt instalacji podstawowej zamkniesz w granicy 1200 - 1500. wszystko oczywiście w zależności od zastosowanych poszczególnych części. Polecam układ reduktor Lovato, sterownik Stag 150 lub 200. Wtryski valtek-a aa pozostałe elementy to detale. nie ma sie co "spuszczać" Jest to tylko fiat a nie nowe "mesio" czy "bejca".
    co do podzespołów osprzetu silnika to musiałbyś dodać pare groszy wiecej na lepszego producenta. wówczas żadziej będziesz wymieniał kable czy świece. i to chyba bylo by na tyle.
    Gips-Bud , usługi budowlane.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    krotoszyn
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.2 16V + LPG Stag4
    Witam - posiadam BRAVO 1.2 16V z 2000r przejechane podobno 153000 według wskazań - założyłem instalacje sekwencyjna stag4 przejechałem jakieś 5tyś i wszystko OK - sekwencja dlatego że plastikowy kolektor - pozdrawiam

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Ile cie to wyniosło?
    Czytałem ze IV generacja jest bezpieczniejsza dla tego silnika i nie traci tak mocy..

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    według mnie powinieneś zamontować instalację IV generacji ponieważ tak jak kolega wcześniej napisał auto to posiada plastikowy kolektor dolotowy i w przypadku strzału w dolot kolektor zostanie rozerwany - tu jest odpowiedź na pierwszą część pytania . natomiast co do mocy to nie powinieneś zauważyć jakiegoś dużego spadku, takie rzeczy były zauważalne na instalacji I, II generacji.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    A jakie mogą być koszty serwisowe tak mniej więcej?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    jakie koszty masz na mysli? wymiane filtrow? powinienes sie spokojnie zmiescic sie w 100÷150 zl (wymiana filtra fazy cieklej, wymiana filtra fazyl lotnej, regulacja) jesli robisz u gazownikow. spadku mocy raczej nie odczujesz. no moze po przejechaniu kilkudziesieciu tys. km kiedy to moze dac o sobie znac glowica...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co ma głowica do gazu.. Dobra instalacja, dobrze założona i masz bezawaryjną eksploatację przez dłuuuugie lata.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    na gazie szybko wypalają się gniazda zaworowe i przylgnie zaworowe...
    to odpowiedz, ktora dostalem z polecanego mi serwisu zajmujacego sie wlasciwie wylacznie autami grupy FIAT we Wroclawiu. to samo uslyszalem od wiekszosci mechanikow, ktorych odwiedzilem w moim miescie. nie twierdze, ze gaz to samo zlo. po prostu sa z nim problemy.

    Dobra, dobrze założona...
    to moze jest klucz do sukcesu, ale pamietaj, ze wiekszosc zakladajacych instalacje LPG, chce to zrobic jak najtaniej czyli u taniego fachowca i na tanich podzespolach. ja osobiscie nie znam nikogo kto ladowal by sie we wtryskiwacze za 6 stow... jedyny mechanik jakiego znam, ktory jezdzi autem zasilanym LPG mowi, ze instalacja LPG jest fajna przez 2 lata po zalozeniu. pozniej nalezy auto sprzedac... tyle na temat.

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    instalacja LPG jest fajna przez 2 lata po zalozeniu. pozniej nalezy auto sprzedac...
    Głupota.

    Zaczne od tego, ze na LPG nazekaja w wiekszosci ci, którzy go nie mają
    Załóż sobie dobrą sekwencje u porządnego gazownika, żeby nie spartaczył i jeździsz bezawaryjnie przez długi czas, a co ważne, nie ma różnicy w osiągach miedzy LPG, a Pb
    Niema problemów z wypalaniem zaworów itp. Auto działa na takiej samej zasadzie co na Pb tylko ma inne paliwo.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    glupota? raczej przezorna profilaktyka znam goscia, wiem czym sie zajmuje zawodowo jak i po godzinach. o gadanie glupot bym go raczej nie podejrzewal. poza tym, rownie dobrze moglbym napisac, ze instalacje LPG zachwalaja ci ktorzy jej nie maja wytlumacz mi jedna rzecz, dlaczego wiekszosc mechanikow ma krytyczny stosunek do instalacji LPG? i nie mowie tu o byle grzebkach, tylko o renomowanych fachowcach z dlugim stazem (nazwiska i adresy moge podac na pm'a).
    co do roznic miedzy benzyna a gazem:
    gaz jest paliwem bardziej wymagającym niż benzyna, ponieważ zapala się trudniej i w wyższej temperaturze. Z tego powodu należy regularnie dbać o właściwy stan układu ssącego i zapłonowego. W niektórych samochodach i przy niektórych rozwiązaniach technicznych wymagana jest częstsza wymiana świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia i filtra powietrza. Oczywiście jeżeli użytkownik ma nawyk regularnego serwisowania swojego samochodu, po montażu instalacji gazowej niewiele się zmieni. Najbardziej zauważą to ci kierowcy, którzy ograniczają obsługę swoich samochodów do niezbędnego minimum.
    http://www.autogassystem.pl/mont_serv/wiz.html

    i kwestia podstawowa. instalacji LPG nie montuje sie ze wgledu na lepsze wlasciwosci paliwa gazowego nad noPb, ale ze wzgledu na jego cene... gdyby gaz na stacji kosztowal 5,20 nikt by instalacji LPG nie zakladal. proste jak drut.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-10-2011 o 10:58

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    boch masz wiedzę która wywodzi się z powielanej praktyki i niewiedzy instalatorów - taka jest prawda.
    Nie wiem czy wiesz, ale gaz jest generalnie paliwem o większej zawartości oktanów, odpowiednio zbudowany (bo nie jest łatwo przerobić silnik na Pb w ten sposób) silnik jeżdżący na LPG ma lepsze osiągi od swojego brata na Pb. W takim silniku inne są kąty zapłonu itp. Faktem jest, że samochód z gazem wymaga większej uwagi, ale nawet gdyby trzeba było jeździć co miesiąc na wymianę filtrów i regulację to i tak by się sprawa opłacała. Ojciec kupił ponad 5 lat temu Skodę Fabię z Salonu. W salonie zakładał też gaz - fakt, że nie była to tania instalacja bo wyszła coś ponad 5tyś.. Auto przez te lata nastukało ok 170tyś km i co? Nic! Jeździ dalej i to w idealnym stanie technicznym. Pali na dotyk, żadnych problemów. Tata jeździ regularnie na przeglądy te zwykłe jak i u gazowników, wszystko wymieniane jest na czas. Raz był problem bo się rozregulował reduktor ale wiadomo wszystko popsuć się może. Prawdą też jest to, że nie każdy silnik nadaje się do założenia instalacji. Do niektórych należy zakładać instalację wraz z lubryfikacją a 90% gazowników tego nie robi i pewnie nawet nie wie że tak trzeba. W fachu jest mało ludzi naprawdę obeznanych, bo nie tylko praktyka tu decyduje o sukcesie ale też wiedza nabyta na wielu szkoleniach. Firma w której pracowałem projektowała sterownik instalacji gazowej więc trochę tego liznąłem. Sprawny samochód + dobra instalacja założona przez fachowca może oznaczać dla mnie tylko dobry i tani środek transportu
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 07-10-2011 o 14:29
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    gdyby bylo tak jak piszesz, zamiast na noPb, wszyscy jezdzlibysmy na LPG musi byc jakas okolicznosc, ktora sprawila, ze glowny nurt nowoczesnych technologii motoryzacyjnych podaza za ropa. nie za gazem. ilosc aut fabrycznie wyposazonych w instalacje LPG, to tylko niewielki procent.
    ale tak jak wspomnialem nie jestem przeciwnikiem LPG. po prostu uwazam, ze instalacja LPG zwieksza prawdopodobienstwo awarii silnika. pamietac nalezy ze z reguly gaz montujemy w autach z jakims tam "stazem". gaz moze pewne niuanse silnikowe uwydatnic gdyz jak twierdzi kazdy gazownik - gaz jest bardziej wrazliwy na kazda nieprawidlowosc wystepujaca w silniku.
    autor tematu jest w tej komfortowej sytuacji, ze to on decyduje o tym co i gdzie zamontuje. ja kupujac auto z gazem takiej mozliwosci nie mialem. ba, bylem zupelnie zielony w temacie LPG. poprzedni wlasciciel natrzaskal tym autem 50 tys. km w ciagu 2,5 roku. gdybym to wczesniej wyweszyl zerkajac w papiery, nigdy bym tego auta nie kupil. kupilbym benzynowca i po roku, dwoch, zdecydowal o ewentualnym zamontowaniu instalacji LPG zasiegajac wczesniej opinii gdzie najlepiej to zrobic i na jakich podzespolach najlepiej ja zlozyc. poprzedni wlasciciel zlozyl instalke na popularnej konfiguracji ESGI2. niby wszystko powinno hulac az milo. niestety, tak nie jest. inni gazownicy, u ktorych bylem na przegladzie, nie stwierdzili wiekszych nieprawidlowosci w montazu. zastrzezenie budzila jedynie dlugosc wezykow od listwy wtryskowej do nypli na kolektorze ssacym. ale to mozna skompensowac pozniej programowo przez soft. auto nie bylo zylowane przez poprzednika w sensie bezsensownego zmniejszania zuzyca gazu. palil w okolicach 8L na trasie i 10-11 w miescie, czyli standard.

    Prawdą też jest to, że nie każdy silnik nadaje się do założenia instalacji
    cos takiego uslyszalem wlasnie nt. Bravo, zwlaszcza z silnikiem 1.6. cytat:

    Bravo 1.6 16V to bardzo dobre auto do momentu zalozenia w nim gazowni...
    co dokladnie mial gosc na mysli, nie wiem. faktem jest, ze jest elektromechanikiem, pracuje w branzy od ponad 20 lat i ma opinie najlepszego fachowca w okolicy. dlatego podtrzymuje moje pytanie - dlaczego wiekszosc mechanikow kwestionuje LPG? dostaja w lape od szejka z Emiratow?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-10-2011 o 17:14


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaka instalacja gazowa?:)
    Napisany przez Misiek213 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 212
    Ostatni post: 23-12-2013, 21:08
  2. instalacja powietrza
    Napisany przez czorny na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-10-2009, 17:24
  3. [drzwi] instalacja klamki
    Napisany przez madderr na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-06-2009, 22:13
  4. Instalacja LPG
    Napisany przez Dishman na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-06-2009, 09:55
  5. [alarm] immobilizer instalacja...
    Napisany przez Myszor na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-04-2009, 12:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

koszt instalacji gazowej fiat bravo

instalacja gazowa fiat brava 1.2 16v

instalacja gazowa do fiata brava

fiat brava 1.2 lpg

fiat brava instalacja gazowa 1.2

fiat 1.2 16v instalacja gazowa

instalacja gazowa fiat brava 1.2 16v cena

gaz do bravy 1.2 16 v

brava 1.2 16v schemat gazu

brava 1.2 jaka instalacja gazowa

fiat brava 1.2 instalacja gazowa

fiat brava 1.2 gaz

instalacja gazowa do fiat brava 1.2

jaka instalacja lpg najlepsza do brava 1.2 16v

auto gaz do fiata bravo forum

fiat bravo 1.2 16v gaz

koszt instalacji gazowej 1.2 bravo

instalacja gazowa bravo

gaz do bravo 1.2 16v

linka przyspieszenia bravo 1.2

bravo 1.2 16v gaz instalacja

jaki gaz do bravo 1.2

fiat brava 1.2 16v gaz

brava 1.2 sekwencja regulacja

ile kosztuje instalacja gazowa do fiata bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl