Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok

    Post Fiat Bravo 1.8 16V GT - nie chce odpalić i ruszyć z parkingu

    Witam Panowie,

    od razu przyznam się ze jeździłem na resztkach paliwa, wskazówka była poniżej ostatniej kreski E i teraz mam problem,

    mianowice mój fiacior nie chce odpalić, wlałem mu 10 litrów benzyny a on nic, ani nie złapie na sekunde.

    Poprosiłem o wsparcie holownika - 2km holowania na marne, próbowałem go odpalić na drugim biegu ale on nie wykazywał chęci odpalenia.


    Do sytuacji doszło kiedy wróciłem samochodem i postawiłem go na parkingu , na drugi dzien chcąc go odpalić okazało sie ze się nie uda.

    Podejrzewam ze to zapowietrzone przewody paliwa, ale dziwi mnie czego po dwóch kilometrach holowań i 20 próbach go przeciągnieciach mi się nie udało.

    Macie jakieś pomysły co powinienem zrobić ?? Może ktoś z was miał juz taki problem i udało mu sie go jakoś rozwiązać ??


    Pozdrawiam i z góry dziękuje wszystkim za udzielanie się w termacie.

    Dodam tylko ze auto nie posiada instalacji LPG, od zawsze jeździł tylko na benzynie.
    Ostatnio edytowane przez wuemstudio ; 07-09-2013 o 16:52



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Sprawdź czy dostaje paliwo. Jeśli wyjeździłeś bak do sucha, to pompa mogła zassać jakiś syf z dna i teraz masz niedrożny układ.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bez urazy ale brak wyobraźni kolego i chyba podstawowej wiedzy. Jeśli auto jest sprawne to nawet po spuszczeniu paliwa z układu paliwowego to po włączeniu stacyjki pompa w 2-3 sekundy zrobi przelew paliwa przez listwe. Sprawdzone w dokładnie takim samym aucie przy wymianie filtra paliwa. Tak jak kolega hak napisał - sprawdź czy jest paliwo na wtryskach, czy jest iskra, czy zapala się kontrolka wtrysku itp.. Ciągnąć auto na holu żeby je odpalić - no cóż, pomysł raczej głupi..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    43
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Dalej próbuj odpalać na holu. Dowiesz się ile kosztuje remont silnika po zerwaniu paska rozrządu.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    38
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    kontrolka wtrysku się zapala tak jak zawsze przed uruchomieniem silnika, jak sprawdzić czy dochodzi paliwo na wtryskach ??

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Panowie, jak zwykle pomogło postawienie tyłu samochodu na krawężniku i pozostawienie go na jedną noc. Po wysuszeniu baku miałem tak w fiacie brava i jak widać pomogło w fiacie bravo.
    Cytat Napisał solidboy Zobacz post
    Dalej próbuj odpalać na holu. Dowiesz się ile kosztuje remont silnika po zerwaniu paska rozrządu.
    Kolego dowie się ten który próbuje odpalac na pierwszym biegu i robiąc to przy dużej prędkości . Ja robiłem to spokojnie na drugim więc nie brałem pod uwage nawet przeskoczenie o jeden ząbek na pasku.

    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc - problem rozwiązał sie sam z lekką moją pomocą.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    We współczesnych autach odpalanie na pych jest już niebezpieczne a co dopiero na holu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    moja kumpela miała problemy z elektryką i ciągle nie wiedzieć czemu rozładowywał jej się akumulator. po każdej takiej przygodzie auto brane było na pych. jestem ciekaw w jakim stanie jest teraz katalizator. przeskoku paska rozrządu udało się na szczęście uniknąć.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Katalizator bez przesady - nic mu nie jest po takim odpalaniu
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    po 1 może nie, po kilkudziesięciu może jednak. każda instrukcja przestrzega przed braniem auta na pych właśnie ze względu na katalizator.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    po 1 może nie, po kilkudziesięciu może jednak. każda instrukcja przestrzega przed braniem auta na pych właśnie ze względu na katalizator.
    Tak samo niezdrowe jest kręcenie auta do upadłego jak nie chce odpalić - to to samo. Przy odpalaniu na pych przede wszystkim chodzi o obciążenie rozrządu itp.. Poza tym jak auto pali od pycha od razu to nie ma problemu wcale bo od razu mieszanka jest przepalana..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Proponuje spróbować odpalić na pych 3 litrowego diesle w 2 tonowym aucie z automatyczną skrzynią Znajomy kiedyś chciał próbować ale szybko mu odradziłem.
    W odpalaniu na pych problemem jest szarpnięcie w momencie puszczenia sprzęgła i to może spowodować przeskok paska. Przy odpalaniu rozrusznikiem szarpania takiego nie ma. A co do katalizatora to tak jak byrrt napisał, jak auto zapali od razu to benzyna nie spłynie do niego o będzie ok.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Disel na pych to bardzo zły pomysł, auto z automatem jeszcze gorszy
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Rocznik
    1997
    też miałem taki problem kiedyś że wyjeździłem całe paliwo i nie chciał poźniej zapalić na benzynie. Moim zdaniem to wina syfu który zostaje zaciągniety przez pompę. Długo musiałem go męczyć żeby zaskoczył na benzynie i pracował. Robiłem to po przez zmiane paliwa z LPG na benzyne i tak kilkanaście razy aż zaburzył Teraz już nie dopuszczam do tego żeby było mało paliwa. Może kiedyś mnie najdzie i przepłuczę zbiornik paliwa ale to troche roboty.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    14
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Uszkodzona pompa paliwa lub woda w baku... ściągnij przewód z listwy wtryskowej i sprawdź czy masz ciśnienie w obwodzie i zobacz co płynie z tego przewodu...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2013
    Skąd
    Bytom
    Postów
    1
    Auto
    marea weekend
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Scorpion_83 Zobacz post
    Uszkodzona pompa paliwa lub woda w baku... ściągnij przewód z listwy wtryskowej i sprawdź czy masz ciśnienie w obwodzie i zobacz co płynie z tego przewodu...
    popieram - pompa paliwa


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo SX 1.4 12v. 1996r. Nie chce odpalić.
    Napisany przez hiszpania1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 02-02-2013, 13:31
  2. Punto 1.9D Kręci ale nie chce odpalić...
    Napisany przez seba92 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 07-09-2012, 20:25
  3. Nie chce odpalić
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 03-06-2012, 23:20
  4. nie chce odpalić Marea 2.0 20V
    Napisany przez alexsat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:06
  5. Punto nie chce odpalić - pomocy!! :)
    Napisany przez bigboy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2009, 12:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.8 16v nie odpala

fiat bravo nie chce odpalic

fiat bravo 1.8 16 v nie odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl