Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V

    Dziwne przegrzewanie się Brava

    Witam. Mam Brava G.98 BZ/DS 182.755.1.0 1580 16V CF2 ELX
    Engine: 0134129
    Produkcja: 1/2/1999

    Było tak, że grzał się silnik okej, 90stopni dochodził, grzanie kabiny było, było okej. Przychodzi lato.... stała trasa, prędkość szybsza jest okej. Gdy korek, postój już lekko temp.szła w górę, ponad 90st. C. Ale korek minął, wentylator się włączył, spadło.... dłuższy korek powodował, że jednak czerwone pole i woda już gotuje się. To trwało jakiś czas.
    Nagle kilka dni temu. Lato, upał..... i czerwone pole, wszystko się wygotowało, cały płyn. Dojechałem, zalałem nowy płyn. Ale teraz już 3 km jadę i już czerwone pole i znowu. Przegrzeje się silnik, włącza tryb awaryjne, że na gaz nie reaguje autko, trzeba odczekać i wtedy dalej można jechać. Ale teraz to już zawsze, kilka km i gotowanie.
    Wentylator się włącza, chłodnica w dotyku nie wrząca, nawet chyba nie gorąca. Ale węże te od przepustnicy co ją mają chłodzić mega wrzątek, grube węże na dole chłodnicy mega wrzątek. Do nagrzewnicy wąż co idzie już mniej ciepły....
    I teraz nie wiem..... termostat się popsuł? Pompa wody już straciła się? Klima nie działa teraz u mnie, bo mam dziurawą chłodnicę od klimy. Ale teraz mam zakupić nowe chłodnice dwie. Tylko teraz proszę o porady.
    Na uszczelkę od głowicy chyba to nie wygląda?
    Woda w zbiorniczku wyrównawczym nie wywala jakoś natychmiast, tylko jak już jest na czerwonym polu temp. to wtedy wiadomo fizyka działa i wypycha wodę do góry, ale nie jakoś siłą 100bar tylko normalnie.
    Dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Odpowietrzałeś układ ? Przy okazji sprawdź też termostat.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Układ odpowietrzony, zobaczę termostat.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    117
    Auto
    Audi A8 D4
    Rocznik
    2014
    Weź auto wstaw do kogoś kto ma pojęcie bo jak widzę że ktoś tak i przez tyle czasu katuje auto to szkoda na nie czasu !
    Autopomoc - Mechanika - Diagnostyka komputerowa (EXAMINER) - Wulkanizacja
    Używane części Bravo I i II Brava Marea Punto I i II i Panda II, Grande Punto. GWARANCJA !
    Sprzedaż komputerów ze zdjętym (odnowionym) IMMO !, IAW 59F.M1,M2,M3,M5,M7, IAW 5AF.P3,P4,NA,SP,SM,SK,S1 i wiele innych !
    "KariMax" Łódź ul. Kronikarska 8, www.cfiat.pl Tel:692500500 karizmo@op.pl

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Dzisiaj po obserwacjach zaważyłem, że jak patrząc na wprost silnika po prawej mamy termostat. Do niego od strony chłodnicy wchodzą grube węże, jeden górny, drugi dolny. Temperatura już full, w zbiorniczku się już kotłuje, a chłodnica letnia, górny ten wąż termostatu chłodny, letni może. Dolny wrzątek.... ale tylko do trójnika, bo idzie dalej na dół chłodnicy, i cieńszy wąż do zbiorniczka. To tak wąż zbiorniczka do trójnika i od termostatu do trójnika wrzątek, dalej letni, bo może w chłodnicy letni płyn i dlatego tam się miesza i nie czuć tego wrzątku. Tył termostatu do nagrzewnicy co idzie, do wnętrza auta też gorące.... wężyki co chłodzą przepustnicę i powrót do zbiorniczka też wrzątek. Także część letnia, część wrzątek.... generalnie chłodnica letnia, krótki czas i już temperatura 100st. C i w zbiorniczku odchodzi gotowanie, nie ogromne ale buzuje, ciśnienie wysokie płynu.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Trzy możliwości. Zapowietrzony, lub zasyfiony (niedrożny) układ chłodzenia, padnięta pompa wody (brak obiegu), padnięty termostat (tylko mały obieg przez nagrzewnicę).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Temat rozwiązany, układ nie odpowietrzony. Nie miałem na górze motylka do odpowietrzania bo się urwał, musiałem odpowietrzać przez pompowanie węża przy chłodnicy, trwa to długo i długo ale wypchnąłem sporo powietrza, płyny weszło dużo więcej i temat zniknął. Termostat był i jest okej, ale kupiłem nowy, niepotrzebnie, ale założyłem nowy.


 

Podobne tematy

  1. Przegrzewanie fiat punto 1.1 1994
    Napisany przez ViDaL na forum Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-01-2015, 12:26
  2. Przegrzewanie się silnika, nie działa ogrzewanie z nawiewów
    Napisany przez kedzior94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 28-12-2014, 21:49
  3. Fiat Brava 1.4 dziwne problemy
    Napisany przez FearLuck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-11-2014, 13:13
  4. przegrzewanie w fiat bravo 1,4 sx odpowietrznie
    Napisany przez slawko1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-04-2013, 20:12
  5. [ukł. chłodzenia] Przegrzewanie się
    Napisany przez jedrus na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-06-2010, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl