Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Bravo 1,6 16V - Gaśnie po wrzuceniu na "luz" i falujące obroty

    witam. auto na cos "zachorowalo". czasami po odpaleniu obroty odrazu podnosza sie na 2000-3000, chwile tak pochodzi i spadaja nagle do 1000, 800 i jest wszystko ok. problem zaczyna sie po przejechaniu paru kilometrow, jak przyjdzie mi gdzies skrecic, wtedy wrzucam na "luz" zeby sie dotoczyl do skrzyzowana a tu auto gasnie ;/ nie mowie, ze tak ma caly czas, czasem jedzie bez przypalu i nic niepokojacego sie nie dzieje, ale wiecej razy wlasnie dzieje sie z nim tak, jak pisze. na dodatek podczas jazdy w miescie od swiatel, do swiatel, w trakcie czekania na zielone skacza mu obroty w dol. wiec musze go caly czas gazowac, zeby nie zgasl. ale i to niewiele pomaga, bo po dojechaniu do nastepnych swiatel, wrzuceniu na luz, auto tez gasnie. i tak w kolko, dopoki nie wyjade za miasto. a i na trasie lubi tym zaskoczyc, ze na rozgrzanym silniku, jak nagle zahamuje, chce zredukowac bieg, to tez lubi sobie zgasnac.
    znajomy mechanik podejrzewal silniczek, wyczyscil go, ale objawy za nic nie ustepuja ;/ czy najwyzszy czas na wymiane silniczka??? prosze o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Który rok tego Bravo?
    Problem można upatrywać też w czujniku temperatury lub czujniku położenia przepustnicy. Objawy powstały nagle?
    Masz LPG?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    rok 98. no i mam instalacje sekwencyjna. na gazie objawy te wystepuja, ale jak kiedys bylem u mechanikow, bo male problemy mialem z gazem, to wlasnie zdziwili sie jak obroty same z siebie zaczely skakac i na benzynie.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czyli na benzynie tak samo się dzieje? To raczej bym upatrywał problemów z czujnikiem położenia przepustnicy, silniczkiem krokowym lub problemach z połączeniem. CPP jest tutaj zaraz przy kolektorze gdzie przychodzi rura od filtra powietrza.

    Dla rozjaśnienia kolejny temat, http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...e-obroty-6545/

    Możliwe też może być uszkodzenie sondy lambda, głównym odczuwalnym czynnikiem to bardzo duży wzrost spalania i ogólne problemy z pracą motoru (jak to falowanie).
    Przestudiuj temat wyżej (wszystkie strony, zwłaszcza drugą).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    aham. objawy takie byly od zawsze, raz czesciej, raz rzadziej, ale teraz nasilily sie i praktycznie codziennie sie z nim mecze podczas wyjazdu rano za miasto.

    czy przepustnice da rade "podworkowy mechanik" sprawdzic, czy trzeba gdzies do jakiegos serwisu sie udac?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    O.T.

    Cytat Napisał rejczi85 Zobacz post
    wtedy wrzucam na "luz" zeby sie dotoczyl do skrzyzowana a tu auto gasnie
    Na luzie to raczej nie wskazane, lepiej się dotoczyć na biegu i w razie konieczności redukować.
    Na luzie silnik cały czas spala benzynę, żeby podtrzymać pracę silnika, a tocząc się na biegu, spalanie jest praktycznie zerowe.
    Też kiedyś lubiłem wrzucić na luz... z górki czasami, czasami tak jak Ty przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/zakrętu, a to źle, bo w razie potrzeby szybkiej reakcji, nie masz już takiej kontroli nad pojazdem.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    KamyK już nie filozuj tu Każdy jeździ jak chce, z resztą myślę że chodzi o wysprzęglanie - nie koniecznie zrzucanie z biegu.. Kolego rejczi85 bardzo dokładnie obejrzyj też układ dolotowy czy nie łapie gdzieś lewego powietrza..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    jak widać, temat falujących obrotów, ewentualnie przygasania silnika po wciśnięciu sprzęgła, to temat nieśmiertelny rejczi 85, zacznij od podmiany krokowca, poźniej lambda, odma, podciśnienia. a na koniec alternator, ewentualnie remont głowicy...

    problem z odmą:

    ja w swoim samochodzie odłączyłem odmę,albo*wiem wrzucało mi olej ze skrzyni korbowej do przepustnicy. Brudna przepustnica powodowała gaśniecie silnika i falowanie wolnych obro*tów.Silnik / VW 1,6 / jest zadbany, jeżdżę na oleju Mobil 1. Jednak przy szybkiej jeżdzie na długich trasach olej jakoś przez odmę wyla*tuje.
    u mnie gaśnięcie ustąpiło po wymianie silnika krokowego. czyszczenie z reguły nie pomaga. teraz czasami zdarza się, że obroty spadną poniżej książkowych, ale tak jak wspomniałem - silnik nie gaśnie. gadałem dziś w pracy z posiadaczem Fiata Coupe z silnikiem 1.8. ma ten sam problem... mamy też kolejny wspólny mianownik - terkoczący w niskich temperaturach elektrozawór recyrkulacji par paliwa...

    Ostatnio edytowane przez boch ; 27-12-2011 o 16:32

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2012
    Skąd
    Leoncin
    Postów
    1
    Auto
    fiat marea 1,6 1997 rok benzyna lpg
    Cytat Napisał rejczi85 Zobacz post
    rok 98. no i mam instalacje sekwencyjna. na gazie objawy te wystepuja, ale jak kiedys bylem u mechanikow, bo male problemy mialem z gazem, to wlasnie zdziwili sie jak obroty same z siebie zaczely skakac i na benzynie.
    witam serdecznie. mam te same objawy co ty. wymieniłem silniczek krokowy, sondę lambdę, czujnik temperatury, termostat. Nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Spróbuję teraz wymienić czujnik położenia przepustnicy.
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 18:12 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:10 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]dodam jeszcze, że auto jest po wymianie rozrządu i planowaniu głowicy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2012
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16V
    Rocznik
    1997
    ja posiadam fiata marea 1.6.16v u mnie tez wystepuja objawy falujacych obrotow i silnik gasnie wtedy wymienilem sonde kable wn swiece termostat troche pomoglo bo juz nie gasnie co raz tylko jak mu najdzie obroty za feluja i potrafi zgasnac dodam ze silnik krokowy tez zostal wymieniony juz nie mam pomyslu co zrobic z tym fantem jak sie doczytalem temat nismiertlny co mozna jeszcze zrobic zeby silnik nie gas?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    sprawdź kompresję


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 17:11
  2. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14
  3. Spanie (nie mylić z "spalanie") w Bravo
    Napisany przez rudi_pl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-10-2011, 19:39
  4. Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc.
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2011, 18:23
  5. Fiat Palio Weekend 16v 1.6 "Problemy z mocą"
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 13-07-2009, 23:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniczek krokowy fiat brava 1 6 16vwymiana silnika krokowego fiat bravaauto gasnie na luziepalio weekend 1.6 16v falujace obrotyfalujace obroty na luziefiat coupe skakaja obrotyfiat brava gasniebrava falujace obrotybravo1.6 16v gasnie na rozgrzanym silnikuluzauto.lu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl