Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Bravo 1.6 16v falujące obroty

    Witam. Panowie problem jest następujący: samochód regularnie faluje obrotami. Czasem podbija obroty, a czasem skaczą tak, że auto gaśnie. W samochodzie jest zainstalowana gazownia sekwencyjna, jednak problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Nieraz jest tak, że stoję na światłach i samochód ma 1600 obr. a nieraz jest tak że obroty spadają do 500 i samochód się ksztusi....gdzie szukać przyczyny?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Falowanie obrotami to na 99% przepustnica...albo jest zabrudzona, albo silniczek krokowy umarł. Istniej możliwość uszkodzenia śruby od regulacji wolnych obrotów jeśli takowa w Twoim silnik jest...nie mam 1,6 wiec nie wiem jak on jest zbudowany ale swoje już z gazem przeżyłem.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Przypuszczam,że właśnie przez gaz się silniczek prZyciera. i pytanie, czy jak przeczyszcze przepustnicę, to jest konieczność adaptacji, czy to jeszcze za stare silniki zeby miały coś takiego?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Chyba nie...a przynajmniej ja nigdy czegoś takiego nie robiłem niezależnie od tego czy okręcałem i czyściłem wszystko ładnie pędzelkiem, czy tylko tym sprejem. Tobie radzie zdjąć cała i porządnie ja wyczyścić, odrazy zobaczysz krokowy (o ile da się zdemontować przepustnice-żeby potem na mnie ktoś nie krzyczał, że się mądrze a nie wiem)

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Adaptacje robi się jakbyś resetował kompa.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    No i generalnie kiszka. wyczyscilem wszystko ładnie, zapusciłem silniczek krokowy a wlasciwie jego trzpien. odpalam auto, wszystko super, przejechałem się działa jak trzeb. pozniej odpalam po godzinie silnik i kicha, dalej to samo. dzis rano odpalam i znowu wszystko ok.nie wiem co jest grane, chyba ze juz silniczek umarl. tylko wtedy trochę kicha bo nie jest wykręcany z przepustnicy.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Na 99% jest to w takim razie silniczek. Nie wiem jak wygląda u Ciebie przepustnica ale na allegro sprzedają sama krokowe. Doradzę z doświadczenia inwestycje w dobry zmienik jeśli nie jest dużo droższy.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    problem polega na tym ze mam juz wersje z plastikowym kolektorem, wiec przepustnica jest tutaj zintegrowana z silniczkiem, tzn. nie mozna go wymienic, jest niewykręcalny (przynajmniej teoretycznie). dzis auto pojechalo do warsztatu, bo gasło już co drugie skrzyzowanie. goscie znalezli zle polutowany przewod od sondy lambda, ktory raz stykal a raz nie. i teraz jest tak ze obroty juz nie fauluja i samochód nie gasnie (na razie zrobilem 20 km) natomiast zdarza mu sie czasem, ze podbije obroty na 1300 i tak chwile trzyma. za chwile przejade kawalek, i juz jest ok. najdziwniejsze jest to, ze jak trzyma te 1300 obr i zgasze swiatla, to podbija do 1500, jak je zapale to spada na 1300 z powrotem. co maja swiatla do przepustnicy?chyba ze pada regulator od ładowania...

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Włączenie świateł to większy pobór mocy wiec i obroty muszą troszkę podskoczyć, zazwyczaj jest to niezauważalne, a przynajmniej bardzo słabo...Podepnij miernik pod aku i sprawdź jak jest ładowany, tzn ile V,ile porostu przy włączonym silniku, ile ze światłami i ile ze wszystkim włączonym w aucie co jest na prąd...Jak odkryli tą sondę lambde?Podpinali pod kompa?Jeśli tak to czy nie było innych błędów?Powiem szczerze, że jeszcze nigdy nie słyszałem aby silniczek krokowy za mocno się wysuwał i dawał za duże obroty...choć oczywiście nie mowie, że jest to niemożliwe...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    sonde znalezli jak podpieli kompa i zaczeli sprawdzac prace silnika i im wyszlo ze cos nie tak. co do ładowania:jest ksiązkowe. jedyne co mi przychodzi do głowy, to czy nie dzieje się coś z ładowaniem dokladnie w momencie kiedy zjawisko się pojawia. choc dla mnie to tez trochę mało prawdopodobne...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    poochaty miałem identyczny problem. Pojechałem na komputer do warsztatu blisko mojego domu. Gość podpiął co trzeba i wskazało mu Sondę lambda. Zaspiewał mi za sondę + robocizna 600zł, więc podziękowałem, zresztą jakoś mu nie wierzyłem.
    W końcu znalazłem po znajomości dobrego i fachowego mechanika zajmującym się tylko Fiatami i Alfami Romeo. Podpiął Bravkę pod kompa i... sonda lambda ale od razu sprostował że to nie w tym problem, komputer po prostu przy tej usterce zawsze wskazuje na sondę.
    Mechanik kazał zakupić nowy alternator (kupiłem na allegro za 200zł, gdzie ceny w hurtowniach dochodzą do 1200zł ) - było nadawane złe napięcie, bodajże przy mocnym obciążeniu (czyli światła + dmuchawa) 12,88, a powinno być 13,04 z tego co kojarzę.
    Przy okazji okazało się że pasek na rozrządzie przeskakuje co jakiś czas o 2 ząbki na rolce i stąd te falowania obrotów. Po ustawieniu rozrządu i wymianie alternatora jak ręką odjął nic się nie dzieje.
    Dodam iż poprzedni właściciel wymieniał rozrząd u tak zwanego pseudo mechanika za przysłowiowe piwo, który nie miał narzędzi do ustawiania rozrządu w Bravie 1.6, 16v i dlatego ten problem...

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    No dzięki za odpowiedz, ale co do diagnozy na sondę nie mam wątpliwości, bo zdecydowanie uległo poprawie jeśli chodzi o pracę silnika. Samochó przedtem gasł, obroty falowaly. od kilku dni zrobilem ponad 200 km i nic sie nie dzieje. poza tym na gazie odcinalo auto powyzej 5200 obr, teraz ciągnie do konca. oni mi nie wymieniali sondy, tylko znalezli zle polutowane przewody, które na dziurach mi przerywaly i sonda faulowala. natomiast zastanawiam sięczy nie jest tak ze mialem dwie usterki na raz. to co powiedziales o alternatorze moze miec sens, bo raz na dwa dni mi sie wlasnie zdaza podbicie obrotów i te chece ze swiatlami.pomysle nad tym tematem, dales mi to myslenia. przede wszystkim pomierze ladowanie na wolnych i jak mi sie jeszcze zdarzy taka sytuacja z podbijaniem do góry, to zmierze w momencie wystąpienia tego ile daje alternator

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Olecko
    Postów
    16
    Auto
    Marea 1,9jtd
    Tego nie rozumiem @Rafo napisał: Przy okazji okazało się że pasek na rozrządzie przeskakuje co jakiś czas o 2 ząbki na rolce i stąd te falowania obrotów.Czy na pewno?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    tutaj to z góry założyłem że się pomylił

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2008
    Skąd
    Mielec
    Postów
    9
    Auto
    Marea 1,6 16V po lifcie
    a co powiecie na to?
    ma maryśkę 1,6 16V z '98 roku i mam coś takiego że jak postoję trochę w korku i w momencie jak się wentylator na chłodnicy włączy obroty silnika skaczą na jakieś 1900 obr/min.
    Gdzie mam szukać przyczyny?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59
  2. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  3. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18
  4. siena 1.6 szalejące obroty
    Napisany przez marekbar2 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-12-2008, 14:56
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniczek krokowy fiat brava 1 6 16v

silnik krokowy fiat brava 1.6

przepustnica fiat brava 1 6 16v

sonda lambda fiat brava 1.6 16v

silnik krokowy fiat brava 1.6 16v

silniczek krokowy fiat brava 1.6

czyszczenie przepustnicy fiat brava 1.6

jak wyglada silnik krokowy fiat bravo 1 6 16v

silniczek krokowy brava 1.6

czyszczenie przepustnicy fiat bravo 1.6

przepustnica fiat 1.6 16v

silnik krokowy fiat brava 1 6

fiat bravo 1.6 skaczace

jak wyglada silnik krokowy fiat brava 1.6 16vallegro kupie alternator do fiata brava 1200silniczek krokowy fiat bravo 1.6 jak wyczyscic przepustnice fiat brava 1 6 16v
http://www.iparts.pl