Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    czyli szukaj opornicy na obudowie chłodnicy.
    gdybys miał problem z e znalezieniem opornicy, to moge dodac, że od renaulta pasuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    33
    Postów
    56
    Auto
    Grande Punto 1.4 T-Jet
    Rocznik
    05.2009
    Właśnie zrobiłem jak pisałes Markshall. Zwarłem dwie wtyczki z opornicy, podłaczylem kompa i zrobiłem test 1 wolnej prędkości, wentylator włączył się na dużej prędkości. Następnie zagrzałem mocno silnik żeby spr, czy i wtedy włączy się, i załączył się. Natomiast testu z kompa drugiej szybkiej prędkości nadal nie da się wykonać.. Mój silnik to 1.2 EOBD CF3. Czy ktoś z was posiada dokładny schemat do tego silnika? Ja mam kilka różnych schematów, ale żaden nie odpowiada dokładnie mojemu silnikowi :/

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adi000 Zobacz post
    Właśnie zrobiłem jak pisałes Markshall. Zwarłem dwie wtyczki z opornicy, podłaczylem kompa i zrobiłem test 1 wolnej prędkości, wentylator włączył się na dużej prędkości. Następnie zagrzałem mocno silnik żeby spr, czy i wtedy włączy się, i załączył się.
    Czyli jest tak jak spodziewałem się - pierwsza prędkość nie działa z powodu uszkodzonego opornika (częsta usterka). Naprawiając to już będzie dało się jeździć.
    Niestety z drugą prędkością będzie gorzej, schemat znajdziesz w Bravo/Brava_Service_Manual vol.4 dostępny w dziale Downloads.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2016
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    2001
    Witam. Pozwolę sobie odkopać temat bo bezskutecznie przeszukałem chyba już cały internet ;(
    Objaw taki, że wentylator chłodnicy włącza się tylko przy włączonej klimatyzacji. Przy wyłączonej klimie silnik się przegrzewa, a wiatrak nie startuje..
    Wymieniłem opornik na wentylatorze, przekaźniki, bezpieczniki sprawdzone - OK.
    Jedyne co mnie zastanowiło to to, jak były wpięte przekaźniki - czerwony 30A był w czarnym gnieździe, a czarny 20A w czerwonym. Było poprawnie? Tak to wyglądało :przekaźniki.png
    Dodam, że nowe przekaźniki wpiąłem najpierw pod kolor gniazd, a poźniej tak jak było na początku. w obu przypadkach brak efektu, czyli wentylator stoi.
    Czy może być temu winny czujnik temperatury, czy może termostat?
    Proszę pomóżcie koledzy

  6. #20
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Podłącz się pod komputer i zrób testy wentylatora. Jeśli nie będzie działać to schemat i miernik w rękę i sprawdzić gdzie się obwód urywa☺
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2016
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    36
    Postów
    6
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    2001
    Dzisiaj z ciekawości wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury, o tego:
    20_1291135801.jpg
    Przekręciłem kluczyk w zapłon (nie odpalałem silnika) i wiatrak zaczął śmigać Po wpięciu wtyczki z powrotem cisza.. Wiec może być walnięty ten czujnik?
    Jeszcze jedno pytanko Jak konkretnie sprawdzić wiatrak na krótko? Zewrzeć piny na czerwonym gnieździe przekaźnika? Jak tak to które? Sorki za nawał pytań ale jestem jeszcze totalnie zielony jeśli chodzi o elektrykę

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Rocznik
    1999
    Witam,

    Posiadam Fiata Brava z 1999 roku 1.6 103KM, wcześniej nie miałem takiego problemu (było chłodniej, nie używałem klimatyzacji)
    Kiedy na zewnątrz panuje temperatura powyżej 25 stopni, a ja stoję w korku z włączoną klimatyzacją silnik zaczyna się przegrzewać. Pomaga wyłączenie klimatyzacji.
    Podczas jazdy poza miastem nie ma z tym problemu, temperatura utrzymuje się cały czas w połowie skali.
    Po włączeniu klimatyzacji, wentylator od razu się załącza i kręci cały czas, wydaje mi się że brakuje mu wyższego biegu i nie radzi sobie z chłodzeniem.
    Płyn w zbiorniku troszkę ponad max przy zimnym silniku, brak wycieków.
    Czy jest jakaś opcja by to sprawdzić?

    Wcześniej miałem styczność tylko z niemieckimi samochodami , a tam był po prostu termo włącznik na chłodnicy, tutaj owego nie widzę i nie wiem jak ugryźć temat.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W Twoim aucie, podobnie jak u lukas_hoz, wentylatorem steruje ECU na podstawie temp cieczy chłodzącej oraz danych z presostatu klimatyzacji. Najprostszą metodą aby sprawdzić czy wszystko gra jest podłączyć się pod ECU i wykonać testy wentylatora. Jeżeli nie masz czym - odpal auto na postoju i włącz klimę. Najpierw powinien się włączyć wentylator na pierwszym biegu, po jakimś czasie na drugim. Jeżeli któryś bieg nie będzie działać trzeba sprawdzić bezpieczniki, przekaźniki itp.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Rocznik
    1999
    Dziękuje za odpowiedź.
    Po podłączeniu komputera i zrobieniu testu 1 i 2 prędkości, nie włączała się druga.
    Zacząłem przekopywać przekaźniki (jeden cykał) elektro wentylatora, znajdują się one w skrzyneczce między akumulatorem a lampa kierowcy.
    Jeden z nich był totalnie stopiony (najwiekszy, czarny, 50A)

    Teraz już wszystko chula

  11. #25
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zwykle nie działa pierwszy bieg (uszkodzony rezystor), jednak skoro silnik się przegrzewał to raczej wskazywało na drugi bieg bądź obydwa Grunt że naprawione i działa
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    1999
    Panowie podepnę się pod temat bo mam identyczny problem ze swoim Bravo 1.2 16V, nie działał mi ani I ani II bieg wentylatora (test FESem) więc wymieniłem uszkodzony opornik/rezystor który jest na chłodnicy i I bieg zaczął działać elegancko natomiast II nie chce działać (test Fesem Nieudany), przepatrzyłem już bezpieczniki, przekaźniki,instalacje, z tego co wiem to II bieg sterowany jest masą z komputera i napięcie na tym kabelku jest 8V, poprawnie? Zwierając piny na przekaźniku wentylatora włącza się z pełną prędkością więc problem jest ze sterowaniem...

  13. #27
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    A przekaźnik cyka? Te 8V to jak zmierzyłeś, względem czego i w którym momencie?
    Przy sterowaniu masą powinieneś mierzyć względem +12V. Sprawdź również czy +12V dochodzi do przekaźnika i drożność przewodów od ECU do przekaźnika, schematy znajdziesz w workshop manual.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    1999
    Przekaźnik cyka i dochodzi na niego +12v, mostkując te piny w podstawce przekaźnika wiatrak działa na full obrotach, przewód niebiesko czerwony idący z komputera do przekaźnika wydaje się być tym sterującym i ma on drożność (sprawdziłem od ecu do przekaźnik miernikiem drożność

  15. #29
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Skoro przekaźnik cyka i wiatrak działa po zmostkowaniu styków, to nie pozostaje nic innego jak wymienić przekaźnik w którym się wypaliły styki
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2012
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    1999
    Ale co najlepsze przekaźnik był sprawdzany i działa prawidłowo


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 2,8d obrotomierz raz dziala raz nie dziala-jak przyczyna?
    Napisany przez witoldzik81 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2014, 11:48
  2. Duże spalanie i ciągle sie włącza wiatrak chłodnicy
    Napisany przez patryk7979 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-09-2013, 17:32
  3. Wiatrak na chłodnicy nie kręci
    Napisany przez Olex903 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-03-2013, 14:51
  4. Wiatrak od chłodnicy
    Napisany przez Uniacz1998 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-02-2010, 17:24
  5. Termostat nie dziala, ogrzewanie nie dziala. POMOCY!!
    Napisany przez voojchik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-10-2008, 16:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438bravo-1-2-nie-dziala-wiatrak-chlodnicy-pomocy-23039

czujnik temperatury a wentylator chlodnicy fiat brava 1.2 16 v

fiat brava 1.2 nie zalacza wentylatora

fiat albea nie dziala wentylator chlodnicy

wentylator fiat brava

bravo 1.2 16v nie dziala wentylator

temp rosnie nie wlacza sie wentylator bravo td

jak zalaczyc wentylator chlodnicy fiat brava

czujnik wentylatora chlodnicy fiat brava schemat

grande punto gdzie jest bezpiecznik wentylatora ww

fiat doblo bezpiecznik wentylatora chlodnicy

brava nie zalacza wentylator

fiat brava gdy nie dziala wiatrak

fiat brawo wetylator

kiedy w grande punto wlacza sie wentylator chlodnicy

grande punto wentylator chlodnicy

fiat bravo 1.2 16 v bespiecznik wentylatora

co zrobic jak wentylator niechce sie krecic w fiat brava

fiat brava 1.2 czujnik wentylatora

czujnik wentylatora 1.4tjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl