czyli szukaj opornicy na obudowie chłodnicy.
gdybys miał problem z e znalezieniem opornicy, to moge dodac, że od renaulta pasuje
czyli szukaj opornicy na obudowie chłodnicy.
gdybys miał problem z e znalezieniem opornicy, to moge dodac, że od renaulta pasuje
Właśnie zrobiłem jak pisałes Markshall. Zwarłem dwie wtyczki z opornicy, podłaczylem kompa i zrobiłem test 1 wolnej prędkości, wentylator włączył się na dużej prędkości. Następnie zagrzałem mocno silnik żeby spr, czy i wtedy włączy się, i załączył się. Natomiast testu z kompa drugiej szybkiej prędkości nadal nie da się wykonać.. Mój silnik to 1.2 EOBD CF3. Czy ktoś z was posiada dokładny schemat do tego silnika? Ja mam kilka różnych schematów, ale żaden nie odpowiada dokładnie mojemu silnikowi :/
Czyli jest tak jak spodziewałem się - pierwsza prędkość nie działa z powodu uszkodzonego opornika (częsta usterka). Naprawiając to już będzie dało się jeździć.
Niestety z drugą prędkością będzie gorzej, schemat znajdziesz w Bravo/Brava_Service_Manual vol.4 dostępny w dziale Downloads.
Witam. Pozwolę sobie odkopać temat bo bezskutecznie przeszukałem chyba już cały internet ;(
Objaw taki, że wentylator chłodnicy włącza się tylko przy włączonej klimatyzacji. Przy wyłączonej klimie silnik się przegrzewa, a wiatrak nie startuje..
Wymieniłem opornik na wentylatorze, przekaźniki, bezpieczniki sprawdzone - OK.
Jedyne co mnie zastanowiło to to, jak były wpięte przekaźniki - czerwony 30A był w czarnym gnieździe, a czarny 20A w czerwonym. Było poprawnie? Tak to wyglądało :przekaźniki.png
Dodam, że nowe przekaźniki wpiąłem najpierw pod kolor gniazd, a poźniej tak jak było na początku. w obu przypadkach brak efektu, czyli wentylator stoi.
Czy może być temu winny czujnik temperatury, czy może termostat?
Proszę pomóżcie koledzy
Podłącz się pod komputer i zrób testy wentylatora. Jeśli nie będzie działać to schemat i miernik w rękę i sprawdzić gdzie się obwód urywa☺
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Dzisiaj z ciekawości wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury, o tego:
20_1291135801.jpg
Przekręciłem kluczyk w zapłon (nie odpalałem silnika) i wiatrak zaczął śmigać Po wpięciu wtyczki z powrotem cisza.. Wiec może być walnięty ten czujnik?
Jeszcze jedno pytanko Jak konkretnie sprawdzić wiatrak na krótko? Zewrzeć piny na czerwonym gnieździe przekaźnika? Jak tak to które? Sorki za nawał pytań ale jestem jeszcze totalnie zielony jeśli chodzi o elektrykę
Witam,
Posiadam Fiata Brava z 1999 roku 1.6 103KM, wcześniej nie miałem takiego problemu (było chłodniej, nie używałem klimatyzacji)
Kiedy na zewnątrz panuje temperatura powyżej 25 stopni, a ja stoję w korku z włączoną klimatyzacją silnik zaczyna się przegrzewać. Pomaga wyłączenie klimatyzacji.
Podczas jazdy poza miastem nie ma z tym problemu, temperatura utrzymuje się cały czas w połowie skali.
Po włączeniu klimatyzacji, wentylator od razu się załącza i kręci cały czas, wydaje mi się że brakuje mu wyższego biegu i nie radzi sobie z chłodzeniem.
Płyn w zbiorniku troszkę ponad max przy zimnym silniku, brak wycieków.
Czy jest jakaś opcja by to sprawdzić?
Wcześniej miałem styczność tylko z niemieckimi samochodami , a tam był po prostu termo włącznik na chłodnicy, tutaj owego nie widzę i nie wiem jak ugryźć temat.
W Twoim aucie, podobnie jak u lukas_hoz, wentylatorem steruje ECU na podstawie temp cieczy chłodzącej oraz danych z presostatu klimatyzacji. Najprostszą metodą aby sprawdzić czy wszystko gra jest podłączyć się pod ECU i wykonać testy wentylatora. Jeżeli nie masz czym - odpal auto na postoju i włącz klimę. Najpierw powinien się włączyć wentylator na pierwszym biegu, po jakimś czasie na drugim. Jeżeli któryś bieg nie będzie działać trzeba sprawdzić bezpieczniki, przekaźniki itp.
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Dziękuje za odpowiedź.
Po podłączeniu komputera i zrobieniu testu 1 i 2 prędkości, nie włączała się druga.
Zacząłem przekopywać przekaźniki (jeden cykał) elektro wentylatora, znajdują się one w skrzyneczce między akumulatorem a lampa kierowcy.
Jeden z nich był totalnie stopiony (najwiekszy, czarny, 50A)
Teraz już wszystko chula
Zwykle nie działa pierwszy bieg (uszkodzony rezystor), jednak skoro silnik się przegrzewał to raczej wskazywało na drugi bieg bądź obydwa Grunt że naprawione i działa
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Panowie podepnę się pod temat bo mam identyczny problem ze swoim Bravo 1.2 16V, nie działał mi ani I ani II bieg wentylatora (test FESem) więc wymieniłem uszkodzony opornik/rezystor który jest na chłodnicy i I bieg zaczął działać elegancko natomiast II nie chce działać (test Fesem Nieudany), przepatrzyłem już bezpieczniki, przekaźniki,instalacje, z tego co wiem to II bieg sterowany jest masą z komputera i napięcie na tym kabelku jest 8V, poprawnie? Zwierając piny na przekaźniku wentylatora włącza się z pełną prędkością więc problem jest ze sterowaniem...
A przekaźnik cyka? Te 8V to jak zmierzyłeś, względem czego i w którym momencie?
Przy sterowaniu masą powinieneś mierzyć względem +12V. Sprawdź również czy +12V dochodzi do przekaźnika i drożność przewodów od ECU do przekaźnika, schematy znajdziesz w workshop manual.
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Przekaźnik cyka i dochodzi na niego +12v, mostkując te piny w podstawce przekaźnika wiatrak działa na full obrotach, przewód niebiesko czerwony idący z komputera do przekaźnika wydaje się być tym sterującym i ma on drożność (sprawdziłem od ecu do przekaźnik miernikiem drożność
Skoro przekaźnik cyka i wiatrak działa po zmostkowaniu styków, to nie pozostaje nic innego jak wymienić przekaźnik w którym się wypaliły styki
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Ale co najlepsze przekaźnik był sprawdzany i działa prawidłowo