Dlaczego mi nie chce zrobić tych testów nie wiem , ale spróbuj zrobić w AlfaOBD .
Dlaczego mi nie chce zrobić tych testów nie wiem , ale spróbuj zrobić w AlfaOBD .
Wersja bez klimy ma tylko jeden bieg..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ma jeden bieg i w zależności od wersji na czujnik na chłodnicy albo jeden na termostacie.
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja w chłodnicy nie mam mam tylko w silniku
Przywiozłem czujnik i jeszcze zanim miałem go podmieniać sprawdziłem cały okres rozgrzewania się auta podpięty był pod fes i sprawdzałem na bieżąco temperaturę, termostat jest ok wypełnił swoją rolę w odpowiednim momencie czujnik sprawny ponieważ pokazywał normalnie temperaturę nie zacinało się nic.. podczas rozgrzewania auta na fes było 85 C a zegar pokazał mi miedzy środkiem a pierwszą kropką tak jak pisałem,strzał z lewej w zegar i znalazł się na środku,atu rozgrzało się znów do 98 C i wentylator się załączył schłodził do 93 więc układ wygląda na sprawny, czujnik nie podmieniłem bo mi wtyczka nie chciała zbytnio pasować, niby taka sama ale nie chciała do końca się wcisnąć
[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Post dodany o 10:00 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:59 ----------[/SIZE]
[/COLOR]słyszałem coś o zimnych lutach w zegarach, że trzeba je poprawić i zegar będzie pracował prawidłowo
Ja mam w JTD to samo, tylko, że skacze aż do czerwonego, czasem się stuknie i opada, więc może u Ciebie to samo jest Bo normalnie pokazując prawdę to trzyma się na środku
Zimne luty też wystepują, niestety ale do tego trzeba rozberac cale zegary.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
po uderzeniu ten zegar teraz działa a zegary wyciągałem już dwa razy i to nie jest akurat problem, jak się będzie paskudzić to pomyśle o tych lutach a póki co dopatrzyłem się że uszczelka pod termostatem się nie nadaję i wyciek mi tam płyn, wyciekło trochę i się ustabilizowało alę muszę coś z tym zrobić i nie wiem czy złożyć na sylikon czerwony czy nowy termostat...
Witam. Podłaczę sie do tematu bo o chłodnicy mowa tu widzę. Bravo HGT 2.0 20V (147KM) + klima (nienabita) Płyn mi zagotował ostatnio bo trochę upałów było...niestety dopiero na postoju (jak jechałem no to wiadomo miał chłodzenie) i na szczescie tylko korek wywaliło z chłodnicy, nowy 2 zł i to już plus ale na minus to ze nie sprawdziłem przy okazji czy działa wskaźnik temp. bo zanim sie zatrzymałem było w normie a potem juz ostygł i był na 1/4 a miał prawo...
...ale do rzeczy;
- termostat raczej chyba nie ma nic do tego ale raczej jest ok bo nie było z nim problemów a i słychac czasami kiedy puści płyn na nagrzewnicę i grzeje więc zakładam zę ok
- bezpieczniki ok ( środek pod kierą i jednen przy akumulatorze a są jeszcze gdzieś? )
- Wiatrak działa - sprawdzony na krótko i nie tylko
- I i II bieg - na razie tylko II bo opornik jak to miedź skorodował i się naprawia ale opornik będzie działał jak dorobię wygryziony kawałek bo sprawdziłem,
- czujnik (załącznik?) w chłodnicy: stojąc od przodu auta po prawej u góry chłodnicy - 3 pinowy
Teraz tak 3 piny to; 2 dół i 1 góra czyli kształt trójkata.
Połączenie pinów we wtyczce daje bieg I albo II ( bez opornika ale na zamkniętym obwodzie oba biegi szybkie)
Ale tutaj sprawa wygląda tak;
- I bieg działa na styk tak jak powinien i tylko jak trzymam zwarte piny
- II bieg idzie przez przekaxnik przed akumulatorem (cały czas stoimy przed autem ale II bieg jak zewrę styki w końcówce ruszy tylko: 1) gdy wiatrak sie nie obraca 2) wystarcza mu impuls - nie muszę cały czas zwierać pinów. Gdy juz ruszy to przekażnik nie puszcza. Nie wiem no może po 10 minutach puściłby ale wydaje mi sie że nie...więc go pstryk i puszcza (rozebrany wygląda ok czysty bez przegrzań - przeczysciłem styki na wszelki wypadek)
Zakładam ze do wymiany ten czujnik (załącznik) w chłodnicy - czy mam rację?
Ewentualność jest taka że przekaźnik potrzebowałby impulsu z czujnika o innej wartości ale przecież to nie scalak do cholery!
Próbowałem nawet po zwarciu załaczyć wtyczkę na czujnik ale zero efektu. Próbowałem czujnik podpięty wsadzić do wrzątku ale zero efektu (no chyba ze przez 5 sekund od wyłączenia czajnika i po przelaniu do garnka woda tak wystygła... no cóż metoda nie wiem czy dobra...
To ze obwód na oporniku I biegu był przerwany to nie ma nic do obwodu II biegu jesli się nie mylę prawda?
Wynikałoby z tego ze to własnie ten czujnik na chłodnicy Prawda?
A jeśli chodzi o klimę...
I bieg załącza sie gdy właczy sie klimę? Ale czy od razu powinien sie włączyc czy jak sie nagrzeje i czy to w ogóle będzie działać jesli klime mam nienabitą?
Wiem niby sam sobie rozwiązanie podaje ale czy jakies inne opcje wchodzą w grę?
Ostatnio edytowane przez PawełPee ; 14-05-2012 o 19:57
Ja swój rozebrałem wyczyściłem wszystko dokładnie drobnym papierem ściernym i złożyłem na sylikon, i jest ok
Ale ten czujnik? hmm...no w sumie moze i da się go jakoś rozebrać...jakoś miałem to za cześć jednorazową
ja odpowiedziałem na prowadzony przeze mnie temat odnośnie termostatu
[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Post dodany o 18:10 ---------- Poprzedni post dodany był o 18:06 ----------[/SIZE]
[/COLOR] termostat nie ma się nic do nagrzewnicy obieg między silnikiem a nagrzewnicą ewentualnie parownikiem jeżeli występuję masz cały czas a termostat to łatwo sprawdzić.. tak jest w przypadku gdy nie ma klimy tak jak u mnie, a z klimą to nie wiem, mogę się mylić
Ostatnio edytowane przez koziol1172 ; 15-05-2012 o 19:12