Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996

    Brava 1.6 16v gasnący silnik na luzie

    Witam

    przestudiowałem już kilka for internetowych i mnóstwo tematów na ten temat jednak gdzie czytam to pisze co innego i tak mógłbym wymienić wszystkie rzeczy i dalej nic by nic nie dało

    opisze dokładniej mój problem ponieważ jest nietypowy

    SAMOCHÓD:
    Fiat Brava 1.6 16v rok 1996 , LPG (dodam iż problem dotyczy jak i gazu tak i benzyny)

    PROBLEM:
    Brava gaśnie na luzie, zauważyłem iż gdy dodam gaz i puszczę to wtedy obroty zamiast wrócić na ok 800 spadają do minimum i samochód gaśnie jednak gdy wcisne gaz to momentalnie obroty wzrastają więc nie ma spadku mocy

    KIEDY TO SIE DZIEJE:
    I tu jest problem największy bo na początku myślałem że gdy się nagrzeje , na zimnym chodził ładnie puki nie doszło do około 90 stopni i wtedy wszystko się zaczynało, jednak ostatnio nie ma to znaczenia czasem na nierozgrzanym silniku też mu odwala a czasem na ciepłym nic mu nie jest , więc chyba temperatura już nie ma znaczenia , może coś nie łączy. Ostatnio cały czas gasł musiałem podtrzymywać gazem w korku bo jak puściłem to momentalnie gasł , wjechałem na stację chwile postał i po ponownym odpaleniu nic , obroty na w normie nic nie faluje.

    Dodam iż:
    -jak jest ok to wskazówka obrotów po wciśnięciu sprzęgła opada w miare powoli do 800 i utrzymuje się
    -jek nie jest wporządku to wskazówka po wciśnięciu sprzęgła spada gwałtownie np z 3000 do 0

    DODATKOWE PROBLEMY:
    Może któryś z poniższych ma jakiś związek więc opisuje:
    -czasem na wyłączonym silniku , kluczyk na poz1 miga przygasa kontrolka ładowania
    -czasami rozładowuje akumulator do zera
    -od wymiany rozrządu pół roku temu silnik drga na luzie , jakby nierównomiernie pracował, ale nie stracił na mocy ( na benzynie drgania są bardziej odczuwalne )

    CO ZROBIŁEM:
    -wymieniona cewka, świece, kable zapłonowe, silniczek krokowy


    Chyba solidnie opisałem swój problem
    Prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    te silniki tak mają. w ASO Ci powiedzą, że to od gazu. wykonają adaptację przepustnicy, każą zrobić ze 40 km bez włączania LPG i później do gaziarza na strojenie gazu. u gaziarza od progu wołasz

    - rozjechały mi się mapy, gaśnie na luzie, pomóż pan.

    jak nic z tego nie wyjdzie zapraszam do tematu poniżej:

    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...e-jazdy-14226/

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Dokładnie tak. W tych silnikach mapy często się rozjeżdżają.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Moim zdaniem warto sprawdzić okablowanie silnika - może gdzies coś nie łączy i stąd takie efekty. Osobiscie miałem podobny problem, tyle że silnik 1.2. Naprawiłem wiązke kabli i wszystko gra.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    na pewno warto, ale przy aucie z gazem zaleca się najpierw wyregulować gaz. jakby nie było autor tematu powinien wyczochrać u siebie wiązkę pomiędzy przepustnicą, a sterownikiem silnika. jeśli pomoże chociaż na chwilę, to wiadomo co robić

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2013
    Skąd
    tarnow
    Postów
    1
    Auto
    fiat bravo 1,6 16v
    Rocznik
    1996
    Miałem taki problem i go rozwiązałem. Wymiana regulatora ciśnienia paliwa - na listwie kolektora ssącego. Pozdrawiam ! Zibzus

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    ale u kolegi problem pojawia się zarówno na benzynie jak i gazie więc regulator można sobie darować, no chyba że ewidentnie leci paliwsko w wężyka, który wychodzi z regulatora i wchodzi w kolektor ssący.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    te silniki tak mają. w ASO Ci powiedzą, że to od gazu. wykonają adaptację przepustnicy, każą zrobić ze 40 km bez włączania LPG i później do gaziarza na strojenie gazu. u gaziarza od progu wołasz

    - rozjechały mi się mapy, gaśnie na luzie, pomóż pan.

    jak nic z tego nie wyjdzie zapraszam do tematu poniżej:

    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...e-jazdy-14226/
    Wczoraj jeździł cały dzień idealnie a zrobiłem 200km

    Dziś dwa razy mi zgasł na skrzyżowaniu do południa a popołudniu gasł ciągle

    Dodam iż instalacja gazowa jest ta starsza nie na wtryski tylko gaz podawany jest do dolotu bezpośrednio

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Witam ponownie troche pojeździłem i zauważyłem że gdy nie odpinam akumulatora na noc to samochód chodzi elegancko czy to moze być powód???

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A ty odłączasz akumulator? Tym samym kasujesz też mapy wtrysków krótkotrwałych..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no włąsnie pytanie - po co odłączasz akumulato na noc ? masz za duży pobór prądu i zjada ci przez noc ? chyb ze nosisz aku ze sobą aby go ładowac ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    no włąsnie pytanie - po co odłączasz akumulato na noc ? masz za duży pobór prądu i zjada ci przez noc ? chyb ze nosisz aku ze sobą aby go ładowac ?
    Właśnie czasem rozładowuje się akumulator ale nie wiem czemu , akumulator jest dobry , czasem stał przez 4 dni na mrozie i odpalał a czasem zostawiłem samochód na 3 godziny i rozładował się całkowicie ze aż kontrolki ledwo się swieciły , ale to już inny problem , chociaż wyjaśniła się tamta sprawa

  14. #13
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    hmm dziwne to predzje włąsnie bym sprawdził ucieczki prądu z aku to wtedy nie trzeba bedzie odłączac aku i moze bedzie normalnie jeździł bo komp zapamieta tymczasowe mapki z jazdy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Brava
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    hmm dziwne to predzje włąsnie bym sprawdził ucieczki prądu z aku to wtedy nie trzeba bedzie odłączac aku i moze bedzie normalnie jeździł bo komp zapamieta tymczasowe mapki z jazdy
    Sprawdzam od kilku dni miernikiem czy nie pobiera więcej prądu , ale na razie pobór prądu jest w normie więc puki co nie sprawdzę co jest powodem

  16. #15
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a jaka dla ciebie jest normaa ? ile mA pokazuje miernik ? pokazywał
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Palio 1,6 16v LPG Na rozgrzanym silniku na luzie gaśnie...
    Napisany przez binioll4 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 20-11-2012, 14:54
  2. gasnące bravo
    Napisany przez hipol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-09-2012, 19:21
  3. gasnący silnik 1.9 JTD w Stilo
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 10:32
  4. JAZDA NA ''LUZIE'' OSZCZEDZA PALIWO??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-09-2009, 12:18
  5. [silnik] Gasnące Uno
    Napisany przez vinci na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-07-2009, 12:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co warta fiat brawa z silnikie 1.6 rocznik 1996

problem z gasnacym silnikiem fiat

odlaczam swiece i silnik gasnie fiat brava

fiat bravo nie gasnacy wtrysk

silnik fiat brava 1.6 16 v

brava 1.6 adaptacja

gasnacy silnik-fiat brava

bravo 1.6 mruga ladowanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl