Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: Brava 1.4 PROBLEM  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997

    Brava 1.4 PROBLEM

    Witam, posiadam Fiacika Brave 1.4 12v z 97r. B+G. Kupilem ja jakies 5 miesiace temu i wszystko bylo ok. Jakies dwa miesiace temu(w mrozy) zauwazylem ze bierze olej. około 1l na ~700km, w dodatku po mniej wiecej dwoch dniach nieodpalania kopci na niebiesko przez kilkanascie sekund. Malo tego spadl mi poziom plynu chlodniczego lekko ponizej minimum ( wymieniany byl termostat lecz zauwazylem spadek juz wczesniej) Sprawdzalem kilka razy i na takim poziomie sie zatrzymuje. Prosze o porady.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    A przez ostatnie 5 miesięcy sprawdzałeś regularnie poziom oleju i nic nie brał?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Wczesniej zrobilem nim jakies 1000km i wszystko bylo ok.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pobór oleju przekracza zdecydowanie fiatowską normę. Nie leje się z silnika, nie znaczysz terenu? W 1.4 lubi walić olejem z pod pokrywy zaworów przyjrzyj się uważnie czy nie ma świeżych śladów. Możliwe, że zalany był motodotorem do sprzedaży i teraz gdy już "puścił" zaczęły się dziać szopki.
    Przy odpalaniu kopcenie na niebiesko świadczy o zużytych uszczelniaczach zaworowych. Mój też puszczał z rana niebieskiego bąka, ale że mi oleju ubywało 300ml na 1000km to temat olałem i stwierdziłem, że nie warto pakować kolejnych PLN w samochód. Mój samochód się rozbił wiec i problem ustał
    Z drugiej strony taki przepał oleju był by widoczny przy normalnej pracy silnika.
    Co do płynu chłodniczego to pewnie wywaliło go przez korek ew układ po wymianie jest jeszcze zapowietrzony. Dolej na zimnym silniku na max, pojeździ z delikatnie odkreconym korkiem przez 3-4 dni, dobrze by było, gdybyś zaliczył trasę taką przynajmniej do Białej . Zakręć korek, przez tydzień czasu obserwuj poziom płynu. Ja jeździłem ze stanem delikatnie poniżej min, więcej mój egzemplarz nie tolerował tj. wywalał przez korek.
    Aha i sprawdź czy dywanik przy lewej nodze pasażera jest suchy.

    edyta:
    Cytat Napisał kubachwall Zobacz post
    Wczesniej zrobilem nim jakies 1000km i wszystko bylo ok.
    Łeee ja myślałem, że mówimy o średnim zużyciu na jakieś 5-10tys km
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 03-04-2014 o 20:10
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Co do plynu to dolewalem go juz 3 razy, za trzecim razem wlalem wlasnie pod sam korek i przejechalem moze 15km. Nastepnie sprawdzilem i dalej bylo leciutko ponizej min. na zbiorniczku wyrównawczym. Nigdzie z chlodnicy czy wężyków nie zauwazylem wyciekow. co do oleju to wlasnie raz zauwyzylem malutka plamke na kostce lecz wiecej nie mialo to miejsca.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To ten poziom płynu na minimum utrzymuje się później czy wciąga płyn?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Utrzymuje sie ile bym nie dolal i kiedy bym nie dolal lekko ponizej minimum i dalej juz nie spada.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To zostaw to, widocznie też masz wysoko parownik zamontowany Aczkolwiek pokusił bym się jeszcze o odpowietrzenie układu.
    Co do oleju to pokręć jeszcze trochę kilometrów i zdaj relację.
    Ew. jak będziesz kiedy w białej to daj znać to ustawimy się jakoś to rzucę okiem co i jak to wygląda.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2014
    Skąd
    Międzyrzec Podlaski
    Wiek
    29
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Tak, parownik mam mniej wiecej na wysokosci akumulatora lecz wczesniej bylo ok. co do oleju to i tak zwlekalem a nic sie nie zmienilo


 

Podobne tematy

  1. Problem z opłacalnością - Brava
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-01-2014, 18:57
  2. Brava 1.6 16V Problem ze stacyjką
    Napisany przez Xavi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-07-2013, 01:06
  3. BRAVA 1.2 16 V problem goni problem
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-04-2013, 12:34
  4. Brava - ciekawy problem
    Napisany przez longer2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 30-07-2011, 08:24
  5. problem, brava 1,4 +gaz;
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-03-2008, 16:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl