Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999

    Brava 1.2 SX, nie można odpalić samochodu

    Witam!

    Problem zaczął się jakiś czas temu, kiedy rozszczelniła się instalacja LPG (po prostu oderwał się przewód doprowadzający gaz przy korpusie silnika). Mechanik doprowadził to do porządku, natomiast od tego czasu auto na niskich obrotach podczas jazdy na LPG ma bardzo słabą moc (właściwie prawie w ogóle nie przyspiesza). Przez jakiś czas jeździłem troszeczkę to korygując sprzęgłem i gazem (na zasadzie koła zamachowego - najpierw mocniej dociskałem gaz żeby silnik trochę się rozkręcił, a potem dopiero zwalniałem sprzęgło). W sumie dało się w ten sposób jeździć, tym bardziej, że nadrabiałem ubytek mocy skrzynią biegów, natomiast jakiś czas temu auto po prostu stanęło. Przy włączeniu samochodu świeci się kluczyk, kontrolka akumulatora, marchewka (wtrysk) i zasilanie. Silnik wprawdzie kręci, ale nie udało się go ani razu zapalić. Początkowo myślałem, że problemem może być pompa paliwowa (jechałem na rezerwie), ale mechanik twierdzi, że doprowadzenie paliwa do silnika jest. Wcześniej nigdy nie było takich problemów (czasami zaświecał się żółty kluczyk, ale auto paliło normalnie). Używałem czerwonego kluczyka (serwisowy), gdyż po prostu był wygodniejszy (w niebieskich poodrywały się uchwyty do przypinania kluczyka). Teraz auto nie odpala (choć rozrusznik kręci) ani na czerwonym ani na niebieskim. Przypuszczam, że problem może być po stronie immobilisera, natomiast kompletnie się na tym nie znam i nie wiem jak ten temat ugryźć. Jakiś czas temu siadło też gniazdko od zapalniczki (prawdopodobnie bezpiecznik), natomiast nie wiem czy może to mieć jakiś związek z awarią samochodu.

    Tak jak już wspomniałem: pompa paliwowa najprawdopodobniej jest ok, auto nie odpala w ogóle (ani na niebieskim, ani na purpurowym kluczyku). Kartę kodową mam, natomiast nie bardzo wiem jak jej użyć (mechanik twierdzi, że próbował wprowadzić kod, ale auto "nie zapamiętuje kodu").

    co może być nie tak? Jak ten problem rozwiązać? Myślałem żeby kupić jakiś interfejs i podłączyć auto do kompa i troszeczkę się z tym pobawić, natomiast nie bardzo wiem jaki. Jestem w tej kwestii raczej początkujący. Czy ktoś mógłby mi w tej sytuacji podsunąć jakieś rozwiązanie?

    Pozdrawiam, M.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Witam,

    prawdopodobnie jest to wina immobilizera albo samego komputera. Pierwsze co zrób to podłącz auto pod komputer i sprawdź czy nie ma błędów. Jak wszystko będzie ok to zaholuj samochód do elektromechanika niech sprawdzi immobilizer i ECU

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Prawdopodobnie auto pójdzie do elektromechanika w poniedziałek, ale boje się że skubnie mnie to co najmniej kilka stówek (+ koszt holowania). Dlatego chciałbym się z tym pobawić sam. Wstępnie auto było już podpięte pod komputer, ale chyba w trybie diagnostycznym. Karta i kluczyki są, chociaż komputer nie zapamiętuje kodu (tak twierdzi mechanik). Jaki przewód byłby dla tego modelu najbardziej optymalny? Troszeczkę poczytałem już na forum n.t. tego rodzaju problemow (a także konkretnych interfejsów, którymi można by go wpiąć pod komuter), natomiast troszeczkę gubię się w tym i nadal nie wiem co byłoby w tej kwestii dla tego akurat silnika najbardziej optymalne. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany komputera? Czy można zrobić to we własnym zakresie? Jakie są możliwości konfiguracji samochodu w przypadku tegoż silnika? A może któryś z bardziej doświadczonych użytkowników mógłby polecić jakiś konkretny wątek/poradnik, w którym te kwestie są jakoś w miarę przystępnie omówione?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    co do diagnozowania auta we własnym zakresie to potrzebny jest specjalny przewód fiatowski ( jakby 3 cinche) i program np. Fiat Ecu Scan. Możesz sobie w ciemno kupić taki kabelek bo zawsze się przyda, nie będziesz musiał jeździć do mechanika i płacić 80 - 100zł za podłączenie pod komputer. Co do wymiany komputera to musiałbyś szukać takiego samego jaki masz pod maską. Koszt wymiany to zakup owego komputera a wymienisz go sam - odlączasz Akumulator, odpinasz stare ECU wpinasz nowe i tyle.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    Koszt wymiany to zakup owego komputera a wymienisz go sam - odlączasz Akumulator, odpinasz stare ECU wpinasz nowe i tyle.
    No nie do końca - musiałbyś kupić komputer z usuniętym immobileiserem, w przeciwnym wypadku pozostaje wymiana komputera + immo + stacyjka i kluczyki.

    Co do diagnostyki Twojego auta poszukaj interfejsu VAG KKL + przejściówka 3pin. Do tego program Fiat Ecu Scan bądź Multi Ecu Scan.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał dudu$ Zobacz post
    potrzebny jest specjalny przewód fiatowski ( jakby 3 cinche)
    dudu$ - Ty widziałeś kabel do fiata?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    jasne że imo musi być czysty, zapomniałem o tym wspomnieć. Co do kabelka diagnostycznego jak miałem sienkę parę lat temu to widziałem taki kabelek ale jak on dokładnie wygląda to nie pamiętam był chyba 3 kolorów - zielony, niebieski i jakiś tam jeszcze ,

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    53
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    Ja kupowałem ostatnio kabelek na tej stronie i ładnie wszystko śmiga
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Dudy$ dzięki. Właśnie o cos takiego mi chodziło. Już sobie ten zestaw zamówiłem (mam nadzieję, że będzie pasować do rocznika '99, bo z tego co przeczytałem w dokumentacji ODB2 jest toże ustrojstwo standardem w UE od 2001).

    Mam natomiast kilka pytań. Temat nr 1: jak rozumiem ten zestaw służy do odczytywania i kasowania błędów komputera. Jak jest w kwestii programowania centralki (tj. komputera)? Chodzi mi konkretnie czy w.w. zestaw nadaje sie w jakiś sposób do zmiany parametrów komputera, czy umożliwia jedynie odczyt? Na ile w.w. model fiacika umożliwia jakiekolwiek modyfikacje (jakieś dodatkowe opcję, modyfikacje, uruchomienie dodatkowych funkcji, zwiększenie mocy silnika, etc). Jest wogóle taka opcja?

    Temat nr 2: na chwilę obecną autko nie działa. Jak rozumiem po podłączeniu go do komputera będzie możliwość odczytania błędów i jego zresetowania, natomiast, czy umożliwi to jego odpalenie?

    Temat nr 3: zakładam, że może byc.jakaś awaria immo. Czy można w jakiś sposób wykasować pamięć komputera (tak żeby immo był odłączony). Czy jest do tego potrzebny jakiś odrębny programator? Czy tego rodzaju zestaw + odpowiednie oprogramowanie wystarczy?

    Temat nr 4: jakie są możliwości tegoż ODB2 jeśli chodzi o diagnostykę instalacji LPG (mam wrażenie, że tutaj tez przydałaby sie jakaś regulacja). Istnieje możliwość wyregulowania jej samodzielnie?

    Temat nr 5: jak odpalic woza, żeby wreszcie ruszył? Czy w przypadku odłączenia obecnej centralki (Bosch M1.5.5) i założenia takiej w której w jakiś sposób wyłączone będzie immo samochód odpali normalnie (bez konieczności zmiany stacyjki, kluczyków, etc)? Jeśli tak to w jaki sposób? Wreszcie co może byc przyczyną takiej awarii i jak to ustrojstwo definitywnie odpalić?

    Pozdrawiam, M.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Przy okazji. Jest tez kolejna kwestia. Czy to na 100% immobiliser, a nie cos poważniejszego (np. zatarcie silnika)

    Pozdrawiam, M.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Temat nr 1: jak rozumiem ten zestaw służy do odczytywania i kasowania błędów komputera. Jak jest w kwestii programowania centralki (tj. komputera)? Chodzi mi konkretnie czy w.w. zestaw nadaje sie w jakiś sposób do zmiany parametrów komputera, czy umożliwia jedynie odczyt? Na ile w.w. model fiacika umożliwia jakiekolwiek modyfikacje (jakieś dodatkowe opcję, modyfikacje, uruchomienie dodatkowych funkcji, zwiększenie mocy silnika, etc). Jest wogóle taka opcja?
    Tym zestawem jedynie skasujesz błędy, odczytasz parametry pracy silnika i czujników, wykonasz podstawowe testy.

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Temat nr 2: na chwilę obecną autko nie działa. Jak rozumiem po podłączeniu go do komputera będzie możliwość odczytania błędów i jego zresetowania, natomiast, czy umożliwi to jego odpalenie?
    Samo podłączenie nie spowoduje że auto odpali, ale powinno dać wskazówki co jest nie tak.

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Temat nr 3: zakładam, że może byc.jakaś awaria immo. Czy można w jakiś sposób wykasować pamięć komputera (tak żeby immo był odłączony). Czy jest do tego potrzebny jakiś odrębny programator? Czy tego rodzaju zestaw + odpowiednie oprogramowanie wystarczy?
    Niestety tym zestawem nie wykasujesz immo. Z tego co wiem trzeba rozebrać komputer i sflaszować mikrokontroler/eprom/eeprom odpowiednim programatorem i oprogramowaniem.

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Temat nr 4: jakie są możliwości tegoż ODB2 jeśli chodzi o diagnostykę instalacji LPG (mam wrażenie, że tutaj tez przydałaby sie jakaś regulacja). Istnieje możliwość wyregulowania jej samodzielnie?
    Jeśli masz rocznik 99 to nie masz obd2 tylko obd a to nie daje możliwości diagnostyki LPG (z resztą obd2 też niekoniecznie, wszystko zależy od instalacji LPG).

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Temat nr 5: jak odpalic woza, żeby wreszcie ruszył? Czy w przypadku odłączenia obecnej centralki (Bosch M1.5.5) i założenia takiej w której w jakiś sposób wyłączone będzie immo samochód odpali normalnie (bez konieczności zmiany stacyjki, kluczyków, etc)? Jeśli tak to w jaki sposób? Wreszcie co może byc przyczyną takiej awarii i jak to ustrojstwo definitywnie odpalić?
    Jeśli dorwiesz komputer bez immo, wystarczy odpiąć akumulator i przepiąć kompy i wszystko(o ile przyczyną nie odpalania jest faktycznie problem z immo). A co może być przyczyną? Uszkodzona pętla indukcyjna w stacyjce, centralka od immo, okablowanie, tak na prawdę ciężko powiedzieć.

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Przy okazji. Jest tez kolejna kwestia. Czy to na 100% immobiliser, a nie cos poważniejszego (np. zatarcie silnika)
    Jedno nie wyklucza drugiego
    A tak na serio problemy z niskimi obrotami na LPG i nieodpalanie auta wyglądają na dwa zupełnie różne.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Niestety tym zestawem nie wykasujesz immo. Z tego co wiem trzeba rozebrać komputer i sflaszować mikrokontroler/eprom/eeprom odpowiednim programatorem i oprogramowaniem.
    Czyli innymi słowy nawet gdyby udało sie zdobyć taki komputer (lub użyć biezacego) najpierw i tak trza by sflashowac eprom w jakimś ASO (lub skombinowac taki, który jest już sflashowany pod kątem odłączenia immo. Jaki jest orientacyjny koszt takiej operacji (flashowanie) i czy wystarczy sflashowac (jak rozumiem 'wyczyścić') komputer, czy też są jakieś dodatkowe ustrojstwa (kody w kluczykach, ECU w silniku, etc.), które tez wymagalyby w tym przypadku modyfikacji. Ile takie flashowanie centralki mogłoby kosztować w ASO?

    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jeśli masz rocznik 99 to nie masz obd2 tylko obd a to nie daje możliwości diagnostyki LPG (z resztą obd2 też niekoniecznie, wszystko zależy od instalacji LPG).
    Znaczy się, że ten zestaw normalnie mi zadziała, czy będą potrzebne jakieś dodatkowe redukcje/przejsciowki, itp.

    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jeśli dorwiesz komputer bez immo, wystarczy odpiąć akumulator i przepiąć kompy i wszystko(o ile przyczyną nie odpalania jest faktycznie problem z immo).
    Przeczytałem, że po podpieciu świeżego (czystego) komputera cos tam jest z silnika nadpisywane z kluczyków czy stacyjki. Czy w przypadku założenia nowego komputerka że sflashowaną pamięcią może to stanowić jakiś problem?

    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    A co może być przyczyną? Uszkodzona pętla indukcyjna w stacyjce, centralka od immo, okablowanie, tak na prawdę ciężko powiedzieć.
    Może to byc jakaś cieższa awaria? Jak rozumiem większość z awarii o których była mowa powyżej raczej oscyluje w granicach stacyjki, immo, centralki, przekaznika od immo, etc. Może to byc cos poważniejszego (np. awaria silnika)? Autko ma już prawie 250 tys.

    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jedno nie wyklucza drugiego
    A tak na serio problemy z niskimi obrotami na LPG i nieodpalanie auta wyglądają na dwa zupełnie różne.
    No właśnie. Tez mam wrażenie, że to dwa odrębne problemy, ale z drugiej strony jeśli silnik dostaje za mało energii z LPG to też moze byc to dla niego szkodliwe. Oczywiście jestem póki co laikiem i dopiero staram sie wczytać w temat natomiast w razie czego proszę o wyrozumiałość

    --
    Pozdrawiam, M.
    Ostatnio edytowane przez moszk ; 22-06-2014 o 00:56

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Czyli innymi słowy nawet gdyby udało sie zdobyć taki komputer (lub użyć bbiezacego) najpierw i tak trza by sflashowac eprom w jakimś autoryzowanym serwisie (lub skombinowac taki, skróty jest już sflashowany pod kątem odłączenia immo. Jaki jest orientacyjny koszt takiej operacji (flashowanie) i czy wystarczy sflashowac (jak rozumiem 'wyczyścić') komputer, czy są jakieś dodatkowe ustrojstwa (kody w kluczykach, ECU w silniku, etc.), które tez wymagalyby w tym przypadku modyfikacji. Ile takie flashowanie centralki mogłoby kosztować w ASO fiata?
    W ASO nikt Ci tego nie zrobią, potrzebny jest serwis zajmujący się elektroniką samochodową. Nie wiem ile to kosztuje, ale widziałem kiedyś na allegro używane kompy z wyczyszczonym immo za 300-400zł. A nowa centralka w ASO Fiata kosztuje pewnie kilka tysięcy zł (o ile w ogóle mają jeszcze możliwość załatwienia).

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Znaczy się, że ten zestaw normalnie mi zadziała, czy będą potrzebne jakieś dodatkowe redukcje/przejsciowki z odb2 na odb1?
    Tak jak napisałem kilka postów wyżej, potrzebujesz kabla VAG KKL + przejściówka 3pin.

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Przeczytałem, że po podpieciu świeżego (czystego) komputera cos tam jest z silnika nadpisywane z kluczyków, czy że stacyjki. Czy w przypadku założenia nowego komputerka że sflashowana pamięcią może to stanowić jakiś problem?
    Są dwa(conajmniej) rodzaje sflaszowanych kompów: z usuniętym immo oraz taki jak fabryczny - ten drugi zaprogramuje się przy pierwszym podłączeniu pod Twoje auto i już będzie działał tylko z Twoim immo/kluczykami itd.

    Cytat Napisał moszk Zobacz post
    Może to byc jakaś cieższa awaria? Jak rozumiem większość z awarii o których była mowa powyżej raczej oscyluje w granicach stacyjki, immo, centtalki, przekaznika od immo, etc. Może to byc cos poważniejszego (np. problem z silnikiem)? Autko ma już prawie 250 tys.
    Świecący się kluczyk wskazuje na problem z immo więc od tego bym zaczął. A 250 k km to wcale nie jest dużo dla tego silnika jeśli był w miarę dobrze traktowany.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    44
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Tak jak napisałem kilka postów wyżej, potrzebujesz kabla VAG KKL + przejściówka 3pin.
    A więc czy ten zestaw o którym wspomniał Adam1971 będzie odpowiedni?

    Pozdrawiam, M.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miloszk Zobacz post
    A więc czy ten zestaw o którym wspomniał Adam1971 będzie odpowiedni?
    Tak.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1,6 16v ni chce odpalić
    Napisany przez cypis na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-03-2014, 13:54
  2. Ciężko odpalić Maryśkę -> CODE <-
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-07-2012, 13:53
  3. Nie chce odpalić
    Napisany przez franek552 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 03-06-2012, 23:20
  4. Bezpiecznik - nie można odpalić silnika
    Napisany przez nicerek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 06-01-2011, 23:22
  5. jak odpalić fiata
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-05-2010, 15:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

komputer brava 1.2 16v bez immo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl