5000 obrotów po odpaleniu..Marea 1,6

Temat: 5000 obrotów po odpaleniu..Marea 1,6

  1. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:

    5000 obrotów po odpaleniu..Marea 1,6

    Otóż zachciało mi się poczyścić silnik pod maska.Zakupiłem środek z seri K2, zakryłem napinacz,świece i kable. Popsikałem troszkę i spłukałem. A teraz tj. po 2 dniach jak odpalę auto to wskakuje mi na blat 5000 obr/min i nie spada . Co ten środek mi wypłukał? Wszystkie uszczelki? Bo nic nie rozumiem. Niedawno wyczyściłem przepustnicę i krokowca,zmieniłem świece i chodził jak talala. Od czego tu panowie zacząć? rozkręcać cały silnik?

    Zmieżyłem czujnik poł.przep. powinno być grubo ponad 3000 Ohm a mam ok 1100 Ohm. chyba walnięty, ale skąd niby silnik by miał powietrze do tak wysokich obrotów skoro przepustnica jest zamknięta? O co tu maszeruje?
     

  2. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Zmieżyłem czujnik poł.przep. powinno być grubo ponad 3000 Ohm a mam ok 1100 Ohm.
    Ile być powinno nie wiem ale co się dzieje jak odłączysz czujnik?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  3. Avatar miszko

    miszko napisał:
    A przepustnica się nie zblokowała? Zdejmij tą rurę dolotową tuż przed przepustnicą i zobacz w jakiej pozycji jest ona.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM

     
  4. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:
    Przepustnica jest okej, bo dojeżdżam tym trupem do pracy. Linka od gazu chodzi normalnie. Nominalna rezystancja wynosi od 3.3 do 3.9 kOhm.
     
  5. mamut-tme napisał:
    Ja bym wykręcił czujnik i dokładnie zobaczył czy nie jest zamoczony.
     
  6. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:
    O jakim czujniku myślisz? Jeżeli o czujniku poł.przep. to u mnie jest nie "wykręcalny" hehe tak jak siliczek krokowy.


    I ponawiam pytanie; Skąd ten silnik bierze powietrze do tak wysokich obrotów na biegu jałowym?
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 23-06-2012 o 10:21
     
  7. mamut-tme napisał:
    Troche zaskoczony jestem, że nie jest wykręcalny... Mamy te same silniki, ok Ty masz po lifcie, ale wątpie, że aż taka różnica jest. Szukaj nieszczelności już za przepustnicą, powietrze gdzieś musi wchodzić.
     
  8. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:
    O jakim czujniku myślisz? Jeżeli o czujniku poł.przep. to u mnie jest nie "wykręcalny" hehe tak jak siliczek krokowy.


    I ponawiam pytanie; Skąd ten silnik bierze powietrze do tak wysokich obrotów na biegu jałowym?




    Aha, czym się różnią te 2 kable? chodzi mi o te przełączniki we wtyczce ,silnik.abs,air bag. jedne maja takie przełączniki a drugie nie. Bo szwagier ma ten kabel czarny bez przełączników we wtyku i chcem dokupić sobie przejściówkę na 3 piny,ale nie wiem,czy to wszystko zatrybi no i czy wszystko tym kablem sprawdzę?


    Załącznik 4157 wtyk z .jpeg
     
  9. mamut-tme napisał:
    Przełącznik nie jest potrzebny jeśli w aucie masz gniazdo 3-pin.

    Chodzi o to, że we wtyczce OBD jest dużo styków, więc w nowszych autach każdy może prowadzić do innego sprzetu (ECU, klima, ABS itd.). I wtedy trzeba przełączać do którego urządzenia chcesz się podłączyć. Ale jak i tak puszczasz sygnał przez adapter 3-pin to trzeba się ustawić przełącznikiem w pozycji na ECU. Oczywiście zakładam, że wersja bez przełącznika jest połączona na sztywno "do ECU"
     
  10. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:
    Wracając do tematu....

    Odpowiem sobie sam na to nurtujące mnie pytanie. Otóż gdy zdjąłem z przepustnicy dolot powietrza dowiedziałem się "skąd on bierze powietrze?" Otóż z tego małego kanału dolotowego do silniczka krokowego! Bo przepustnica była,rzecz jasna zamknięta ,aż gwizdało. Wniosek jest taki,że mam walnięty czujnik położenia przepustnicy. Jeżdżę teraz na wypiętym czujniku i obroty(na parkingu) trzyma książkowe.Trzeba uważać na mieście,żeby nie zgasł. Teraz spróbuję oszukać ten śmieszny komputerek i zapodam rezystor ok 2kOhm w kable czujnika i zobaczymy.Oczywiście wymieniłbym ten czujnik,ale jak? skoro jest on tam wprasowany/wciśnięty w przepustnicę!



    Do Adminów:

    Skoro nasze fiaty mają różne wersje,roczniki(a nie każdy podaje rok auta w opisie) i aby nasza polemika/rozmowa była treściwa to zmieńcie np: wymogi rejestracji do Naszego forum i w miejscu "AUTO" niech pojawi się też (wymagany) "ROK PROD:" Wtedy unikniemy postów typu:
    -A jaki masz rok produkcji?
    -Masz przed FL,czy po?
     
  11. Avatar miszko

    miszko napisał:
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Skoro nasze fiaty mają różne wersje,roczniki(a nie każdy podaje rok auta w opisie) i aby nasza polemika/rozmowa była treściwa to zmieńcie np: wymogi rejestracji do Naszego forum i w miejscu "AUTO" niech pojawi się też (wymagany) "ROK PROD:" Wtedy unikniemy postów typu:
    -A jaki masz rok produkcji?
    -Masz przed FL,czy po?
    Nie jest głupie. Dodam takie coś.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM

     
  12. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:
    miszko! A kliknełeś gwiazdkę?? heheh
     
  13. modjo napisał:
    Wymienisz razem z calym korpusem przepustnicy,ostatnio sprawdzalem ceny,przepustnica do plasikowego kolektora kosztowala ok 400 pln za uzywana,nowa kosztuje ok 2500 pln
     
  14. Avatar TakiTam

    TakiTam napisał:
    No właśnie dlatego nie mam zamiaru wymieniać przepustnicy,a poza tym nigdy nie wiesz czy dobry zakup zrobisz (używka), bo krokowca nie ma jak sprawdzić.
     
  15. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał modjo Zobacz post
    Wymienisz razem z calym korpusem przepustnicy,ostatnio sprawdzalem ceny,przepustnica do plasikowego kolektora kosztowala ok 400 pln za uzywana,nowa kosztuje ok 2500 pln
    bez przesady:

    elementy silnika, rozrząd, odmy - Przepustnica Bravo, Brava, Palio, Marea, Lancia 1.6 16 V -
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.