Witamy na Fiat Klub Polska
  • Koncern FCA mający w portfolio m.in. włoskiego Fiata, Alfe Romeo oraz amerykańskiego Jeepa i Chryslera, chce do 2022 roku wycofać ze swoich aut silniki Diesla. O decyzji FCA poinformował „Financial Times”.

    FCA zamierza ogłosić czteroletni plan przewidujący wycofanie się ze sprzedaży samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Oficjalna decyzja ma być podana 1 czerwca bieżącego roku. FCA nie jest pierwszym koncernem, który podejmuje taką decyzję. Wcześniej podobne plany ujawniła Toyota, która nie planuje rozwijanie silników napędzanych olejem napędowym.


    Sprzedaż samochodów z silnikami Diesla załamała się w następstwie afery spalinowej, która wyszła na jaw w 2015 w wyniku dochodzenia Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Niemiecki koncern Volkswagen przyznał się wówczas do zainstalowania w 11 mln pojazdów tzw. urządzeń udaremniających, które wykrywały, czy samochód podlega testom, i zaniżały wyniki emisji szkodliwych tlenków azotu (w rzeczywistości przekraczającej normy nawet czterdziestokrotnie). Stosowanie nielegalnego oprogramowania zarzucono również innym firmom motoryzacyjnym, między innymi FCA, BMW i Daimler AG.

    Według przytaczanych przez Reutera danych JATO Dynamics liczba rejestracji samochodów na olej napędowy w Europie spadła w 2017 roku o 7,9 proc. Ubiegłoroczny udział diesli w europejskim rynku spadł z 48 proc. w 2016 do 43,7 proc.

    Źródło: PAP/Financial Times
    wypowiedzi 7 wypowiedzi
    1. Avatar Braval
      Braval -
      Lobby stwierdzilo,ze czas na zmiany.Ilosc oleju napedowego zuzywanego przez auta osobowe jest znikoma w stosunku do zużycia przez transport, armie,etc.Więc wracamy do benzynki i lpg,cng, etanolu etc.Pamietam czasy "ziła" na benzynke,ale "malo" palił? Pózniej huczne plany wladz PRL 'dieselizacja trasnsportu" Nasi powinni isc w kierunku produkcji silnikow na alkohol, ziemniaków i burakow rodzi się u nas w bród.Full ekologia i "na zdrowie"
    1. Avatar rajtkezjusz
      rajtkezjusz -
      Zmiana sposobu zasilania doprowadzi do zmiany sposobu upraw roślin,a to do podniesienia cen żywności-te zależności już obliczono gdy wprowadzano biododatki. Także kij ma 2 końce ,bo na końcu zawsze musi być zysk .Silniki diesla na paliwo BIO mają problem z zagęszczaniem się paliwa,co stanowi problem dla aktualnych wtryskiwaczy . Tutaj wyklucza się idealne dozowanie paliwa tak,aby spełniać normy Euro,a spełnianie norm EU dla biokomponentów . Znów kij ma 2 końce zależne kto ma silniejsze lobby . Jeszcze jedna sprawa,że dodatki BIO lubią pochłaniać wilgoć ,a w baku ze względu na ciągłe zmiany temperatur jest jej sporo dlatego radzi się ,aby zimą jeździć na zasadzie pełny bak - do połowy ,zamiast półbak do rezerwy. Brazylia nie ma takich zmian temperatur jak u nas ,no i oni kiedyś przestawili się na alkohol produkowany z trzciny i stosują z tego biokomponenty . My nie mamy takiego klimatu ,więc produkcja byłaby obarczona problemem jaki wskazałem na początku posta .
    1. Avatar kFi@t
      kFi@t -
      Rozwoju nie da się powstrzymać. Lobby petrochemiczne starało się zniszczyć produkcję pierwszych samochodów elektrycznych w latach 90 ubiegłego wieku. GM odbierało siłą przy udziale policji leasingowane auta użytkownikom pomimo, że kolejka po nowe EV wynosiła kilka tysięcy osób. GM poddało się i zaprzestało produkcji. Przejściowo działania te zapewniły producentom oleju napędowego ciągłość biznesu jednak te i kolejne kłamstewka na nic się zdają. Na szczęście prędzej czy później prawda wychodzi na jaw. Kiedyś o smogu w ogóle się nie mówiło. Ktoś policzył, że warto dotować wymiany kotłów węglowych na nowe gazowe. Ktoś w Kalifornii też policzył, że warto stosować ulgi dla użytkowników innowacyjnych nisko-emisyjnych silników. Spadek popytu na diesle jest nieuchronny. W długie trasy będą tanie i wygodne środki komunikacji zbiorowej jak szybka kolej, samolot a do jazdy po mieście diesel przydaje się jak leopard w polowaniu na wróbla.
    1. Avatar CichyJerry
      CichyJerry -
      To co Fiat ma najlepsze, czyli silniki diesla chcą wycofać? Trochę słabe posunięcie.
    1. Avatar eleven111
      eleven111 -
      Cytat Napisał CichyJerry Zobacz post
      To co Fiat ma najlepsze, czyli silniki diesla chcą wycofać? Trochę słabe posunięcie.
      Skoro kierownictwo fiata podjęło taką decyzje to na pewno jest to lepsza decyzja od anona z internetu który twierdzi że jest ona słaba
    1. Avatar zonenberga@poczta.fm
      zonenberga@poczta.fm -
      Nie widzę specjalnie alternatywy dla silników spalinowych, jeszcze długo będą nam służyć. Ekonomia zawsze zwycięża i dlatego silniki diesla nie odejdą do lamusa. Napęd elektryczny ze względu na zasięg i czas ładowania to jest nieporozumienie.
    1. Avatar versini
      versini -
      Witam, czy to pomoże, wycofać diesle, powinniśmy rozwijać technologie elektryczne, Pozdrawiam
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl