Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat zapowiada ofensywę modelową. Za dwa lata pojawi się m.in. nowe Tipo

    Koniec z regionalnymi modelami Fiata. Włoska marka chce stać się producentem oferującym samochody o zasięgu światowym. Zapowiada też kolejne nowości, w tym następcę Tipo i… Multiplę.


    Ale Fiat nie spocznie na laurach. W najbliższych dwóch latach pojawią się dwa nowe modele. Podobnie, jak Grande Panda, Citroen C3 Aircross czy Opel Frontera, oba skorzystają z „taniej” platformy Smart Car.
    Fiat Multipla wróci do żywych?
    W przyszłym roku do gamy dołączy następca Fiata 500X. Wiadomo, że to auto otrzyma inną nazwę. Jaką? Nie zostało to jeszcze potwierdzone, ale obecnie mówi się o Giga Pandzie lub… Multipli.

    Przyszły model będzie crossoverem, pozycjonowanym ponad mierzącą 3,99 m długości Grande Pandą. Niewykluczone, że powstanie na bazie Citroena C3 Aircrossa i Opla Frontery, co pozwoliłoby na ograniczenie kosztów opracowania tego samochodu.


    Nowy Citroen C3 Aircross powstał na bazie platformy Smart Car i... zaskakuje swoją ceną.
    Tyle tylko, że oba modele pomiędzy zderzakami mają około 4,4 m. Czyli są autami kompaktowymi. Z kolei Fiat jest znany z tego, że najlepiej radzi sobie z opracowaniem i produkcją niewielkich samochodów.

    Być może więc następca 500X będzie jednak nieco mniejszy. O tym przekonamy się jednak w przyszłym roku.


    Jaki będzie nowy Fiat Tipo?
    Drugi nowy model na rynku ma zastąpić Tipo. Na razie otrzymał fikcyjną nazwę Fastback. Jego premiera jest planowana na 2026 rok. To nowe auto ma się wyróżniać trójbryłowym nadwoziem – w tej chwili więcej o nim nie wiadomo.

    Być może stanie się też modelem uterenowionym, czyli najpopularniejszym obecnie na świecie typem samochodu. Pamiętać jednak należy o tym, że Tipo jest popularne np. w Turcji, gdzie sedany nadal są bardzo pożądane.

    Platforma Smart Car, obok niewygórowanych kosztów, wyróżnia się też możliwością zastosowania różnych rodzajów napędu. Dlatego może „obsłużyć” zarówno silniki spalinowe (w tym układy hybrydowe), jak i elektryczne.


    Obecna generacja Fiata Tipo jest na rynku od 2015 roku. Powstaje w Turcji.
    „Chcemy tworzyć zrównoważone samochody, ale także proste, o kultowym designie, włoskie i jednocześnie globalne” – powiedział dyrektor generalny, Fiata, Olivier Francois podczas uroczystej premiery Grande Pandy.

    Druga linia modelowa
    Obok wspomnianych wyżej modeli, Włosi planują również rozwijanie „pięćsetki”. Wynika to z faktu, że auta tego producenta, inspirowane klasycznym Fiatem 500 z lat 50. XX wieku, cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów.

    „Fiat 500 to zupełnie inna historia. Rozmawiamy z klientami, zdecydowanie zakochanymi w klimacie tego auta, które nigdy nie umrze i zawsze będzie miało swoich wiernych fanów” – mówi Francois Leboine, szef stylistów Fiata.

    „Nie sądzę, żeby Fiat 500 kiedykolwiek wyszedł z mody” – dodaje Leboine. A to świadczy o tym, że przyszłość tego auta oraz opartych na jego koncepcji stylistycznej modeli, jak choćby nowa „sześćsetka”, nadal będzie rozwijana.


    Elektryczny Fiat 500 stanie się spalinowy. Nastąpi to już w przyszłym roku.
    Co ważne, Fiat, który w Tychach w lipcu 2024 roku zakończył produkcję spalinowej „pięćsetki” (TUTAJ poznasz najciekawsze fakty o tym aucie), planuje następcę tego auta. Zostanie on oparty na modelu elektrycznym, wytwarzanym od 2020 roku w Mirafiori.
    To pierwszy taki przypadek w historii, w którym samochód, powstały wyłącznie jako elektryczny, będzie przemianowany na spalinowy. Wynika to z prostej kalkulacji. Do tej pory spalinowa „pięćsetka” była najpopularniejszym modelem tego wytwórcy w Europie. Zakończenie produkcji oznacza, że na rynku powstanie luka, którą trzeba wypełnić nowym autem.

    A skoro jest już ono oferowane, tyle że na prąd, to dostosowanie go do napędu spalinowego – na 99% będzie to silnik benzynowy z układem miękkiej hybrydy – będzie znacznie łatwiejsze niż budowanie nowego modelu od podstaw.
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar GrandePunto8V
      GrandePunto8V -
      Patologia. A gdzie hatchbacki w stylu Grande Punto, Bravo 2? Tu by się przydała kontynuacja modelowa.
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl