Grupa Fiat przedstawiła najważniejsze osiągnięcia na zakończenie roku 2012.
- Fiat marką nr 3. w rynkowym rankingu sprzedaży.
- Fiat Professional ponownie marką nr 1, Fiat Ducato to najczęściej wybierany samochód dostawczy w Polsce.
- Wzrost sprzedaży marek Jeep i Lancia.
- Alfa Romeo sprzedała ponad 1 000 szt. modelu Giulietta
Fiat Auto Poland w 2012 roku sprzedał na polskim rynku 25 471 samochodów w tym:
- marki Fiat - 12 880 szt.
- marki Fiat Professional - 9 232 szt.
- marki Alfa Romeo - 1 458 szt.
- marki Jeep - 1 006 szt.
- marki Lancia - 843 szt.
- marki Abarth - 52 szt.
Dynamiczny wzrost sprzedaży zanotowały marki premium Grupy Fiat: Lancia (wzrost o 90,3 proc.) i Jeep (wzrost o 77,4 proc.). Największym powodzeniem Klientów wśród marki Lancia cieszyły się modele: Voyager (wzrost o 352,9 proc.) i Ypsilon (wzrost o 146,6 proc. ), natomiast wśród modeli Jeep: Compass (wzrost o 120 proc.) i Grand Cherokee (wzrost o 94,9 proc.). Marka Alfa Romeo utrzymała poziom sprzedaży podobny do zeszłorocznego (spadek o 5,8 proc.) z modelem Giulietta umacniającym się w segmencie samochodów kompaktowych (1 084 szt., wzrost o 16,9 proc.). Mniej na rynku polskim sprzedano samochodów osobowych marki Fiat (spadek o 27,1 proc.), przy czym warto zaznaczyć że np. Fiat Freemont odnotował aż 188,4 proc. wzrost.
W segmencie samochodów dostawczych - niezmiennie od lat marka Fiat Professional zachowuje pozycję lidera na polskim rynku. Bogata gama modeli, możliwości zabudów, atrakcyjne oferty dla biznesu spowodowały, że w roku 2012 Klienci kupili 9 232 samochody (udział w rynku na poziomie 24 proc.), w tym najwięcej modeli: Ducato (4973 szt. - wzrost o 15,3 proc.) i Fiorino (1319 szt. - wzrost o 2,5 proc.). Nie mniejszym powodzeniem cieszyły się modele Doblo' i Panda Van.
Źródło: Fiat
Wiadomość