4 lipca z linii produkcyjnych
Fiat Auto Poland w
Tychach zjechał model
Panda numer
2 000 000. Ten jubileuszowy egzemplarz to wóz wyposażony w silnik
1.3 MultiJet, w kolorze czerwonym (
Rosso Sfrontato).
2011 to szczególny rok w historii
Fiat Auto Poland oraz fabryki w
Tychach. W maju uruchomiono produkcję seryjną nowego modelu samochodu (
Lancia Ypsilon). Spółka od początku swojej działalności w Polsce, to jest od października
1992 r. do końca
czerwca 2011, wyprodukowała już około
6,2 mln samochodów. Przypomnimy także, że w roku bieżącym obchodzi się
90. urodziny obecności Fiata w Polsce.
Ukoronowaniem tego jubileuszu jest kolejny kamień milowy w historii tyskiego zakładu.
Z dwóch milionów wyprodukowanych do tej pory sztuk Pandy na rynek polski trafiło
115 465 aut, natomiast
1 884 535 egzemplarzy (
94,2%) wyeksportowano na rynki
76 państw, w tym do wszystkich państw europejskich (najwięcej do
Włoch: 1 204 734 sztuk,
Niemiec: 164 600 sztuk,
Francji: 125 339 sztuk, a także m.in. do
Japonii, RPA, Rosji oraz Meksyku.
Obecnie Panda produkowana jest w czterech wersjach silnikowych: trzema benzynowymi
1.1 (54 KM),
1.2 (69 KM),
1.4 (77 KM) oraz z superoszczędnym i ekologicznym dieslem
1.3 MultiJet (75 KM). W ofercie występuje także wersja Panda Natural Power na
gaz ziemny oraz wersja LPG na gaz
propan-butan.
Panda może być wyposażona w manualną skrzynię zmiany biegów lub automatyczną typu
Dualogic (MTA). Fiat Panda jest także jedynym modelem w segmencie A, który może mieć napęd na cztery koła: występuje on w wersjach
Climbing lub
Cross. Z kolei wersja Panda
Eco podkreśla znaczenie, jakie Fiat przywiązuje do ochrony środowiska.
W minionych 8 latach nie mogło zabraknąć serii specjalnych Pandy jak m.in.
100 HP,
Alessi,
Monster,
Mamy oraz aktualnej w ofercie
My Life.
Przypomnijmy, że rozpoczęcie seryjnej produkcji nowej Pandy w fabryce Fiat Auto Poland Tychach nastąpiło w
maju 2003 r. Od tego czasu model zyskał liczne grono wielbicieli, o czym świadczą wyniki sprzedaży, nie tylko w Polsce. W rankingach sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i krajach europejskich, Fiat Panda szybko
wysunął się na prowadzenie w swoim segmencie i pozostaje
liderem do dzisiaj.
W bieżącym roku szykowany jest
debiut zupełnie
nowej wersji Fiata Panda.
Tutaj można zobaczyć jak będzie wyglądać nowa wersja Fiata Pandy.
Fiat Panda sam w sobie jest fenomenem: mijają kolejne lata, a na ten model
utrzymuje się wciąż wysokie zapotrzebowanie, co świadczy o niesłabnącym
zainteresowaniu i
zaufaniu klientów. Można użyć stwierdzenia, że jest to
wizytówka polskiej motoryzacji, doskonały produkt
Made in Poland, a
sukcesy handlowe odnoszone przez Pandę potwierdzone zostały licznymi
nagrodami i wyróżnieniami, przyznanymi zarówno przez dziennikarzy, jak i czytelników prasy specjalistycznej. Zdecydowanie należy podkreślić prestiżowy tytuł europejskiego
Car of The Year 2004.
Zakład Fiat Auto Poland w Tychach, gdzie Panda jest produkowana, zalicza się do
światowej elity w przemyśle samochodowym, co zostało potwierdzone międzynarodowym audytem
World Class Manufacturing (stosowanie najlepszych i najskuteczniejszych metod zarządzania procesem produkcyjnym) oraz przyznaniem
certyfikatu Silver Level.
Przekłada się to w bezpośredni sposób na jakość produkowanych w Tychach samochodów. W opublikowanych rankingach niezawodności według niemieckiego
ADAC, Fiat Panda
zajmuje czołowe miejsce w kategorii samochodów
segmentu A.
Źródło:
Samar
Wiadomość