Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2021
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    20
    Auto
    500X 1,0 firefly
    Rocznik
    2020

    Temperatura oleju ,ładowanie akumulatora

    Witam ,od kilku tygodni jeżdżę 500x i proszę o podpowiedź. Na zestawie wskaźników jest możliwość sprawdzenia temperatury oleju i tu moje pytanie czy sprawdzał ktoś jakiej temperaturze odpowiadają poszczególne segmenty/kreski na tym wskaźniku. Czy wskaźnik ładowania akumulatora pokazuje prąd jakim jest ładowany akumulator czy poziom naładowania akumulatora.
    Ostatnio edytowane przez andre66 ; 28-05-2021 o 20:02



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Sprawdzałem w moim MA, ale nie znam wartości za wysokich.
    1. Temperatura oleju: cegła 50-69stC, 2 cegły >70stC. Wyżej nie dane było poznać.
    2. Ładowanie - pokazane jest napięcie, nie prąd i stopień naładowania: 2 cegły około 12,5V, 3 cegły około 14,2V. W przypadku inteligentnego alternatora przy sprawnym akumulatorze w czasie jazdy cegły pracują w trybie 2-3-2-3... Jeżeli są podczas jazdy zawsze 3, to oznaczać może problem pojemności akumulatora.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    148
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Czyli wychodzi na to, że jest jakiś czujnik temperatury oleju? Myślałem, że jest to jakaś wartość estymowana przez komputer.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Czyli wychodzi na to, że jest jakiś czujnik temperatury oleju? Myślałem, że jest to jakaś wartość estymowana przez komputer.
    W MultiAir jest fizyczny czujnik temperatury oleju, nawet więcej niż 1 (jest obecny również w samym module).

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W przypadku inteligentnego alternatora przy sprawnym akumulatorze w czasie jazdy cegły pracują w trybie 2-3-2-3... Jeżeli są podczas jazdy zawsze 3, to oznaczać może problem pojemności akumulatora.
    Mam juz trzeci akumulator, w tym dwa ostatnie nowe, i nie pamietam, zebym kiedykolwiek widzial "dwojke", obojetnie czy bieg jalowy, czy w czasie jazdy. "Trojka" jest wyskalowana u mnie na 16V, czyli jakas bzdura, bo wiecej jak 14,8V w przypadku wapniowego aku byc nie powinno.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Trojka" jest wyskalowana u mnie na 16V, czyli jakas bzdura, bo wiecej jak 14,8V w przypadku wapniowego aku byc nie powinno.
    Cegła to nie konkretna wartość, a od do... Pisałem, że większych pomiarów nie doświadczyłem.
    Zaznaczyłem, że pomiary są dla MA, a nie 2.4. Nie wiem jaki alternator w 2.4 siedzi i jaka jest logika ładowania. Za to ciekawi mnie ta częsta wymiana akumulatorów, co może świadczyć o wadliwym ładowaniu, albo syfie, który montujesz, o czym dalej. Zanim o bzdurze wyskoczysz przytocz logi z pomiarami, tudzież wartości z miernika. Na jałowym zawsze w moim są 3 cegły, oscylacja następuje w unormowanych warunkach, spokojna jazda na powiedzmy 6 biegu.
    Jeżeli nie masz S&S, to również nie ma mądrego alternatora, co daje maks. napięcie ładowania w każdych warunkach.
    Ta częsta wymiana akumulatora, 3 w góra 6-letnim aucie? Co za syf tam wkładasz, albo co nie działa?

    Oscylacji 2-3-2-3 u mnie nie było z powodu wadliwego akumulatora, nie ładował się powyżej 70%. Wymieniony 3,5 roku temu na gwarancji śmiga bez problemu.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-05-2021 o 09:41

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    2.4 tyz MA W Stanach 1.4 w tych rocznikach tez chyba bez S&S, oczywiscie 1.4 alternator ma inny.
    Ja sie jednak nie o to rzucam, bo musi byc inaczej, ale po co bylo robic taka dziecinna grafike w menu, kiedy mozna pokazac po prostu aktualna wartosc. To mnie drazni.

    Zdaje sie, ze patrzylem sobie kiedys na faktyczne napiecie przez wiTECha i nie zwrocilo to mojej uwagi, czyli musialo byc w normie.
    W miejsce chyba oryginalnego aku, ktory mial pewnie prawie 5 lat, wsadzilem Jenoxa Gold, zeby nie miec problemow w najmniej odpowiednim momencie Jenox sluzyl bez zarzutu, ale po niecalym roku dostal podobno wewnetrznego zwarcia/wewnetrznej przerwy i po kilku dniach postoju rano nie bylo dosc napiecia, zeby centralny zamek zadzialal, a wieczorem wszystko w normie - "magic eye" zielone, rozrusznik kreci
    Pierwszy i ostatni raz wymienilem sobie aku "na zapas"

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2021
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    20
    Auto
    500X 1,0 firefly
    Rocznik
    2020
    Dziękuje za informacje.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2021
    Skąd
    podlaskie
    Postów
    12
    Auto
    500X 1.4 140 KM Multiair
    Rocznik
    2015
    Mojego 500X kupiłem w lutym. Nigdy nie widziałem dwóch cegiełek ładowania. Cały czas 3. Nie ważne czy to trasa, czy jazda po mieście. Napięcie w czasie jazdy 14 - 14,1V. Zimą odpalał od strzała.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Voytech500X Zobacz post
    Nigdy nie widziałem dwóch cegiełek ładowania. Cały czas 3. Nie ważne czy to trasa, czy jazda po mieście. Napięcie w czasie jazdy 14 - 14,1V. Zimą odpalał od strzała.
    U mnie to samo. Napiecie ladowania ksiazkowe (Ca-Ca) - 14,7-14,8V.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co za syf tam wkładasz, albo co nie działa?
    Kolejny aku do reklamacji, po 3 miesiacach, jakis koreanczyk Raz sie da naladowac, raz nie. Bedzie Yuasa YBX3096.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    519
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Jeśli chodzi o temperaturę oleju to można spróbować podejrzeć podpinając się przez obd viakenem icar2 (za około 50zł na allegro) i apką torque na telefonie (teraz jest chyba płatna około 12zł) która ma w menu wybór wskaźnika temperatury oleju.


 

Podobne tematy

  1. ładowanie akumulatora
    Napisany przez IT_spec na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 18-01-2023, 17:31
  2. Ładowanie akumulatora
    Napisany przez Szary83 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post: 21-09-2022, 14:48
  3. Ładowanie akumulatora
    Napisany przez motorek1.2 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-12-2018, 20:01
  4. ładowanie akumulatora
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-01-2016, 17:07
  5. ładowanie akumulatora.
    Napisany przez krtwwl34 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 04-02-2012, 00:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl