Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    19
    Auto
    FIAT 500L Cross 1,4 T-Jet
    Rocznik
    2018

    500X 1.2 MultiAir z LPG

    Witam,
    mam pytanie do użytkowników Fiata 500X z silnikiem 1.4 MA (140KM lub 170KM) z instalacją gazową Tartarini montowaną w salonach Fiata.
    Jak to się spisuje w eksploatacji?
    Czy miało to wpływ na zużycie oleju?
    Czy trzeba (powinno) się uźywać innego oleju gdy jest LPG?
    Czy ogóle jest sens (pomijając koszty gazu) techniczny montować do silnika z systemem MultiAir?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
    Sebastian

    p.s.
    błąd w tytule - oczywiście chodzi o 1.4 MultiAir



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,722
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ja mam dokładany i :
    1) nie spala oleju więcej niż podaje norma
    2) olej zwykły jaki nakazuje producent (tzn odp norma ,a firma jaką chcesz ) ,wymiana co 10 tyś km ,ale ja też podnosiłem moc
    3) co ma MA do gazu ? Lpg styka się z zaworami ,a nie z modułem ,nie przepływa przez niego - tam rządzi olej i elektronika

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    50
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Ja także mam dokładany co prawda nie Tartarini tylko STAG ale żadnych problemów od 120 tys. km na LPG... regularne wymiany filtrów. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek, wszytko działa jak należy. Olej Selenia Digitec zgodnie z instrukcją.
    Nie ma się co bać.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2011
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    45
    Postów
    3
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MA,Alfa Romeo Giulietta 1.4TB,Lancia Ypsilon 1.2
    Rocznik
    2009
    Nie ma co się bać.Podstawa to dobre graty i kumaty gazownik.Ja niedawno montowałem w swoim.Polecam
    https://www.facebook.com/media/set/?...36825184905838

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,722
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Należy pamiętać aby reduktor nie był na styk, bo w miarę zużywania się membrany ona sztywnieje i traci wydajność . To co na początku wystarczyło po jakimś czasie będzie niewystarczające wydajnościowo .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    34
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair, Doblo 1.4T
    Rocznik
    2016,2019
    Z Tartarini jest ten problem że sterownik jest zablokowany pod aso. To sprowadza cały serwis do korzystania z ich usług, pół biedy jeżeli dobrze to zamontują i wyregulują, ale jeżeli nie przyłożą się do montażu - kosztuje to sporo nerwów i czasu. W zamian otrzymuje się tylko brak utraty gwarancji, nic poza tym. Tartarini to nie jakaś wysoka półka. Przy każdej instalacji podstawa to gazownik.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał zelekk76 Zobacz post
    Nie ma co się bać.Podstawa to dobre graty i kumaty gazownik.Ja niedawno montowałem w swoim.Polecam
    https://www.facebook.com/media/set/?...36825184905838
    Ładnie wykonany montaż, chociaż przełącznik (identycznie jak u mnie) wygląda średnio w tym miejscu. Wg mnie lepiej zastosować okrągły przełącznik ( w stagu dopłata 100pln) i zamontować w miejscu zaślepki poniżej skrzyni biegów ( w starszych rocznikach to nie możliwe ze względu na selektor jazdy)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2011
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    45
    Postów
    3
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MA,Alfa Romeo Giulietta 1.4TB,Lancia Ypsilon 1.2
    Rocznik
    2009
    Przełącznik już wymieniony
    https://www.ac.com.pl/pl-aktualnosci?cmn_id=5874

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Użytkownikom z Lublina i okolic polecam montaż u Pana Adama.Robiłem u niego już trzeci samochód.GrandePunto zero problemów.W Giuliettcie wywalał Tartarini po montażu w ASO przez pierwszego właściciela ,przez co wypaliło zawór i robiona była głowica.Po montażu Stag śmiga jak ta lala.https://lpg-forum.pl/topic72791.html...8b1f0494aeed5a
    Teraz robiłem 500X i zero problemów.Dobry,fachowy montaż to podstawa.


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500x z silnikiem 2.4 Multiair
    Napisany przez mlody256 na forum 500X
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-01-2021, 11:06
  2. 500x 2.4 Multiair tigershark osiowanie proxi
    Napisany przez ppp21 na forum 500X
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2020, 09:42
  3. 500X Multiair 1,4 spalanie ???
    Napisany przez Karol.Ostrow na forum 500X
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 21-11-2019, 23:45
  4. 500X Multiair POP STAR z opcjami
    Napisany przez rajtkezjusz na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-02-2017, 20:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl