Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez wkk01

Temat: Jak jest zbudowany i działa moduł MultiAir  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    51
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016

    Jak jest zbudowany i działa moduł MultiAir

    Dla chętnych - dość techniczny materiał:
    https://youtu.be/xhIgwRIxX10
    aegean lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    149
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Błogosławieństwo, czy niepotrzebna komplikacja, oto jest pytanie.
    W sumie to fajnie działa, ale z trwałością są problemy - niestety.

    Krzysiek dość fajnie prowadzi swój kanał na YT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    52
    Auto
    500X 1.4 MA 140
    Rocznik
    2015
    Częste wymiany oleju i będzie działać. U mnie 120k bez żadnych problemów.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,789
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Błogosławieństwo, czy niepotrzebna komplikacja, oto jest pytanie.
    W sumie to fajnie działa, ale z trwałością są problemy - niestety.

    Krzysiek dość fajnie prowadzi swój kanał na YT
    Nie wiadomo konkretnie w jakim aucie to było, czyli czy moduł po poprawkach, czy nie, jak ASO traktowało wymianę oleju, czy ustawiali flagę i co lało. Maks. co 15 tyś. 0W30 dobrego oleju i będzie śmigać.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,724
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To wykręcanie się zaworu ,to chodzi o ten zawór który prowadzący info wskazał ,że jest wciskany w aluminium? Od biedy przy regeneracji są sposoby na wklejenie takowego gdyby się zluzował . Jeśli wkręcanie ,to modele MA 1 może tak miały ,a po poprawkach jest to połączenie nierozłączalne ,ale trwalsze ?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,724
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Z ruskiej strony choć ...w tekście przedruk z polskiej wersji Auto Świat "MultiAir całkowicie eliminuje wałek rozrządu dla zaworów ssących. Są one sterowane hydraulicznie (rysunki w galerii). W 1. generacji systemu (większość aut dostępnych obecnie) przewidziano 5 trybów pracy, zależnych od obrotów i obciążenia silnika. Jednak na rysunkach są tylko przykłady, bo tak naprawdę w ramach każdego z trybów zawory mogą się otwierać na krócej lub dłużej – każdorazowo komputer decyduje też o wzniosie zaworów." "W systemie MultiAir 2. generacji zmieniono pewne strategie sterowania zaworami, tj. Multilift€ zastąpiono nową zasadą wzniosu, zwaną Ibrida, a Cam Reduced (zredukowana krzywka) zastąpiło z kolei strategię Full Lift- w warunkach działania silnika przy wysokich obciążeniach i wysokich prędkościach obrotowych. Cam Reduced€ jest aktywowane także w fazie uruchamiania silnika podczas obracania go rozrusznikiem."
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 12-07-2021 o 23:49

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,789
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ruskiej strony choć ...w tekście przedruk z polskiej wersji Auto Świat "MultiAir całkowicie eliminuje wałek rozrządu dla zaworów ssących. Są one sterowane hydraulicznie (rysunki w galerii).
    No i tu popisali się bzdetem, bo wałek rozrządu dla zaworów ssących jest, co prawda ten sam co dla wydechowych, ale jest - przecież są krzywki, które działają kolokwialnie pisząc, na hydrauliczne sterowanie. Tak samo w tej gazetce piszą o masowo padających modułach, cóż.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,724
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Często też piszą o bezpośrednim wtrysku

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    140
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Czy po tylu latach da sie w koncu powiedziec, w jaki konkretny sposob te moduly sie psuja?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,789
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Obejrzyj materiał doktora, a rozjaśni się dlaczego. Robił sekcję. Przycierają się tłoczki - nagar i olej co 30tyś. robi swoje.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    140
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Ogladalem i pamietam, ze sie cos zaciera - tylko wymiana. Przyczyna: brak smarowania (zapchany filtr MA?) i/lub brudny przepracowany olej.

    A co z prawidlowym dzialaniem - wlasciwy olej i jego cisnienie (reset po wymianie oleju)? Jakies potwierdzone przypadki w zwiazku z tym?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,789
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Adaptacja - są przypuszczenia, nie znalazłem 100% pewnego info. Jeżeli jest flaga wymiany oleju to jednak moim zadaniem należy robić, gorzej po tym nie będzie, za to może być tak samo, albo lepiej.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    48
    Postów
    1,724
    Auto
    500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Subiektywnie - po wymianie oleju i skasowaniu MA auto ma wigor jak nowe. W miarę jeżdżenia jest powoli słabiej. Widzę to na pedal box, ale to też może być wina LPG. Po wymianie oleju i skasowaniu MA przestawiałem program pedal o zakres niżej ,po ok 5 tyś km przestawiłem zakres wyżej aby dał tę samą reakcję co poprzednio


 

Podobne tematy

  1. moduł MultiAir - wymiana filtra oleju
    Napisany przez instel na forum 500
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2020, 21:34
  2. Marea - nawiew raz działa a raz nie.. co jest?
    Napisany przez RafalWawa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-02-2016, 12:54
  3. Motor 1.4 MultiAir. Czy jest wart polecenia?
    Napisany przez Nusia na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-01-2016, 12:59
  4. Subwoofer - jak jest zbudowany
    Napisany przez marcij na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-12-2015, 17:48
  5. [elektronika] Moduł domykania szyb i moduł sterowania szyberdachem.
    Napisany przez byrrt na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-12-2014, 11:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl