Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 90
Like Tree3lubi to!

Temat: Serwis olejowy  

  1. #61
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2022
    Skąd
    Irelandia
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500x 1.6 Multijet
    Rocznik
    01.2018
    Witam , bede sie przymierzal do zmiany oleju . Fiata mam od kilku tygodni wiec nie za duzo jeszcze wczytalem sie w temat .
    500x z 2018 roku . 1.6 Multijet , i tu pytanie co do niego najlepiej lac . do ten pory uzywalem olejow Liqui Moly i bylem zadowolony .
    Co wy lejejcie i polecacie ??
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Wyszukiwarki podają, że 1.6 są z ADBlue i bez - jaka moc i jak z tym dodatkiem ? Jeśli bez Adblue to np. Ravenol FES 0W30 ,ale gdy jeśli ten poprzedni olej był ok to moze warto zostać przy nim ? Sama zamiana dla zamiany ?
    PitThePainter lubi to.

  4. #63
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2022
    Skąd
    Irelandia
    Wiek
    40
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500x 1.6 Multijet
    Rocznik
    01.2018
    Jest to wersja bez ADBlue , 120 koni mechanicznych , w tym problem ze nie wiem jaki byl poprzedni olej . Liqui Moly uzywalem w poprzednich autach jakie posiadalem - ostatni byl leon z 2015 i ladnie pracowal na tym oleju a teraz jestem zielony co wlac . Z tego co wiem od poprzedniego wlasciciela to olej byl zmieniany w pazdzerwniku zeszlego roku ale ja wychodze z zasady ze jak kupuje auto to od razu zmieniam oleje i filtry zeby miec pewnosc ze wszystko jest nowe swieze i takie jak byc powinno .
    Pozdrawiam

  5. #64
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    88kW to 120 KM i bez ADBlue daje nam olej RAVENOL FES SAE 0W-30 USVOÂŽ
    Klasa jakości: ACEA C2Aprobaty: BMW Longlife-12FE, MB 229.61Specyfikacje:Chrysler MS-13340; Fiat 9.55535-DS1/GS1; IVECO 18-1811 CLASSE SC1 LV; Jaguar Land Rover STJLR.03.5007; PSA B71 2290, B71 2312.

    Ważne aby olej wymieniać częściej niż nakazuje fabryka ,jeśli cenowo masz możliwości to np Ravenol , choć nie pałując silnika inne też (spełniające wymagania producenta ) będą w porządku . Temat olejów był już poruszany i kwestia czy olej hydrokrak ,czy w tej cenie całkowicie syntetyczny itd .
    PitThePainter lubi to.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niestety prawdziwych syntetyków jak na lekarstwo. Jednym z nich jest wspomniany wyżej Ravenol - będę go teraz lał do mojego.

  7. #66
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Z ciekawości sprawdziłem najnowsze demo AlfaOBD na Androidzie. Nadal niestety podtrzymuję, że do 500X to się nie nadaje. Zrobili nowość. Wybieram sterownik ECU Marelli 8GMK, a ten soft sam z siebie przełącza na Marelli IAW 9GF, którego w tym samochodzie nie ma. Znika około 50% funkcji sterownika 8GMK, w tym flaga wymiany oleju. W starszej wersji tej atrakcji nie było.

  8. #67
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Po sprawdzeniu, IAW 9GF to 1.6 16V, czyli E-Torq... Takie nie za super to AlfaOBD.
    Wszelkie sprawy serwisowe najlepiej robić w MES.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał PitThePainter Zobacz post
    Co wy lejejcie i polecacie ??
    Przedostatnio Orlen (HC) + Fuchs (syntetyk) + Archoil AR9100 (podwyzsza TBN i mocno redukuje tarcie).
    Ostatnio Cyclon Magma (HC, 66 PLN za butelke 4 litry!) + Archoil AR9100. Tak, wole kupic najtanszy olej spelniajacy norme i do tego dobry dodatek, niz tak naprawde nie wiadomo co, bo czesto kazda partia produkcyjna ma inny sklad. Procentowy udzial baz syntetycznych i ilosci dodatkow moga byc rozne.
    Tak, zmieniam olej dosc czesto.

    Wezmiesz jakis HC ze sredniej polki cenowej (Shell, Valvoline, itd.) i tez dojedziesz. Lepiej czestsza zmiana niz hiperolej za 3 stowy

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    147
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Oleje to temat rzeka, kiedyś zacząłem o nich czytać, straciłem pół nocy i dalej nie wiedziałem co lać
    Więc po prostu leję Selenię, zmieniam co 10 tysięcy kilometrów i mam spokój.

  11. #70
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Też racja , co do dodatków przeciwtarciowych to ciekawi mnie ich wpływ na moduł MA . Sam taki dodatek dałem akurat do skrzyni M20 (kuzyn M32 i chciałem zaradzić coś na wiadome w tych skrzyniach usterki ) i porażka , pierwsze 2 biegi wchodziły ze zgrzytem , wróciłem od razu do zalecanego oleju i zniknęło co złe -także lepiej olej częściej lub klasa lepsza niż dodatki ,ale każdy jak chce

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    147
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Według forum typowo olejowego to najlepiej mieć jedną płukankę z którą się jeździ, później drugą taką typową przed wymianą, olej oczywiście nie Selenia tylko lepszy wg badań, a po wymianie dodatek podnoszący TBN i zmniejszający tarcie. Pewnie to coś daje, ale po prostu nie chce mi się tak bawić. Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu!

  13. #72
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Gdyby ktoś potrzebował filterek do Multiara to sprzedam za 100 zł IMG_20211215_130235.jpg



    Sprzedane
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 14-03-2022 o 20:06

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Też racja , co do dodatków przeciwtarciowych to ciekawi mnie ich wpływ na moduł MA . S
    Wplyw tylko pozytywny i bardzo pozadany. Modyfikatory tarcia nie zageszczaja oleju. Dobre oleje powinny to miec. Np. niektore Liqui Moly i Ravenol uzywaja molibdenu i wolframu, Xado i Mihel ceramiki. Nanotechnologia powinna miec oczywiscie pierszenstwo.
    Mialem raz Ravenola DXG, nie narzekalem, ale z jednej analizy zuzytego oleju wynika, ze tam tego bylo, co kot naplakal. Czyli wszystko zatrzymal filtr oleju? przykleilo sie do silnika czy moze juz fabrycznie tak malo nalali? Ravenol to jest polka cenowa Amsoila, numeru 1 w Stanach, co potwierdzaja analizy zuzytego zrobione tu u nas. W tych pieniazkach wpadek i watpliwosci juz byc nie powinno, a niestety sa. Jest taki watek na oil-club.pl, gdzie ktos do turbobenzyny z bezposrednim wtryskiem wlal Ravenola spelniajacego normy i mial jakies detonacje (LSPI), czyli bardzo niewesolo sie zrobilo. Importer Ravenola reklamacje odrzucil... Innych watkow nie szukalem, ale tam, padlo stwierdzenie w stylu "Ravenol zalicza jedna wpadke za druga".
    Pisalem o tym wczesniej. Co tam faktycznie jest w tych olejach, nie do konca wiadomo. Kupujesz drozszy, jest jeszcze ryzyko podrobki.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Sam taki dodatek dałem akurat do skrzyni M20 (kuzyn M32 i chciałem zaradzić coś na wiadome w tych skrzyniach usterki ) i porażka , pierwsze 2 biegi wchodziły ze zgrzytem , wróciłem od razu do zalecanego oleju i zniknęło co złe -także lepiej olej częściej lub klasa lepsza niż dodatki ,ale każdy jak chce
    Modyfikatorow jest duzo. Chemiczne, ceramiczne, w wielkosci czasteczkowej i nanoczasteczkowej. Ze skrzyniami nie mam doswiadczenia, ale sa ludzie, ktorym sie poprawilo. Pewnych defektow i uszkodzen tym nie wyeliminujesz, tak jak zajechanego silnika tez nie odmlodzisz.

    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Według forum typowo olejowego to najlepiej mieć jedną płukankę z którą się jeździ, później drugą taką typową przed wymianą,
    Przy zapuszczonym silniku, tak.

    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    olej oczywiście nie Selenia tylko lepszy wg badań, a po wymianie dodatek podnoszący TBN i zmniejszający tarcie. Pewnie to coś daje, ale po prostu nie chce mi się tak bawić. Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu!
    Rob, to z czym czujesz sie najlepiej. To jest troche jak z przedluzona gwarancja i Auto-Casco - kazdy musi sobie cos tam wybrac, co mu odpowiada.
    Zabawy z tym duzej nie ma. Kupic i nalac cos dodatkowego do oleju, paliwa czy plynu chlodzacego kazdy potrafi. Czas mozna liczyc w minutach.
    Powstaja pewne koszta, ale jak sie ma lancuch rozrzadu i MA, to wedlug mnie warto dobrze czyscic i smarowac. Te wydatki w jakiejs czesci zwracaja sie od razu. Lepsza kompresja i mniejsze tarcie - mniejsze spalanie. Booster do plynu chlodzacego - silnik szybciej sie nagrzewa, wiec jest komfort zima wiekszy i spalanie znowu spada.

  15. #74
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Booster do plynu chlodzacego - silnik szybciej sie nagrzewa, wiec jest komfort zima wiekszy i spalanie znowu spada.

    Do komfortu zimą, nie mam na myśli komfortu silnika, najlepszym "boosterem" jest PTC, jeżeli grzałek z zasilaniem zewnętrznym nie ma (auta skandynawskie). Weź jeszcze do swojego padła zapodaj ceramizer, jeszcze mniej spali
    Poczytałem o tych "boosterach" na stronach producentów - te rady w cztery litery sobie wsadź - szuwaks stosuje się do układów zalanych tylko wodą, niektóre można mieszać z płynem, który i tak musi mieć odpowiednie proporcje z wodą, żeby zakres chociażby na - wytrzymać... Do zwykłego samochodu nie ma sensu, dla mnie z kolei za biednie - to odnośnie twego (będę pisał z małej litery, jak i ty robisz) "na bogato" odnośnie testera aku.
    Jeżeli komuś się polepszy samopoczucie niech leje, tylko niech zwróci uwagę, że nie działa antyzamrożeniowo.

    Osobiście nie mam potrzeby lać szuwaksów do skrzyń, silników i chłodnic. Bez tego też samochody robią setki tysięcy km (przynajmniej te, którym księgowi nie pomogli, tudzież rozpadające się paski zalane w oleju nie zatkały kanałów olejowych), wystarczy tylko zadbać o wymiany eksploatacyjne w odpowiednim momencie. MA walnie? Kupię nowy moduł, zamontuję i będę śmigał dalej. Kupując wiedziałem na co się piszę - nie będę płakał.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-03-2022 o 08:46

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Poczytałem o tych "boosterach"
    No, poczytales i juz znowu wiesz. O 948TE i napedzie tez wiedziales

    Nalej sobie, porownaj czasy w tej samej temperaturze, a jak nie chcesz, to zrob swiatu przysluge i po prostu zamilcz.


 
Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Serwis
    Napisany przez Tomaszowy na forum 500X
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 15-08-2019, 23:20
  2. Czy zna ktoś ten serwis?
    Napisany przez milky na forum Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2015, 14:18
  3. [Lubuskie] serwis klimatyzacji
    Napisany przez morski na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-07-2012, 21:35
  4. Nieszczelny przewód olejowy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-08-2010, 16:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533serwis-olejowy-38649

fiat 500x kasowanie inspekcji

Kasowanie inspekcji Fiat 500x

fiat 500 kasowanie inspekcjikasowanie inspekcji serwisowej fiat 500xkasowanie inspekcji fiat tipokontrolka serwisu fiat 500jak skasowac serwis fiat tipokasowanie inspekcji fiat 500kasowanie inspekcji oleju fiat 500fiat 500 czy przy wymianie oleju nalezy resetowac komputerfiat tipo kasowanie inspekcjikasowanie serwisu fiat 500fiat 500x samodzielny przegladrenegade przeglad serwisowy uplynalecu ustawienie flagi wymiany olejukasowanie inspekcji olejowej fiat tipofiat 500l 1.4 benzyna kasowanie serwisukasowanie.inspekcji tipoalfaobd oil reset tipo site:fiatklubpolska.pltipo kasowanie olejufiat 500x wymiana oleju500 abarth jak skasowac serwis500x 1.6 wymiana olejujak skasowac informacje zmiany oleju fiat 500
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl