Pytanie do posiadaczy.
Czy wymiana oleju musi być zawsze w serwisie?
Jeśli nie, to w jaki sposób skasować alert serwisowy?
Pytanie do posiadaczy.
Czy wymiana oleju musi być zawsze w serwisie?
Jeśli nie, to w jaki sposób skasować alert serwisowy?
możesz zrobić to sam ale jak skasować alert nie wiem
Wprawdzie nie jestem posiadaczem 500 ale spróbuję
Jeżeli samochód jest na gwarancji to wymieniaj w serwisie.
Do skasowania należy użyć programu np. Multiecuscan.
Jeżeli masz diselka z DPF to koniecznie trzeba też skasować w sterowniku silnika.
Jeżeli masz multiair to lepiej rób to w ASO
Kobra.
Wielki dzięki.
Mam 2,0 diesel, a więc będę musiał korzystać z programu Multiecuscan.
Jestem w tym zielony, znajdę gdzieś jak to zrobić (instrukcja krok po kroku) łącznie z kasowaniem w sterowniku silnika?
Potrzebny jest zapewne jakiś kabelek i złączka, pytanie, czy nie mając o tym pojęcia dam radę?
Edit:
Chodzi o to?
MultiEcuscan 3.1 + witaminka http://fiatklubpolska.pl/downloads.p...&id=929&page=4
Ostatnio edytowane przez Tomaszowy ; 14-12-2016 o 20:56 Powód: dodanie "Edit"
Nie wiem czy ta wersja obsłuży twoje autko. Ja pracuję na legalnej wersji Multiecuscan 3.3
Program możesz pobrać np. ze strony producenta Tłumacz Google
Najpierw poczytaj sobie trochę .W historii zobaczysz od kiedy wspierany jest twój sterownik.
Legalna wersja programu do kupienia u polskiego przedstawiciela LICENCJA MULTIECUSCAN fiat alfa lancia 97-15 mes (5442057492) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Do tego zakup np Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
W programie jest wersja symulacyjna więc możesz popróbować bez podłączania do auta
Podobno z tymi programami z witaminką jest różnie.
Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 14-12-2016 o 21:15
Kobra
Wielkie dzięki za pomoc. Fachowo i konkretnie.
Wiem już, że w rachubę wchodzi jedynie wersja płatna.
Mam jasność co i jak dalej.
PS
Już zniechęciłem się do tego fiacika... .
krowka1978
Płacz (zacznij płakać), a wyślę chusteczki panience.
Żałosne to jest takie komentowanie opinii użytkownika samochodu. Zamiast odpowiedzi na pytanie, wycieczki rodem z gimnazjum.
Nie został kupiony MultiAir, bo z silnikiem benzynowym oferta jest zdecydowanie lepsza w innych markach, decyzję podjąłem ze względu na silnik diesla w połączeniu z 4x4.
Załamiesz się jak wypiszę wady auta, te które dostrzegłem, ale to będzie prezent na święta dla fascynata
Kobra - jeszcze raz dzięki za pomoc.
No właśnie zmieniłem 3 letnie auto na tego fiata i można było samemu wejść w centrum serwisowe poprzez przełączniki.
Czy ja gdzieś pytałem się, dlaczego MA nie został zakupiony? Chodziło o to, że procedura wymiany oleju jeszcze bardziej by Cię dobiła Do tego silnika trzeba być świadomym użytkownikiem, a wówczas będzie się cieszyło jego bezawaryjną pracą Swoją drogą co do MultiAir, to trzeba w Ecu ustawić flagę wymiany oleju na nowy (wymiana olej maks. po 15kkm ), okresowo dbać o wymianę filtra modułu MultiAir (przyjęło się, że przy rozrządzie), no i wymianę filtra oleju przed turbiną (ludzie piszą o około 30kkm) - z turbiną dotyczy wszystkich, nie tylko MA.
Czekam na opis wad, z chęcią sprawdzę, czy pokrywają się z moimi , a może wypisać listę A nie, już w jednym z wątków wypisałem (według mnie oczywiście) http://fiatklubpolska.pl/500x-533/wa...48/#post256047 Skoro miałeś coś do powiedzenia, to dlaczego w wątku się nie udzieliłeś? Auto już bardzo dobrze poznałem, tylko zaznaczam, że napęd mam tylko na przednią oś, manualną skrzynię FPT C635, o wyposażeniu też chętnie podyskutuję, co do mojego, to łatwiej mi powiedzieć czego z pakietów nie ma (skórzanej tapicerki i elektrycznie ustawianych siedzeń i szklanego dachu), dodatkowo posiada listwy aluminiowe na progach i relingi (Lounge ma w opcji), dojazdowe koło zapasowe, w sprawie 4x4 i automatu nie wypowiem się.
Centrum serwisowe poprzez przełączniki, szczyt techniki był, powiadasz Jakoś nie płakałem, gdy soft i interfejs zakupowałem do Grande Punto. Śmiać mi się chce, gdy ktoś kupuje auto za niemałą kasę, a płacze nad wydatkiem kilku stówek. Jeśli nie chcesz kupić softu i interfejsu, to jedź do kogoś kto ma i ustawi co trzeba za mniejszą kasę.
PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-12-2016 o 11:41
Opis wad będzie w tamtym wątku, dopóki mam gwarancję, to serwisuję w ASO, ale za chwilę gwarancja mija i naturalne jest serwisowanie w innym warsztacie, gdzie niekoniecznie posiadają ów program, a ja jak napisałem wcześniej nie mam ochoty na takową zabawę.
Nie obchodzą mnie problemy z którymi borykałbym się w autach, których nie posiadam, istotne dla mnie jest to co stanowi utrudnienie dla mnie w aucie, które mam.
Możesz oceniać auto różnie, uważać, że to nie żaden kłopot, ale granice zachowuj żeby nie wychodziło naprawdę słabo, a tak wyszło.
Mogę kupić auto i za 200 tys., ale to nie oznacza, że będę podłączał się z komputerem.
Przytocz potwierdzenie wytłuszczonego o szczycie techniki - że tak napisałem. Przekaz był jasny, że była to dla użytkownika dogodna forma ingerencji w opcje.
Napiszę jasno i czy się to komuś podoba, czy nie, to jest moje zdanie - jest to błąd Fiata, że zdecydował się na takowe rozwiązanie, a to porównywanie silników jest podobne do żon, gdy jedna tłumaczy drugiej, że jej mąż wcale nie jest taki zły, bo tylko raz w tygodniu leje ją w twarz, a są tacy, którzy codziennie potrafią przywalić.
FIAT od dawna tak ma, więc nie rozumiem frustracji. Trzeba było dowiedzieć się przed zakupem. Na pocieszenie, w instrukcji opisana jest procedura kasowania wskaźnika zużytego oleju. Pedałem gazu się to robi.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-12-2016 o 22:32
Na której stronie?szukałem jak skasować/zresetować info o oleju tak,aby MA działał bez uwag i znalazłem na forum Alfy z tym silnikiem ,że program alfaobd poprzez elm robi to .
http://www.forum.alfaholicy.org/zala...-bez_tytu_.png
Druga rzecz,wszedłem na mopar.eu i tam stoi ,że wymiana paska rozrządu przy 60 tyś km,a następne wymiany przy 90,120 tys km Dziwnie jakoś tak
Info jest w amerykańskiej instrukcji. To nie jest procedura mówiąca ECU, że wymieniono olej. Jest to skasowanie kontrolki zużytego oleju. Flagę wymiany oleju w MA ustawia się we Fiacie MES-em. Trzeba podłączyć się z ECU.