Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 39

Temat: Serwis  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2016
    Skąd
    Warmia i Mazury
    Postów
    13
    Auto
    500X Cross
    Rocznik
    2015

    Serwis

    Pytanie do posiadaczy.

    Czy wymiana oleju musi być zawsze w serwisie?
    Jeśli nie, to w jaki sposób skasować alert serwisowy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2016
    Skąd
    Tomaszów Maz
    Postów
    1
    Auto
    Cinquecento 0.7ccm
    Rocznik
    1998
    możesz zrobić to sam ale jak skasować alert nie wiem

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Wprawdzie nie jestem posiadaczem 500 ale spróbuję
    Jeżeli samochód jest na gwarancji to wymieniaj w serwisie.
    Do skasowania należy użyć programu np. Multiecuscan.
    Jeżeli masz diselka z DPF to koniecznie trzeba też skasować w sterowniku silnika.
    Jeżeli masz multiair to lepiej rób to w ASO

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2016
    Skąd
    Warmia i Mazury
    Postów
    13
    Auto
    500X Cross
    Rocznik
    2015
    Kobra.
    Wielki dzięki.

    Mam 2,0 diesel, a więc będę musiał korzystać z programu Multiecuscan.
    Jestem w tym zielony, znajdę gdzieś jak to zrobić (instrukcja krok po kroku) łącznie z kasowaniem w sterowniku silnika?
    Potrzebny jest zapewne jakiś kabelek i złączka, pytanie, czy nie mając o tym pojęcia dam radę?

    Edit:
    Chodzi o to?
    MultiEcuscan 3.1 + witaminka http://fiatklubpolska.pl/downloads.p...&id=929&page=4
    Ostatnio edytowane przez Tomaszowy ; 14-12-2016 o 20:56 Powód: dodanie "Edit"

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Nie wiem czy ta wersja obsłuży twoje autko. Ja pracuję na legalnej wersji Multiecuscan 3.3
    Program możesz pobrać np. ze strony producenta Tłumacz Google
    Najpierw poczytaj sobie trochę .W historii zobaczysz od kiedy wspierany jest twój sterownik.
    Legalna wersja programu do kupienia u polskiego przedstawiciela LICENCJA MULTIECUSCAN fiat alfa lancia 97-15 mes (5442057492) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Do tego zakup np Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

    W programie jest wersja symulacyjna więc możesz popróbować bez podłączania do auta

    Podobno z tymi programami z witaminką jest różnie.
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 14-12-2016 o 21:15

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2016
    Skąd
    Warmia i Mazury
    Postów
    13
    Auto
    500X Cross
    Rocznik
    2015
    Kobra

    Wielkie dzięki za pomoc. Fachowo i konkretnie.
    Wiem już, że w rachubę wchodzi jedynie wersja płatna.
    Mam jasność co i jak dalej.

    PS
    Już zniechęciłem się do tego fiacika... .

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Tomaszowy Zobacz post
    Kobra

    Wielkie dzięki za pomoc. Fachowo i konkretnie.
    Wiem już, że w rachubę wchodzi jedynie wersja płatna.
    Mam jasność co i jak dalej.

    PS
    Już zniechęciłem się do tego fiacika... .
    Ehh, śmiać się, czy płakać? Żałosne i tyle w temacie.
    Gdyby to był MultiAir, to byłby chyba wielki płacz i szukanie pętli :p
    Ps. Jest jeszcze coś takiego jak "liczba kuponów" :-)
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-12-2016 o 00:37

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Tomaszowy Zobacz post
    Już zniechęciłem się do tego fiacika... .
    Kup sobie innej marki to dopiero zobaczysz

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2016
    Skąd
    Warmia i Mazury
    Postów
    13
    Auto
    500X Cross
    Rocznik
    2015
    krowka1978
    Płacz (zacznij płakać), a wyślę chusteczki panience.
    Żałosne to jest takie komentowanie opinii użytkownika samochodu. Zamiast odpowiedzi na pytanie, wycieczki rodem z gimnazjum.
    Nie został kupiony MultiAir, bo z silnikiem benzynowym oferta jest zdecydowanie lepsza w innych markach, decyzję podjąłem ze względu na silnik diesla w połączeniu z 4x4.
    Załamiesz się jak wypiszę wady auta, te które dostrzegłem, ale to będzie prezent na święta dla fascynata

    Kobra - jeszcze raz dzięki za pomoc.
    No właśnie zmieniłem 3 letnie auto na tego fiata i można było samemu wejść w centrum serwisowe poprzez przełączniki.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Tomaszowy Zobacz post
    krowka1978
    Płacz (zacznij płakać), a wyślę chusteczki panience.
    Żałosne to jest takie komentowanie opinii użytkownika samochodu. Zamiast odpowiedzi na pytanie, wycieczki rodem z gimnazjum.
    Nie został kupiony MultiAir, bo z silnikiem benzynowym oferta jest zdecydowanie lepsza w innych markach, decyzję podjąłem ze względu na silnik diesla w połączeniu z 4x4.
    Załamiesz się jak wypiszę wady auta, te które dostrzegłem, ale to będzie prezent na święta dla fascynata

    Kobra - jeszcze raz dzięki za pomoc.
    No właśnie zmieniłem 3 letnie auto na tego fiata i można było samemu wejść w centrum serwisowe poprzez przełączniki.
    Czy ja gdzieś pytałem się, dlaczego MA nie został zakupiony? Chodziło o to, że procedura wymiany oleju jeszcze bardziej by Cię dobiła Do tego silnika trzeba być świadomym użytkownikiem, a wówczas będzie się cieszyło jego bezawaryjną pracą Swoją drogą co do MultiAir, to trzeba w Ecu ustawić flagę wymiany oleju na nowy (wymiana olej maks. po 15kkm ), okresowo dbać o wymianę filtra modułu MultiAir (przyjęło się, że przy rozrządzie), no i wymianę filtra oleju przed turbiną (ludzie piszą o około 30kkm) - z turbiną dotyczy wszystkich, nie tylko MA.
    Czekam na opis wad, z chęcią sprawdzę, czy pokrywają się z moimi , a może wypisać listę A nie, już w jednym z wątków wypisałem (według mnie oczywiście) http://fiatklubpolska.pl/500x-533/wa...48/#post256047 Skoro miałeś coś do powiedzenia, to dlaczego w wątku się nie udzieliłeś? Auto już bardzo dobrze poznałem, tylko zaznaczam, że napęd mam tylko na przednią oś, manualną skrzynię FPT C635, o wyposażeniu też chętnie podyskutuję, co do mojego, to łatwiej mi powiedzieć czego z pakietów nie ma (skórzanej tapicerki i elektrycznie ustawianych siedzeń i szklanego dachu), dodatkowo posiada listwy aluminiowe na progach i relingi (Lounge ma w opcji), dojazdowe koło zapasowe, w sprawie 4x4 i automatu nie wypowiem się.

    Centrum serwisowe poprzez przełączniki, szczyt techniki był, powiadasz Jakoś nie płakałem, gdy soft i interfejs zakupowałem do Grande Punto. Śmiać mi się chce, gdy ktoś kupuje auto za niemałą kasę, a płacze nad wydatkiem kilku stówek. Jeśli nie chcesz kupić softu i interfejsu, to jedź do kogoś kto ma i ustawi co trzeba za mniejszą kasę.

    PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-12-2016 o 11:41

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a
    To jaki tam masz sterownik?
    Bo u mnie w programie jest Magneti Marelli IAV 8GMK CF6/EOBD i ten sterownik jest w MultiAir 1,416V

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2016
    Skąd
    Warmia i Mazury
    Postów
    13
    Auto
    500X Cross
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Czy ja gdzieś pytałem się, dlaczego MA nie został zakupiony? Chodziło o to, że procedura wymiany oleju jeszcze bardziej by Cię dobiła Do tego silnika trzeba być świadomym użytkownikiem, a wówczas będzie się cieszyło jego bezawaryjną pracą Swoją drogą co do MultiAir, to trzeba w Ecu ustawić flagę wymiany oleju na nowy (wymiana olej maks. po 15kkm ), okresowo dbać o wymianę filtra modułu MultiAir (przyjęło się, że przy rozrządzie), no i wymianę filtra oleju przed turbiną (ludzie piszą o około 30kkm) - z turbiną dotyczy wszystkich, nie tylko MA.
    Czekam na opis wad, z chęcią sprawdzę, czy pokrywają się z moimi , a może wypisać listę A nie, już w jednym z wątków wypisałem (według mnie oczywiście) http://fiatklubpolska.pl/500x-533/wa...48/#post256047 Skoro miałeś coś do powiedzenia, to dlaczego w wątku się nie udzieliłeś? Auto już bardzo dobrze poznałem, tylko zaznaczam, że napęd mam tylko na przednią oś, manualną skrzynię FPT C635, o wyposażeniu też chętnie podyskutuję, co do mojego, to łatwiej mi powiedzieć czego z pakietów nie ma (skórzanej tapicerki i elektrycznie ustawianych siedzeń i szklanego dachu), dodatkowo posiada listwy aluminiowe na progach i relingi (Lounge ma w opcji), dojazdowe koło zapasowe, w sprawie 4x4 i automatu nie wypowiem się.

    Centrum serwisowe poprzez przełączniki, szczyt techniki był, powiadasz Jakoś nie płakałem, gdy soft i interfejs zakupowałem do Grande Punto. Śmiać mi się chce, gdy ktoś kupuje auto za niemałą kasę, a płacze nad wydatkiem kilku stówek. Jeśli nie chcesz kupić softu i interfejsu, to jedź do kogoś kto ma i ustawi co trzeba za mniejszą kasę.

    PS. Co do MultiEcuScan, to wersja 3.3 jeszcze nie wspiera ISO Ecu mojego MultiAir'a.
    Opis wad będzie w tamtym wątku, dopóki mam gwarancję, to serwisuję w ASO, ale za chwilę gwarancja mija i naturalne jest serwisowanie w innym warsztacie, gdzie niekoniecznie posiadają ów program, a ja jak napisałem wcześniej nie mam ochoty na takową zabawę.
    Nie obchodzą mnie problemy z którymi borykałbym się w autach, których nie posiadam, istotne dla mnie jest to co stanowi utrudnienie dla mnie w aucie, które mam.
    Możesz oceniać auto różnie, uważać, że to nie żaden kłopot, ale granice zachowuj żeby nie wychodziło naprawdę słabo, a tak wyszło.

    Mogę kupić auto i za 200 tys., ale to nie oznacza, że będę podłączał się z komputerem.

    Przytocz potwierdzenie wytłuszczonego o szczycie techniki - że tak napisałem. Przekaz był jasny, że była to dla użytkownika dogodna forma ingerencji w opcje.

    Napiszę jasno i czy się to komuś podoba, czy nie, to jest moje zdanie - jest to błąd Fiata, że zdecydował się na takowe rozwiązanie, a to porównywanie silników jest podobne do żon, gdy jedna tłumaczy drugiej, że jej mąż wcale nie jest taki zły, bo tylko raz w tygodniu leje ją w twarz, a są tacy, którzy codziennie potrafią przywalić.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    FIAT od dawna tak ma, więc nie rozumiem frustracji. Trzeba było dowiedzieć się przed zakupem. Na pocieszenie, w instrukcji opisana jest procedura kasowania wskaźnika zużytego oleju. Pedałem gazu się to robi.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-12-2016 o 22:32

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Na której stronie?szukałem jak skasować/zresetować info o oleju tak,aby MA działał bez uwag i znalazłem na forum Alfy z tym silnikiem ,że program alfaobd poprzez elm robi to .
    http://www.forum.alfaholicy.org/zala...-bez_tytu_.png

    Druga rzecz,wszedłem na mopar.eu i tam stoi ,że wymiana paska rozrządu przy 60 tyś km,a następne wymiany przy 90,120 tys km Dziwnie jakoś tak

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Info jest w amerykańskiej instrukcji. To nie jest procedura mówiąca ECU, że wymieniono olej. Jest to skasowanie kontrolki zużytego oleju. Flagę wymiany oleju w MA ustawia się we Fiacie MES-em. Trzeba podłączyć się z ECU.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Komunikat serwis.
    Napisany przez Inwestor na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-11-2020, 11:54
  2. Katowice-serwis
    Napisany przez mawli na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-05-2016, 22:27
  3. Czy zna ktoś ten serwis?
    Napisany przez milky na forum Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-12-2015, 14:18
  4. Serwis aut włoskich
    Napisany przez GhostRider na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2013, 10:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.6 e torg wymiana paska rozadu

Kasowanie inspekcji Fiat 500x

site:http:fiatklubpolska.pl wady

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl