Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 76
Like Tree3lubi to!

Temat: Rozrząd  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Jeśli już to mechanik kupi swoją ścieżką .
    To jest jedyne rozsadne wyjscie, no chyba ze zmieniasz sam osobiscie. Jak cos pojdzie nie tak, a znam taka sytuacje (robione na dodatek bez faktury...), to mechanik sie pozniej wypnie, mowiac, ze on za dostarczony mu zestaw rozrzadu nie odpowiada...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    140
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Do naszego iksa pasuje pasek klinowy o długości 1219mm czy 1150mm? Po wyszukaniu naszego modelu wyskakują dwie opcje. Np. w Boschu jest to 1 987 946 084 lub 1 987 946 040ed.

    edit: do mojego 1150mm
    Ostatnio edytowane przez PiotrekJ ; 29-01-2021 o 01:45

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    39
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    Jestem po kompletnym przeglądzie, rozrząd, klocki, tarcze, filtry oleje itp Rozumiem że jakby mechanik nie wpisał rozrządu do komputera to miałbym jakiś błąd na kontrolkach ? Pytałem wcześniej i mówił że wszystko wie co i jak

  5. #49
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Rozumiem że jakby mechanik nie wpisał rozrządu do komputera to miałbym jakiś błąd na kontrolkach
    Nie będzie żadnego błędu.

    Cytat Napisał Osek Zobacz post
    Pytałem wcześniej i mówił że wszystko wie co i jak
    Nie byłbym taki pewien jego wiedzy... Znakomita większość nie ma pojęcia o elektronice, czyli jak najdalej od kompa.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2020
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    39
    Auto
    500X 1.4
    Rocznik
    2015
    To czym może skutkować niewpisanie paska do komputera ?

  7. #51
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Może jakimiś obcinkami mocy ? obniżaniem możliwości butowania od niskich obrotów? Działanie w tandemie z modułem MA ? To mogą być rzeczy mało zauważalne . Po coś to wprowadzono

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Pięćsetce żony stuknęło 60kkm. Auto ma 5 lat z hakiem, ale jeździ głównie wokół komina (choć było w kilku grubych trasach po 4-5tys km).
    Pytanie: robić już rozrząd czy czekać do 6 roku? Jak na moje niewprawne ucho to żadnych objawów dźwiękowych zużycia póki co nie ma... Olej zmieniam grzecznie co 10kkm lub co rok, najpierw Selenia, ostatnio Ravenol.

    Tapatalk @ Huawei P30

  9. #53
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Chytry 2 razy traci .... także wiesz ,pewnie przejeździ ,ale jeśli instrukcja mówi coś w ten temat to nie ma co kombinować ,pamiętaj po wymianie o skasowanie tego i owego przez kompa

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W instrukcji jest też o 6 latach, w moim rok temu też miałem dylemat, czy przy 60tyś. w wieku 5 lat robić. Skończyło się na tym, że jutro będę miał zestaw OEM, blokady OEM, zmienię na początku marca przy przebiegu 82tyś.km i 6 latach.
    Uszczelniacz do pompy wybrałem Erling Dirko 036.164 w tubce 70ml - jest z utwardzaniem neutralnym. Dirko podpatrzyłem na innym forum i tak poszło.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał vonski Zobacz post
    Jak na moje niewprawne ucho to żadnych objawów dźwiękowych zużycia póki co nie ma...
    Zużycia paska nie usłyszysz, pęknięcia też nie, ale efekt już usłyszysz Ze słuchu to pompa i napinacz.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-02-2022 o 21:30

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    140
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Ja bym zrobił dokładnie po 6 latach zgodnie z instrukcją. U mnie akurat wyszło równo 120k km i 6 lat.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    No to chyba poczekam do listopada, a w międzyczasie sobie skompletuje części.
    Dzięki za rady.

    Tapatalk @ Huawei P30

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    będę miał zestaw OEM
    czy w zestawie jest szpilka mocowania napinacza ? jak nie, to proponowałbym zabezpieczyć sobie -chyba OEM 55209300
    wiem, że to u Kolegi dopiero pierwsza wymiana, ale sicher ist sicher

  14. #58
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W przypadku napinacza paska wielorowkowego jest śruba mocująca w zestawie.
    W zestawie paska nie ma nakrętki ani szpilki.

    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    OEM 55209300
    W sieci znalazłem, że podany nr dotyczy szpilki do przykręcenia pompy. Pompa jest dokręcana 3 śrubami i nakrętką na wymienionej szpilce.


    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    czy w zestawie jest szpilka mocowania napinacza ? jak nie, to proponowałbym
    Dlaczego? Ogólnie patrząc na różne opisy i filmy, w tym takie, że nie da się tego odzobaczyć (tony silikonu na bloku i pompie, włażące do komory pompy, beztroskie zdjęcie paska a potem dowolne kręcenie wałkiem i wałem, żeby blokady założyć itd.), nie wymieniali szpilki napinacza. W przypadku mojego GP, które 2 razy miało robiony pasek, też nie wymieniali w ASO tej szpilki. Swoją drogą w tym roku też w GP sam zrobię, w tym regulację zaworów.
    Łezka się w oku kręci, gdy przypomnę sobie wymianę łańcucha rozrządu w maluchu na parkingu pod blokiem, jak jeszcze gówniarzem z podstawówki byłem, potem jeszcze w czasie LO i w czasie studiów - nie pamiętam ile razy, ale trochę tego było - te łańcuchy wyciągały się jak gumy w majtach. Niestety czas zasuwa do przodu - 30 lat strzeliło od pierwszej zabawy z rozrządem jak jeden dzień.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-02-2022 o 22:24

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    sorry pomyłka; dotyczy ozn. OEM 13544021 z opisu 16x12x25
    a nakrętka ma oznacz. OEM 55226298
    a dlaczego; bywa dokręcana mocno lub za mocno (kto by się pieprzył z dynamometrem) wtedy ją/szpilkę przeciągnie , a rolka na nim pracuje -
    i na kichanie wybór najlepszych części; gdy odleci rolka... to huragan poleci po silniku

    narzekasz Kolego na ASO -mnie w ASO Citroena tłumaczyli dlaczego robota kosztuje 2x tyle co u niezależnych mechaników - po wymianie odebrałem auto, w bagażniku zdjęte części i również: wykręcona śruba wału i szpilka rolki ,
    niewierny zajrzał pod osłonę napędu - jest nowa
    co do usług mechaników niezależnych; byłej jesieni na wymianie sprzęgła-brzdęk spr. talerzowej (80tyskm ??) -
    i straciłem zaufanie do wydawało się solidnego znanego mi już warsztatu -parę gniazd obudowy skrzyni nie wytrzymało naporu wkrętarki, a póżniej było jeszcze gorzej chyba wlany olej z paprokiem, który podszedł miedzy kosz dyfra a obudowę - 500 zaczęła mocno znaczyć teren -silny wyciek na łaczeniu silnik skrzynia -w środku nowe sprzęgło
    tłumaczono mi: wysunał się sworzeń satelitów - bo tak robią w FPT-
    tyle, że znajomy skrzyniowiec -przejrzał środek , zmienił obudowę srodkową , pospawali dziure w kielichu, a mnie przyszło się jeszcze tłumaczyć, że dyfer calkiem dobry i pewnie wina ...

    kurde, ale mnie organizm też już powiedział, dość i pot (nie mylić z tuszą) okulary zalewa,
    a po zimie właśnie myślałem nad rozrządem w 500
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 22-02-2022 o 23:15

  16. #60
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    a dlaczego; bywa dokręcana mocno lub za mocno (kto by się pieprzył z dynamometrem) wtedy ją/szpilkę przeciągnie
    W 500X mam fabryczny rozrząd, więc mało prawdopodobne jest, żeby w fabryce to skopali i szpilę przeciągnęli.

    Co do GP to na bank przy wymianach nie użyli dynamometrów w ASO - pamiętam jak prawe koło pneumatem dowalili, nie szło ruszyć śrub - w tym temacie jestem przewrażliwiony - miałem cyrk ze śrubami w jednym kole - przeciągnięte, luzowały się. Żona pojechała z kluczem, tak w razie czego, żeby poprawnie to koło było. Nie mieli klucza dynamometrycznego, co więcej byli tacy, co nie wiedzieli co to jest. Największy obciach dla warsztatu to baba ustawiająca klucz na 115Nm i instruująca jak nim mają dokręcić Szkoda, że ich twarzy nie widziałem.
    Będę miał w tym przypadku na uwadze tę szpilkę. Dzięki za cenną uwagę!

    Ps. Kilka cyrków z kilkoma ASO miałem i mam ich wszystkich dość. Mam też okazję oglądać roboty po niezależnych fachowcach - jest fantazja, oj jest. Dlatego chcę sam to robić, będzie jak trzeba. To już nie na moje nerwy użerać się z fachowcami. O negatywnych przygodach w ASO w temacie 500X trochę na forum pisałem. Pozytywne też były oczywiście, jednak negatywne przelewają czarę goryczy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-02-2022 o 23:25


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. rozrząd
    Napisany przez belzebubb na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-08-2019, 21:08
  2. Osłona rozrządu BBM 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2015, 22:43
  3. Czujnik położenia wałka rozrządu (fazy rozrządu)
    Napisany przez Artysta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-08-2015, 22:25
  4. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 15:16
  5. Rozrząd
    Napisany przez DrV na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2009, 15:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533rozrzad-46386

fiat 500x jaki rozrzad

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl