Ja robiłem rozrząd w Mik serwis na Ostroroga. Wszystko ok.
Ja robiłem rozrząd w Mik serwis na Ostroroga. Wszystko ok.
wymienić rozrząd to spoko,ale zanim zrobią to zapytaj o "wpisanie" nowego paska w komputer .Gdy zrobią oczy to daje do myślenia . Nie każdy warsztat ma oprogramowanie do Fiatów nowszej generacji ( spotkałem się wiele razy z teorią "Panie ,żeby to był VW itd to bez problemu ,ale nie opłaca się ponosić kosztów oprogramowania dla rzadkich wizyt Fiata ") . Nie wiem czy jest opłacalne robić w X a jechać do ASO i płacić za podłączenie kompa (1 podłączenie i prawie zwraca się tobie ELM z kablami ,dlatego mam swój i już ) .
Wczoraj wymieniłem rozrząd na INA, koło napinacza identyczne z oryginalnym. Po wszystkim co wspominał Krówka, dodatkowo w MES przeprowadzałem procedurę adaptacji koła fonicznego. Bo do wymiany musi być zdjęte, szczególnie jeżeli korzystasz z blokady rozrządu. Procedura polega na Skasowaniu, odczekaniu 60 sekund uruchomieniu silnika wtedy pulsuje kontrolna MIL po nagrzaniu silnika pow 80 st. należy wykonać 3 przygazówki do 6000 obrotów i gotowe.
Ostatnio edytowane przez tomacias ; 22-08-2020 o 22:52
Te przegazówki są opisane w komendach jakie podaje MES?
Tak.
This procedure must be performed when a phonic wheel is replaced. It allows to reset all the timing edges that are learnt each time the engine is started, all the adaptive parameters of the UniAir module and the phonic wheel, from the control unit.
Turn the key OFF and wait 60 seconds after successfull execution of this procedure to let the ECU reset its internal registers.
After that start the engine, let it warm up (temperature > 80°C) and perform at least 3 acceleration up to 6000 RPM (with gear in neutral).
NOTE: It is recommended to execute 'UniAir actuator dispersion correction' procedure after this procedure.
Inaczej nie zatwierdzi procedury i konrolka MIL bedzie pulsować.
Ostatnio edytowane przez tomacias ; 23-08-2020 o 12:43
Podaj koszty tego zestawu -wraz z pompą i wymianą płynu ?
Zestaw rozrządu - napinacz, pasek, pompa płynu chłodzącego - 238,00 zł
Filtr oleju modułu Multiair - 149,00 zł
Płyn chłodzący - 48,00 zł
Silikon do uszczelnienia pompy - 10 zł
Łącznie: 445,00 zł
Dodatkowo zakupiłem zestaw blokady wałka rozrządu za 205,00 zł (myślę że warto, ale widziałem gdzieś oferty zakupu lub wypożyczenia za ok. 50 zł )
No i własna robota. Na szczęście nie jest to jakaś skomplikowana robota. Więcej rozbrajania było aby dojść do blokady wałka rozrządu , gdyż kręca się ją po stronie silnika od akumulatora w miejsce wakupompy. Ale warto to zrobić by być 100% pewnym.
INA â 530 0228 30 â Zestaw paska rozrządu + pompa cieczy chłodzącej w Intercars to ponad 340 zł . 1)Gdzie kupiłeś tak tanio ? (domniemywam ,że ceny brutto ? ) . 2)Wymieniałeś przy jakim przebiegu i przy jakim planujesz ponowna wymianę ? 3)Jak wyglądał filtr MA i przy jakim przebiegu go wymieniłeś (pytanie powtórzone ) . 4)Stosowałeś jaki olej ? 5) Stosowałeś płukanki ? 6) co ile olej wymieniałeś ?
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 24-08-2020 o 23:52
Zestaw kupiłem na All...o ... taki https://allegro.pl/oferta/rozrzad-po...YzM2YTViMGI%3D
Wymieniłem przy przebiegu 126 500 ( wymieniane elementy na oko nie wykazywały jakichkolwiek uszkodzeń lub widocznego zużycia), kolejne wymiany planuję co 60 000 km czyli co 4 wymian e oleju. Może i wytrzymałby dłużej ale to już nie fabryczna robota, więc lepiej nie ryzykować.
Filtr był lekko przybrudzony, w zasadzie przebarwiony na ciemno, bez widocznych cząstek lub innych paprochów. Wymieniłem go pierwszy raz razem z rozrządem czyli po 126 500 km,
Przez cały czas eksploatacji wymieniam olej co 15000 km stosuję selenie digitec 0W30. Żadnych płukanek. Wymieniłem również świece zapłonowe przy 126500 poprzednie założone przy 75 000
Żadnych płukanek. Od przebiegu 30000 na LPG.
Ja z kolei jestem zdania, że jeżeli stosuję pasek serwisowy, to interwałów za bardzo nie zmieniam. Moje GP jest już po 2 wymianach, pierwsza wymiana po 4 latach/90tyś.km, druga po 5 latach przy 174tyś.km, no i za rok 3 z racji 5 lat, bo przebieg się zmniejszył - jak na razie przejechał tylko 50tyś.
Przy pincecie zobaczę, może za rok wymienię, ale przy mojej jeździe pasuje co 6 lat.
Tu bym nie ryzykował, cewki kosztują, a świece wymienia się co 30tyś.km
Ciekawe jaką trwałość ma pasek osprzętu
W instrukcji podają, żeby wymieniać tak jak rozrząd. Z drugiej strony stan paska wielorowkowego bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy obejrzeć jego wewnętrzną część. Każde spękanie kwalifikuje do wymiany.
Na rozrządzie tego nie będzie widać, chyba, że pasek będzie w agonalnym stanie.
Z własnego doświadczenia paski wielorowkowe wytrzymują ~100kkm.
Zapytałem o cenę oryginalnego zestawu i otrzymałem ofertę na kpl zestaw za 450 zł i potem te inne sprawy,filtr,olej itd ,pasek altern 90 zł .Fakt ,że kupić 200 zł taniej kusi ,ale z allegro nie kupuję .Jeśli już to mechanik kupi swoją ścieżką .
Miałem to nieszczęście ,że pasek wielorowkowy w Lagunie pękł i wkręcił się z pasek rozrządu (nie było pełnej osłony ) i ..laguna poszła na szrot . Dlatego wymienię od razu przy rozrządzie -jedna robota i spokój
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 28-09-2020 o 23:23
......error ...