Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 38 z 38
Like Tree4lubi to!

Temat: Olej Selenia czy Fiat coś ukrywa ???  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jest w śrubie na dolocie oleju do turbiny - wymienią się całość. Nie wolno zapomnieć o wymianie metalowej uszczelki/podkładki.
    W artykule też o tym pisano



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Niestety Fiat mój stoi kolejny raz w serwisie
    Wymiana wszytkch chromów w aucie ( bomble pokazały sie )
    Wymiana jakiegos elemntu tylniej kanapy akcja serwisowa
    Wymiana pokretła regulacji klimatyzacji - akcja serwsiowa ( cały czas otwierało sie )
    Cos piszczą tylnie amortyzatory - wymina na gwarancji
    Znowu szlak trafił czujnik temperatury

  4. #33
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zdobądź info o nr akcji serwisowej co do tego czegoś w klapie ,pokrętła regulacji klimy ,choć na myfiat nie ma nic .

  5. #34
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Zdobądź info o nr akcji serwisowej co do tego czegoś w klapie ,pokrętła regulacji klimy ,choć na myfiat nie ma nic .
    Jakiej klapy? Kanapy, 6199 - zmiana nakładek blokady zwalniania oparcia. O klimie nic nie znalazłem.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2018
    Skąd
    Wwa
    Postów
    30
    Auto
    500X 1.6 E-Torq; Alfa MiTo 1.4 TB
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    Wymiana wszytkch chromów w aucie ( bomble pokazały sie )
    Możesz wrzucić fotkę tych bombli?

  7. #36
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Trochę zboczyliśmy z tematu ,a dziś znalazłem takie info : https://autokult.pl/34250,to-nie-jes...st-syntetyczny . Akurat olej nie dla naszego auta ,ale inne produkty tej marki też mogą okazać się tym ,czym nie miały być

  8. #37
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Trochę zboczyliśmy z tematu ,a dziś znalazłem takie info : https://autokult.pl/34250,to-nie-jes...st-syntetyczny . Akurat olej nie dla naszego auta ,ale inne produkty tej marki też mogą okazać się tym ,czym nie miały być
    Żadna nowość, dopiero teraz pismaki o tym piszą, akurat na Motula trafiło? Ten "problem" jest opisywany od wielu lat. X-Clean 8100 leję do GP, jest tak samo "syntetyczny" jak Selenia K (PE) 5W40 i większość innych producentów o tych parametrach. Jeżeli chce się sprawdzić, czy olej jest syntetyczny, to na niemieckich stronach - jednak uwaga, jako syntetyk uważany jest olej z nieznaną mi procentowo bazą PAO.

    Powtórzę się. Technologia syntetyczna, to nie tylko Motul, ale Selenia, Castrol, Elf,...
    Motul ECO-Clean 0W30 do naszych silników na niemieckich stronach jest opisany jako w 100% syntetyczny, ale warto zapoznać się z kartą charakterystyki jak i Motula, jak i Selenii Digitek PE
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-07-2019 o 08:58

  9. #38
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Takie cos ze strony jednego z producentów olejów znalazłem :

    "Oleje mineralne: to substancje powstałe w przyrodzie bez ingerencji ludzkiej. Mineralne oleje bazowe (API Grupa I) otrzymuje się przez destylację czy rafinację ropy naftowej, pochodzącej z różnych złóż. Jakość mineralnego oleju bazowego jest mocno zależna od składu surowej ropy naftowej.

    Oleje syntetyczne: to oleje niewystępujące w przyrodzie. Ze względu na metodę powstawania podzielić je można na dwie grupy:

    - oleje w 100% syntetyczne otrzymuje się je w procesach syntezy, np. polimeryzacji, kondensacji, estryfikacji, transestryfikacji z różnych surowców, takich jak ropa naftowa lub gaz ziemny,

    - oleje w technologii syntetycznej najczęściej powstałe w procesie hydrokrakingu (HC Synthese) - bywają przez międzynarodowe instytucje i firmy zaliczane do kategorii olejów syntetycznych, bo, mimo iż powstają ze składników pochodzenia mineralnego (grupa II i III), to dzięki procesom uszlachetniania (hydrokraking oraz hydroizomeryzacja) zmieniają budowę struktury węglowodorów oraz czystość, przybliżając swoje parametry do baz w pełni syntetycznych. Na większości rynków oleje w tej technologii mogą być nazywane nawet olejami w pełni syntetycznymi, co czynią najwięksi producenci środków smarnych. Jednak na niektórych rynkach, np. niemieckim, na produktach uszlachetnionych procesem hydrokrakingu nie wolno używać oznaczeń sugerujących całkowicie syntetyczne pochodzenie oleju. Można używać określeń sugerujących inne niż mineralne i inne niż w 100% syntetyczne pochodzenie, np. €žHydrosyntetyczny€, €žHC Syntheticâ€, €žHC Synthese, itp. Dlatego w Polsce możemy spotkać dany olej opisany jako w 100% syntetyczny, a ten sam produkt przeznaczony do sprzedaży na rynek niemiecki może być określony jako olej wyprodukowany w technologii syntetycznej.

    Oleje hydrokrakowane HC zaliczmy do dwóch z trzech grup baz olejowych mineralnych - grupy II, gdzie oleje mają ponad 90% nasyconych wiązań węglowodorowych i mniej niż 0,03% siarki, a wskaźnik lepkości zawiera się w przedziale 80-120, oraz do grupy III, gdzie również mamy do czynienia z ponad 90% nasyceniem i mniejszą od 0,03% zawartością siarki, natomiast wskaźnik lepkości wynosi już ponad 120. Takie oleje mogą być poddawane różnym procesom ulepszania. Wszystko to w celu uzyskania jak najbardziej jednorodnej i czystej bazy. Obecnie istnieje już technologiczna możliwość uzyskania baz HC o parametrach mocno zbliżonych do PAO.

    Dużą zaletą baz HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu, dlatego nawet w olejach opartych o PAO dodaje się HC aby uzyskać odpowiedni efekt nazywany czasem „inteligentnymi molekułami”. Bazy HC są także doskonałym rozpuszczalnikiem dla dodatków, ponadto lepiej tłumią drgania i dźwięki. Dlatego silnik pracujący na oleju w pełni syntetycznym może być głośniejszy, co zwykle zupełnie nieprawidłowo jest postrzegane jako wada a nie cecha oleju na bazie PAO.

    Oleje bazowe PAO (polialfaolefiny) są zaliczane do grupy IV syntetycznej.

    Sposób produkcji PAO jest dosyć skomplikowany i w efekcie drogi. W uproszczeniu są to bazy powstające w wyniku syntetyzacji gazu powstałego w wyniku rafinacji ropy naftowej. Stąd ich nazwa - syntetyczne, niemniej co do zasady są to wciąż produkty ropopochodne. Wskaźnik lepkości może wynosić ponad 145. Są one całkowicie nasycone, przez co uważano, że mają bardzo wysoką stabilność oksydacyjną (na utlenianie). Po szczegółowych badaniach okazało się, że czyste cząsteczki PAO wcale nie są tak odporne na działanie tlenu z uwagi na obecność w ich strukturze trzeciorzędowych atomów węgla, które są wyjątkowo podatne na reakcję z tlenem. Oleje mineralne uzyskały w takim samym badaniu lepsze wyniki. Paradoksalnie było to spowodowane obecnością naturalnych przeciwutleniaczy, które zachowały się w oleju z powodu trudności z pełnym oczyszczeniem (rafinacją) bazy mineralnej. Należy pamiętać, że dodanie do PAO przeciwutleniaczy bardzo wydatnie blokuje ten proces i sprawia, że są one znacznie odporniejsze niż bazy mineralne czy HC na utlenienie, także w wysokich temperaturach. PAO charakteryzują się także niską polarnością i dlatego są słabymi rozpuszczalnikami, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ponadto posiadają tendencję do tworzenia laków. Teoretycznie nie zawierają siarki.

    Zasadniczo bazy PAO mają szereg bardzo korzystnych cech, większość właściwości ma w ich przypadku parametry przewyższające bazy mineralne czy HC. Dlatego przyjęło się twierdzenie, że wyższa zawartość PAO jest równoznaczna z lepszymi parametrami oleju. Jednak nie zawsze tak jest. PAO ma także wady i dlatego zbyt wysoka zawartość bazy PAO lub nieodpowiednio dobrane dodatki mogą obniżyć właściwości użytkowe oleju. Nie zmienia to faktu, że dobrze skomponowany olej na bazie w pełni syntetycznej jest ogólnie najlepszym środkiem smarnym.

    Co do baz HC, to rozpiętość ich jakości, wynikająca z odmiennych procesów produkcji, jest tak duża, że stosowanie nazwy HC tak naprawdę niewiele mówi o jakości takiej bazy.

    Jak widać obecnie nomenklatura nie nadąża za rozwojem technologii, pozwala na bardzo duże uproszczenia i przekłamania, co w konsekwencji powoduje brak możliwości realnej oceny jakości oleju tylko na podstawie ogólnego nazewnictwa oleju bazowego.

    Z tego samego powodu trudno kreślić jaka jest opłacalność użycia oleju droższego, skoro nie ma gwarancji że to €ž"prawdziwy"€ pełen syntetyk. Wyjątek stanowią oleje produkowane i konfekcjonowane w Niemczech. Dysponując realnym określeniem bazy oleju i zaufaniem do marki jako gwaranta jego prawidłowej formulacji można przyjąć, że stosowanie oleju w pełni syntetycznego zawsze będzie lepszym wyborem dla silnika. "
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 14-11-2020 o 14:46


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Zamienniki oleju SELENIA K P.E. dla 1.4 16V
    Napisany przez ovoc na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 230
    Ostatni post: 23-10-2022, 09:34
  2. Zmiana oleju z Castrol 5w30 vs Selenia czy Motul DPF
    Napisany przez pablooo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-05-2016, 20:40
  3. Selenia 20k - Siena
    Napisany przez Damiano.Italiano na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-08-2015, 20:08
  4. Oleje Selenia!! najtaniej
    Napisany przez Spoko na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-10-2014, 18:39
  5. [S] 4L oleju 10W 50 Selenia Abarth Tributo Ferrari
    Napisany przez dantari na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2012, 21:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533olej-selenia-czy-fiat-cos-ukrywa-38760

olej selenia opinieoleje selenia opinieselenia kpe500x 1.6 wymiana olejuhttps:fiatklubpolska.pl500x-533olej-selenia-czy-fiat-cos-ukrywa-387602Fiat grande punto brudzi sie korek olejuolej selenja vsjaki olej do silnika 1.6 e-torqfiat tipo 1.6 e-torq ile oleju do wymianyolej selenia do fiata 500selenia 5w40 opinieolej selenia 0w30 opiniepeteonas selenia opinieolej selenia wr 5w40 w czarnej butelce forumselenia olej opiniekto produkuje oleje dla fiatafiat 500x 1.6 e-torq jaki rodzaj oleju silnikowegoselenia do multiairolej selenia multiairselenia fiat 500L olej selenia forumvs olej fiatselenia brudzi silnikselenia czy castrol

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl