Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19

Temat: Chiptunning  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016

    Chiptunning

    Tak się zastanawiam nad zakupem BOXa do Fiata (oczywiście z jakiejś znanej tunerowni) ,tak ,aby doszło momentu zwłaszcza w trybie AUTO . Ciekawe czy skrzynia wytrzyma takie coś? Gwarancję mam na 5 lat,więc na przegląd zdemontowałbym BOXa,a w razie awarii chyba by nie doszli ,że coś było nie tak?Turbina,silnik,moduł MA jest na gwarancji dłuższej . Silnika nie miałbym zamiaru katować,ot trochę brakuje mi w trybie AUTO ,a jazda po mieście w trybie SPORT nie pasuje mi zbyt.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Ja jeżdżę tylko w trybie sport. I nie widzę żadnej różnicy w spalaniu, jeśli o to Ci chodzi.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,354
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tuning ECU to jedno, a tuning skrzyni to też co innego. Tutaj jeżeli chcesz mieć lepszą reakcję w tym trybie to pozostaje Ci ingerencja w dwa układy, a nie tylko silnik.
    Więc chipboxem to dużo pewnie nie zmienisz, tutaj powiedzmy połowicznie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Tuning ECU to jedno, a tuning skrzyni to też co innego. Tutaj jeżeli chcesz mieć lepszą reakcję w tym trybie to pozostaje Ci ingerencja w dwa układy, a nie tylko silnik.
    Więc chipboxem to dużo pewnie nie zmienisz, tutaj powiedzmy połowicznie.
    Skrzynia u kolegi jest manualna


    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Ciekawe czy skrzynia wytrzyma takie coś?
    FPT C635 przeznaczona jest do silników z momentem obrotowym do 350 Nm, więc jest 120Nm zapasu

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dziękuję za informacje-tak mam manuala i chodziło mi o jego trwałość,ale nie mam zamiaru katować auta na torze, ot troszkę więcej momentu chciałbym w trybie AUTO. Obawiam się tylko,że samochód może poprzez swoją automatykę pracy zaworów "zjeść" stłumić przyrost momentu i mocy w tym trybie. Jazda w trybie sport w mieście nie pasuje mi,bo mieszkam w mieście o dużej ilości wąskich uliczek i kręcenie opornej kierownicy nie pasuje mi,fajnie jest w AUTO,byle troszkę tam dołożyć pod pedał. Na razie zapytałem w Vtechu ,bo mają Boxa do tego silnika ,ale to Jeepa Renegate ,może pod Fiata będą te same wtyczki. Mieli opcję wypożyczenia Boxa i w to bym wszedł na początek ,właśnie celem sprawdzenia ,czy AUTO nie zje tych przyrostów. Koszt 480 zł i to daje bezpieczne ok 15% mocy i momentu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Koszt 480 zł i to daje bezpieczne ok 15% mocy i momentu
    Dla dwumasy ważną sprawą jest jak będzie przebiegała krzywa momentu. Jeśli krzywa momentu będzie skakać, to dwumasa długo nie pociągnie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    w BOXy bym się nie bawił. Jeśli chip to tylko w wyspecjalizowanej firmie z hamownią. Dzwoniłem nawet kiedyś w parę miejsc i Chip do naszej 1.4 to koszt od 1.5 do 2 tyś zł, przyrost do około 170KM czyli to co mamy w Renegejdzie. Prawdopodobnie się na to skuszę, ale po gwarancji.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mulder Zobacz post
    w BOXy bym się nie bawił. Jeśli chip to tylko w wyspecjalizowanej firmie z hamownią. Dzwoniłem nawet kiedyś w parę miejsc i Chip do naszej 1.4 to koszt od 1.5 do 2 tyś zł, przyrost do około 170KM czyli to co mamy w Renegejdzie. Prawdopodobnie się na to skuszę, ale po gwarancji.
    Przecież 170KM do 500X też jest dostępny z AT9, ale w Offroad Look.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-07-2017 o 12:02

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    możliwe, niemniej o ten wariant mocy mi chodziło. Że z 140KM w manualu spokojnie można do tej wartości dojść 170KM, natomiast musi być to zrobione z głową i na hamowni przez serwis co się w chiptuningach znają. WG mnie BOXem można tylko krzywdę silnikowi zrobić

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mulder Zobacz post
    możliwe, niemniej o ten wariant mocy mi chodziło. Że z 140KM w manualu spokojnie można do tej wartości dojść 170KM, natomiast musi być to zrobione z głową i na hamowni przez serwis co się w chiptuningach znają. WG mnie BOXem można tylko krzywdę silnikowi zrobić
    Zgadzam się z tym.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dlatego w vtech podnoszą boxem tylko 15% ,to jest bezpieczne,ale chyba i tak zaproszą mnie na montaż i wcześniej sprawdzenie kondycji ,strojenie. 170 KM tak,ale jest inna turbina

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    48
    Postów
    29
    Auto
    500x 1,4 Multiair
    Rocznik
    2017
    Witam wszystkich. A tak naprawdę jaka jest różnica między 140 a 170 koni ? Czytałem że fabryka zmienia tylko turbinę i inna dwumasa . Ale czy to wszystko ?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Koszt w vtech ok 1200 zł ( o ile pamiętam) ,w cenie BOX (niektóre auta z powodzeniem jeżdżą na BOX np. japońskie) ,BOX strojony indywidualnie na hamowni ,czyli BOX pod konkretne auto,jego stan,kondycję. Co nie stanowi ,aby potem ten BOX odsprzedać

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    48
    Postów
    29
    Auto
    500x 1,4 Multiair
    Rocznik
    2017
    Box to nie jest dobre rozwiązanie kolego no może 15 lat temu .Oszukiwanie sterowników w auto nie idzie w dobra strona !
    Tuning to tylko hamownia i zmiana parametrów na komputer (mapowanie ) tak żeby wszystko grało a nie niszczyło.
    Ale skoro silnik wychodzi fabrycznie z 170 PS to może po co kombinować a zrobić tak jak producent czyli zmianą kilku części .

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Nowa turbina ,to koszt większy niż 1000 zł ,a w 170 KM jest inna.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Grupowy chiptunning FKP w Cinsoft
    Napisany przez maciekpt na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-03-2017, 15:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multiair tryb sport spalanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl