Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Jaki jest prawidłowy zakres wartości napięcia w instalacji elektrycznej auta podczas jazdy ?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007

    Jaki jest prawidłowy zakres wartości napięcia w instalacji elektrycznej auta podczas jazdy ?

    Witam.
    Posiadam 500x 1.4 multiair z funkcją start-stop.
    Czy ktoś wie i może podać prawidłowy zakres wartości napięcia ewentualnie sprawdzić w jakim zakresie zmienia się w jego aucie podczas jazdy?
    Voltomierz z ładowarki w gnieździe zapalniczki u mnie pokazuje od 12.2V do 14.2V. System start-stop jest wyłączony z guzika.
    Podmieniłem moduł na inny ale napięcie utrzymuje się w takim samym zakresie 12.2V-14.2V.
    Akumulator jest prawie nowy, założony w październiku 2021r. zgodny ze specyfikacją oryginału.
    Po odpięciu z klemy modułu od start-stopa auto podczas jazdy utrzymuje napięcie około 13,8V niezależnie od obrotów silnika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ixi3 Zobacz post
    Witam.
    Posiadam 500x 1.4 multiair z funkcją start-stop.
    Czy ktoś wie i może podać prawidłowy zakres wartości napięcia ewentualnie sprawdzić w jakim zakresie zmienia się w jego aucie podczas jazdy?
    Voltomierz z ładowarki w gnieździe zapalniczki u mnie pokazuje od 12.2V do 14.2V. System start-stop jest wyłączony z guzika.
    Podmieniłem moduł na inny ale napięcie utrzymuje się w takim samym zakresie 12.2V-14.2V.
    Akumulator jest prawie nowy, założony w październiku 2021r. zgodny ze specyfikacją oryginału.
    Po odpięciu z klemy modułu od start-stopa auto podczas jazdy utrzymuje napięcie około 13,8V niezależnie od obrotów silnika.
    Tak ma być przy S&S Jeżeli jest stałe ładowanie około 14V (cały czas 3 cegły na wyświetlaczu), czyli bez modulacji, może oznaczać to problemy z akumulatorem.

    Podsumowując. Akumulator naładowany więc nie jest ładowany. Yntelygentny alternator w praktyce.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-05-2022 o 18:03

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    Zdaję sobie sprawę ze sposobu ładowania ze względu na system start-stop. Chodzi mi o samą wartość dolnej granicy 12,2V. wydaje mi się że jest bardzo niska dlatego prosiłbym jeśli ma ktoś taką możliwość. Woltomierz z ładowarki w gnieździe zapalniczki jest miarodajny (różnica z Mesem 0,1 V). Może ktoś używa to napisze jak u niego jest.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2021
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    13
    Auto
    500X 1,4 MA
    Rocznik
    2018
    Witam !
    Tak ma być. Podłącz woltomierz i zostaw na chwilę zobaczysz, że napięcie zacznie rosnąć. To sie nazywa inteligenty alternator. Jak robisz krótkie trasy co jakiś czas podładuj bo ci szybko bateria zdechnie. Dorzuć jakąś plecionkę (masę) pomiędzy baterią i nadwoziem. Szybkozłączka nie wzbudza mojego zaufania.
    pzdr

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał spth Zobacz post
    Dorzuć jakąś plecionkę (masę) pomiędzy baterią i nadwoziem. Szybkozłączka nie wzbudza mojego zaufania.
    Nie wiem po co, a i dlaczego tylko pomiędzy akumulatorem a nadwoziem, skoro alternator daje masę na silnik? W Grande Punto słaby punkt masy to odcinek skrzynia - belka - rwało się aż miło. Szybkozłączka nie wzbudza zaufania... 6 lat posiadania - szybkozłączka w moim ma się bardzo dobrze.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-05-2022 o 18:37

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    "Tak ma być. Podłącz woltomierz i zostaw na chwilę zobaczysz, że napięcie zacznie rosnąć."
    Właśnie mam podpięty woltomierz na co dzień w aucie.
    Co masz na myśli pisząc " napięcie będzie rosło"?
    W raz ze zmianą prędkości obrotowej zmienia się wartość napięcia. Zwiększając prędkość obrotową zmniejsza się wartość napięcia. przy zmniejszaniu prędkości obrotowej wartość napięcia rośnie. Auto wykonuje krótkie trasy (około 5km) czasem dłuższe.
    Jak już pisałem wyżej po odłączeniu układu kontroli s&s wartość napięcia utrzymuje się na stałym poziomie około 13.8 V podczas jazdy dlatego zakładam że sam układ zasilania jest w porządku.
    Proszę jeszcze raz jeśli ktoś może sprawdzić dolną wartość napięcia ładowania podczas jazdy ( i podać wiek akumulatora).

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ixi3 Zobacz post
    W raz ze zmianą prędkości obrotowej zmienia się wartość napięcia. Zwiększając prędkość obrotową zmniejsza się wartość napięcia. przy zmniejszaniu prędkości obrotowej wartość napięcia rośnie.
    Sprzedaj go... Piszemy, że tak ma być, a Ty swoje.
    Drugie rozwiązanie problemu - wywalenie miernika napięcia...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ixi3 Zobacz post
    ( i podać wiek akumulatora).
    W moim przypadku dochodzi jeszcze większa pojemność akumulatora (70Ah) i mocniejszy alternator (zamiast 120A jest 150A), fabrycznie
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-05-2022 o 13:45

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Sprzedaj go... Piszemy, że tak ma być, a Ty swoje.
    Drugie rozwiązanie problemu - wywalenie miernika napięcia...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    W moim przypadku dochodzi jeszcze większa pojemność akumulatora (70Ah) i mocniejszy alternator (zamiast 120A jest 150A), fabrycznie
    A możesz odpowiedzieć na moje pytanie o dolną wartość napięcia podczas jazdy i podać wiek akumulatora?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2021
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    13
    Auto
    500X 1,4 MA
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał ixi3 Zobacz post
    "Tak ma być. Podłącz woltomierz i zostaw na chwilę zobaczysz, że napięcie zacznie rosnąć."
    Witam !
    Na wolnych obrotach.
    Nie mierz w zapalniczce, zawsze będzie trochę mniej. Najniższe jakie miałem na zapalonym silniku to 12,25 V na baterii.
    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie wiem po co, a i dlaczego tylko pomiędzy akumulatorem a nadwoziem, skoro alternator daje masę na silnik? W Grande Punto słaby punkt masy to odcinek skrzynia - belka - rwało się aż miło. Szybkozłączka nie wzbudza zaufania... 6 lat posiadania - szybkozłączka w moim ma się bardzo dobrze.
    Witam !
    Zawsze daję dodatkową masę na nadwozie a z budy na silnik. Z ekstremalnych doznań trzeba przeżyć gdy pancerz linki ssania (125p) robi sie czerwony bo nie masy na nadwozie. Owszem, szybkozłączka spełnia swoje zadanie, ale do czasu.
    pzdr

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał spth Zobacz post
    Na wolnych obrotach.
    Nie mierz w zapalniczce, zawsze będzie trochę mniej. Najniższe jakie miałem na zapalonym silniku to 12,25 V na baterii
    Nie mam uwag do wartości napięcia podczas pracy silnika po odpaleniu ( zawsze w okolicach 13.8V.) Chyba że twój wynik tyczy się właśnie pomiaru podczas jazdy?.
    Chodzi mi o najniższą wartość napięcia podczas normalnej jazdy po drodze( dlatego posługuję się przykładem woltomierza w ładowarce do telefonu podłączanej do gniazda zapalniczki, bo może ktoś takowego używa i bez problemu może taką wartość zaobserwować).

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jakie zatem powinno być według Ciebie napięcie gdy alternator nie ładuje, a auto żre sporo prądu w czasie jazdy? Sprawdzałem natężenie amperomierzem cęgowym na jałowych obrotach. Jest grubo - nie jest problemem przekroczyć 100A w przypadku mojego - mierzone na + od klemy do odbiorników, nie alternatora.
    Ps. Samo otwarcie zamka centralnego to około 20A...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 19-05-2022 o 20:52

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jakie zatem powinno być według Ciebie napięcie gdy alternator nie ładuje, a auto żre sporo prądu w czasie jazdy?
    Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć w tym aucie.
    Wskaźnik ładowania w aucie wskazuje na zmiany wartości napięcia ładowania.
    Chciałbym dowiedzieć się jaka jest prawidłowa dolna wartość napięcia podczas jazdy w tym samochodzie.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ixi3 Zobacz post
    Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć w tym aucie.
    Wskaźnik ładowania w aucie wskazuje na zmiany wartości napięcia ładowania.
    Chciałbym dowiedzieć się jaka jest prawidłowa dolna wartość napięcia podczas jazdy w tym samochodzie.
    Taka na ile pozwala akumulator, gdy alternator nie ładuje, do tego dochodzi różne obciążenie (światła, PTC, ogrzewanie szyb/lusterek, ogrzewnie elektryczne pola wycieraczek przedniej szyby, ogrzewanie kierownicy, foteli, radar, martwa strefa, kamera LA,...). Nikt inaczej nie napisze, przyjmij to w końcu do wiadomości. To mój ostatni post w tym temacie, bo nie ma sensu dalsza dyskusja. Auto mam 6 lat, potrafię za pomocą głupiego wskaźnika w zegarach wyłapać problem z akumulatorem, więc wiem o czym piszę.
    Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Powtarzam się, ale gdy na cegłach napięcia cały czas będą 3 sztuki, to wtedy masz powody do szukania problemu, bo to oznacza, że alternator cały czas ładuje, co może być spowodowane problemem z akumulatorem, niedoładowaniem, brakiem możliwości naładowania (zasiarczenie, utrata pojemności) itd

    Pomijam skrajne cegły 0-1 i 4, bo wtedy jest już syf.

    Podsumowując. Masz modulację napięcia ładowania? Jeżeli tak, to ciesz się jazdą, bo wszystko działa jak należy. Jeżeli nie szukaj usterki zaczynając od akumulatora.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-05-2022 o 10:57

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    23
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Taka na ile pozwala akumulator, gdy alternator nie ładuje, do tego dochodzi różne obciążenie (światła, PTC, ogrzewanie szyb/lusterek, ogrzewnie elektryczne pola wycieraczek przedniej szyby, ogrzewanie kierownicy, foteli, radar, martwa strefa, kamera LA,...). Nikt inaczej nie napisze, przyjmij to w końcu do wiadomości. To mój ostatni post w tym temacie, bo nie ma sensu dalsza dyskusja. Auto mam 6 lat, potrafię za pomocą głupiego wskaźnika w zegarach wyłapać problem z akumulatorem, więc wiem o czym piszę.
    Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Powtarzam się, ale gdy na cegłach napięcia cały czas będą 3 sztuki, to wtedy masz powody do szukania problemu, bo to oznacza, że alternator cały czas ładuje, co może być spowodowane problemem z akumulatorem, niedoładowaniem, brakiem możliwości naładowania (zasiarczenie, utrata pojemności) itd

    Pomijam skrajne cegły 0-1 i 4, bo wtedy jest już syf.

    Podsumowując. Masz modulację napięcia ładowania? Jeżeli tak, to ciesz się jazdą, bo wszystko działa jak należy. Jeżeli nie szukaj usterki zaczynając od akumulatora.
    Dziękuję za szczerą chęć pomocy i udzielenie kilku porad. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję iż raczej nie jesteś wstanie odpowiedzieć na moje pytanie.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2022
    Skąd
    Warszawa Targówek
    Wiek
    59
    Postów
    37
    Auto
    Abarth 696 ESSEESSE 1.4 T-Jet 180 KW
    Rocznik
    2022

    Jaki jest prawidłowy zakres wartości napięcia w instalacji elektrycznej auta podczas jazdy ?

    Tylko światło do jazdy dziennej
    Bieg neutral bo to automat 2022 rok 14.0 do 14.1



    Pozdrawiam Lysy13 [emoji106][emoji106][emoji602][emoji602]
    Braval lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzypienie podczas jazdy, szczególnie gdy jest zimno.
    Napisany przez bananob4 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 19-01-2019, 11:57
  2. Schemat instalacji elektrycznej
    Napisany przez guziec88 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-06-2015, 10:16
  3. Schemat instalacji elektrycznej Punto 2 Fl 1.2 8V
    Napisany przez nece616 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-04-2013, 18:24
  4. Schemat instalacji elektrycznej
    Napisany przez Szakir na forum Panda
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-09-2012, 15:38
  5. schemat instalacji elektrycznej
    Napisany przez elrom na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-08-2010, 04:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533jaki-jest-prawidlowy-zakres-wartosci-napiecia-w-instalacji-elektrycznej-auta-podczas-jazdy-50422

fiat punto jak sprawdzic akumulator

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl