Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19

Temat: Chiptunning  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jakiś czas temu chip zrobiony (uwaga ,po aktualizacji ECU w ASO może zginąć nowy program ,ale tunner za np 300 zł wgra go ponownie i będzie on uwzględniał poprawki wgrane przez ASO) . Jest 176 kucy ,krzywa jest odbiciem lustrzanym fabrycznej tylko oczko wyżej ,także nie ma co się spodziewać czegoś super u dołu -to nie diesel .Niestety te nasze tryby jazdy kradną przyrosty. Może następnym razem skusiłbym się na moduł montowany przy pedale gazu ,zmienia on charakterystyki jakie daje potencjometr na pedale gazu i wtedy przyrosty byłyby "równe" w każdym z trybów pewnie . Może ma ktoś takie doświadczenie z tym ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Może następnym razem skusiłbym się na moduł montowany przy pedale gazu ,zmienia on charakterystyki jakie daje potencjometr na pedale gazu i wtedy przyrosty byłyby "równe" w każdym z trybów pewnie
    Chwila, ten moduł musiałby mieć wbitą charakterystykę dokładnie taką samą jak jest w ECU. Potencjometr działa liniowo, a za interpretację i dostosowanie odpowiada już ECU. Czyli możesz mieć wciśnięte 5% gazu, a w ECU można tak zaprogramować, żeby było 100%. To o czym piszę bardzo dobrze widać po różnicy w zachowaniu pomiędzy trybami Eko/Sport.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Gdyby tak można było ,a pytałem w tuningowni -to by poprawili tryb ECO .Niestety mają dostęp do mapy jako całość -próbowali kręcić go tylko w trybie ECO bo tu chciałem aby było lepiej i było to nieskuteczne ,co pokrywa się z tym co znalazłem w sieci co do tuningowania 500X z trybami . Dlatego może ktoś takie urządzenie fizycznie ma i podpiął a się nie chwali ?

    edit : jest możliwość przetestowania takiego ustrojstwa przez 14 dni (zakup z obniżką na jakiś black friday ) i w razie co można oddać . Premia w pracy była to zamrożę te parę set zł na 2 tygodnie i sprawdzę ,najwyżej oddam -tylko koszty przesyłki
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 22-11-2020 o 20:49

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Chwila, ten moduł musiałby mieć wbitą charakterystykę dokładnie taką samą jak jest w ECU. Potencjometr działa liniowo, a za interpretację i dostosowanie odpowiada już ECU. Czyli możesz mieć wciśnięte 5% gazu, a w ECU można tak zaprogramować, żeby było 100%. To o czym piszę bardzo dobrze widać po różnicy w zachowaniu pomiędzy trybami Eko/Sport.
    zamontowane i na razie testuję -jest to co chciałem .Podnoszenie mocy było niepotrzebnym wydatkiem ,ale Vtech teraz mi proponuje ,że zakombinują coś ,lecz gdy kręciłem auto to znalazłem świeży zapis ,że ktoś też zlecił podkręcanie 500X i nie poradzili sobie z tymi trybami. Tam, gdzie kręciłem też powiedzieli ,że mam podstawić auto i pokombinują ..tyle ,że gdy zlecałem podnoszenie mocy to wprost powiedziałem ,że chciałbym w trybie ECO dostać coś bo muł jest ,ale niestety nie dało onegdaj rady . Tak więc kupiłem (na razie jeszcze mogę testować ) ,podłączyłem i jest fun . Tryb jaki mi odpowiada to "3+ city" lub "zero sport" przy trybie Fiata ECO . Każdy tryb ma 3 poziomy do góry i 3 w dół . Tryb "sport +" i dodatkowo 3 poziom do góry + SPORT na selektorze Fiata powoduje ,że gdy jadę na lekko wilgotnym na 2 i przycisnę gaz to wraz z obrotami okazuje się ,że samochód na asfalcie traci przyczepność . Zniknęła turbodziura jako taka w trybie ECO ,spalanie na razie większe ,ale ..bawię się i katuję silnik na różne sposoby aby ustawić program jaki mi podpasuje najbardziej . Przetestowałem na stromej górce koło mnie ,gdzie od zawsze podjazd był w trybie SPORT jako taki ,teraz fiatowskie ECO i CITY 3+ robi to co robił SPORT we Fiacie . Moduł po zamontowaniu programuje się i tutaj wada ,programowałem do charakterystyki pedału z trybie ECO i tutaj jest poprawa super. Teraz gdybym chciał tak dokładnie mieć poprawę jeszcze lepszą w trybie SPORT ,to musiałbym zresetować to i przestawić Fiata w tryb SPORT i tutaj zaprogramować charakterystykę pedału gazu (jest taka funkcja) ,ale i bez tego jest poprawa .
    Koszt tego po upuście to 800 zł ,ale możliwość testowania i zwrotu ,konkurencja trochę drożej i niezbyt jasno określona funkcja zwrotu (wychodzi na to ,że możesz zwrócić gdyby moduł był niesprawny ,a nie ,że nie sprawdza się w danym pojeździe )
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 28-11-2020 o 20:49


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Grupowy chiptunning FKP w Cinsoft
    Napisany przez maciekpt na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 02-03-2017, 14:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multiair tryb sport spalanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl