Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree1lubi to!

Temat: 500x VS 500L  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    -------
    Postów
    57
    Auto
    500X 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015

    500x VS 500L

    Mam przyjemność pojeździć 500L 1.4 90km mr 2016 którą dostałem jako auto zastępcze na czas przeglądu , regeneracji lakieru i kilku uwag gwarancyjnych.
    Co się okazuje, auto chyba o wiele lepiej zrobione chodzi o pasowanie plastików nic nie brzęczy skrzypi , nie piszczą hamulce. Duże widoczność jak w kabinie pilota. Najbardziej odczuwalna dynamika auta. Szok jak to auto reaguje na gaz. Masa auta jakieś 50 kilo mniejsza niż Xa ale jak wciśniesz pedał to od razu się zbiera dynamicznie na 1,2,3 nawet 4 lepiej niż mój 1.6 110 km. Zanim zajrzałem w dowód myślałem ,że ma turbo. Mój samochód w porównaniu do 500l to muł pasiasty sam nie wiem co o tym myślec, reakcja na gaz nawet na 1 biegu jest mizerna im wyżej to gorzej wyprzedzić tym cokolwiek to trza na 3 redukowac a najlepiej 2 bieg.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Gdzie sprawdzałeś wagę? Jeśli w DR, to jest to waga podstawy. Rzeczywista jest w wyciągu homologacji.
    Do tego 500X ma jednak większe opory powietrza, zapewne szersze opony. 1.6 w 500X to do miasta się nadaje i nigdzie więcej. To samo 1.4 16V w 500L, któremu do turbo daleko z osiągami. W 500L optymalnym jest T-Jet.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    -------
    Postów
    57
    Auto
    500X 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    No nie przesadzaj z tymi oporami Lka jest jednak takim karawanem X jest bardziej opływowy. Masa obu pojazdów jest praktycznie identyczna nawet dajmy 100 kilo to i tak nie powinno grać roli przy 110 koniach.Może coś mam spierdzielone.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Byś się zdziwił jak te same auta jeżdżą inaczej na różnych oponach...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    Renegade
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Byś się zdziwił jak te same auta jeżdżą inaczej na różnych oponach...
    Opony teoretycznie odpowiadają za 20% oporów toczenia. Specjalnie definiuje się klasę efektywności energetycznej opon tej samej wielkości w skali A-G. Przy tej samej wielkości opon - ale różnej klasie różnica w spalaniu może być naprawdę spora (nawet 0,6l/100km). Również złe ciśnienie opon - szczególnie za niskie - może zwiększyć spalanie nawet o 20%. Oczywistym jest, że czym szersza opona, tym większe opory toczenia, czyli większe zużycie paliwa. Przychylam się do realności niższego danych spalania 500L.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jagar1 Zobacz post
    Masa obu pojazdów jest praktycznie identyczna nawet dajmy 100 kilo to i tak nie powinno grać roli przy 110 koniach.
    Według Wiki 500L waży 1245-1365 (źródło z Wiki). Moja pinceta waży 1512kg (wagi zaczynają się od 1320kg). Czyli jak widzisz "troszkę" więcej jest niż 100kg różnicy
    Do tego 1.6 E-TOrq ma tylko 152Nm przy 4,5tyś. obr. 1.4 16V ma 127Nm przy 4,5tyś. obr, więc olbrzymiej różnicy nie ma i ta różnica w wadze będzie odczuwalna.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Jeśli komuś eLka 95 KM wydaje się demonem przyspieszania, to nie chcę pytać jak wypada jego punkt odniesienia :-)
    Poza tym przy niższych biegach może i rzeczywiście się lepiej zbierać - może zestopniowanie skrzyni się różni - ale przy większych prędkościach to już porażka jest. Naprawdę, żeby cokolwiek wyprzedzić przy prędkości dozwolonej na drodze krajowej to trzeba zredukować o dwa biegi i z silnikiem blisko czerwonego pola oraz duszą na ramieniu liczyć, że nic z przeciwka nagle nie wyskoczy...
    thermano lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    35
    Postów
    10
    Auto
    Fiat 500L 1.4 Multiair 163 KM
    Rocznik
    2014
    Miałem 500L z 1.4 95km i był dramat z przyśpieszaniem - chciałem Tipo ale nie było automatu na ten czas - kupiłem 500L z 1.4 Multiair 163 KM ( amerykan ) i jest ogień ! Teraz te auto dopiero jeździ, choć skrzynia trochę zamula przy ruszaniu.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Adam88 Zobacz post
    Miałem 500L z 1.4 95km i był dramat z przyśpieszaniem - chciałem Tipo ale nie było automatu na ten czas - kupiłem 500L z 1.4 Multiair 163 KM ( amerykan ) i jest ogień ! Teraz te auto dopiero jeździ, choć skrzynia trochę zamula przy ruszaniu.
    Podobno ta skrzynia automatyczna jest niestety dość szajsowata - oby ci bezawaryjnie służyła.
    Swoją drogą to w sumie szkoda że tej wersji silnikowej nie oferowano w Europie - pewnie trochę osób by się skusiło (ja pewnie nie, ale może wtedy t-jet byłby tańszy i w moim zasięgu :-) ).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    35
    Postów
    10
    Auto
    Fiat 500L 1.4 Multiair 163 KM
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Podobno ta skrzynia automatyczna jest niestety dość szajsowata - oby ci bezawaryjnie służyła.
    Swoją drogą to w sumie szkoda że tej wersji silnikowej nie oferowano w Europie - pewnie trochę osób by się skusiło (ja pewnie nie, ale może wtedy t-jet byłby tańszy i w moim zasięgu :-) ).
    Auto ma 32.ooo tys przebiegu i chodzi bardzo fajnie - byłem w Cinsofcie na hamowni i sprawdzeniu softa i wszystko wyszło bardzo fajnie ( wcześniej miałem Octavie 1.2 TSI z DSG - ale sprzedałem bo jadła 0.7 L - na 1000 KM ) - i jestem z wymiany zadowolony

    Za około 1700 zł można bez problemu przeprogramować sterownik na 193 KM + 300 NM - bez martwienia się o uszkodzenie skrzyni i silnika.

    Chyba po wakacjach się skuszę.

    A samochody są po to żeby się psuły - nic nie przejedzie 1 milion KM bez awarii
    Ostatnio edytowane przez Adam88 ; 28-06-2018 o 08:02

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    42
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Miałem jazdę próbną 500X 1.6 oraz 500l 1.4. Powiem tak - wizualnie 500X zdecydowanie na plus, ale reszta to rozczarowanie. Nowe auto a na wybojach jęczało, zawieszenie głośne, zero przyśpieszenia. 500L przy nim to auto mega solidne. Nic nie stuka, nie puka, ciche zawieszenie, do tego większy bagażnik. Gdyby nie wygląd auto to bez dwóch zdań jeździłbym dzisiaj 500L a tak nie mogłem się jakoś przekonać.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jeśli jeździłeś X-em z 1.6 to po co marudzisz o przyspieszaniu? Głośne zawieszenie?
    Byś przejechał się MultiAirem, albo MJ, to do narzekania miałbyś jęki, ewentualnie "głośne zawieszenie", cokolwiek to znaczy.
    Jaki silnik był w tym 500L? Jeśli 1.4 T-Jet, to porównanie przyspieszenia z czapy.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    42
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Piszę o swoich odczuciach do czego mam prawo.
    Głośne zawieszenie - nie wiesz co to znaczy? Dziury wyraźnie słychać w samochodzie. Mam porównanie do wielu innych aut i 500x wypada słabo, nawet przy 500L w którym zawieszenie pracuje bardzo przyjemnie.
    Co do jęków - nowy samochód, miał może 2-3kkm. Nadwozie, plastyki wydawało dźwięki, których nie powinno być. Zrozum, podjechałem na testy starym fiatem Croma z przebiegiem ponad 240kkm. Mój stary samochód nie generował takich dźwięków.
    Co do przyśpieszenia - jeździłem kiedyś Punto 1.1, rodzicie mieli Astrę 1.4 - oba te samochody były znacznie żwawsze od tego silniczka 1.6.
    500x to auto ładne, ale niedopracowane.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marco_o Zobacz post
    Co do jęków - nowy samochód, miał może 2-3kkm. Nadwozie, plastyki wydawało dźwięki, których nie powinno być. Zrozum, podjechałem na testy starym fiatem Croma z przebiegiem ponad 240kkm. Mój stary samochód nie generował takich dźwięków.
    Co do przyśpieszenia - jeździłem kiedyś Punto 1.1, rodzicie mieli Astrę 1.4 - oba te samochody były znacznie żwawsze od tego silniczka 1.6.
    500x to auto ładne, ale niedopracowane.
    Jęki - problem uszczelek, nie plastików zewnętrznych - występuje, przecież tego nie negowałem. W moim 11-letnim GP, który ma 198tyś. km nie ma żadnego odgłosu skrzypienia, w 500X na wykrzyżach jest.
    Co do żwawości - trzeba było przejechać się 1.4 MA Turbo, a byś się przekonał jak to auto fajnie jeździ - wtedy byś o Punto 1.1 i Astrze 1.4 jako o demonach przyspieszenia nie pisał. Sprawdź wagi aut, Punto I i II są sporo lżejsze. O Astrze też nic nie wiem, która generacja itd. 1.6 E-Torq w 500X jest porównywalny do 1.4 8V w GP. Moja pinceta waży 1512kg (wagi zaczynają się od 1300 z hakiem), ile waży PII? Maks 1050kg? Moje GP waży 1250kg. Co do napędu mogłeś bardziej obiektywnej podejść
    Co do zawieszenia i głośności - głośniejsze słyszałem, dla mnie przesadnie głośne nie jest. Ważne jest, że nie kładzie się na zakrętach, świetnie się prowadzi - no i jednemu sztywne zawieszenie przeszkadza, innemu nie. Mi przeszkadza miękkie, lubię twarde auta. Ogólnie źle nie jest, mojemu autku wystawiam ocenę, w skali od 1-6, dobre 4+. Ocenę obniżają inne braki, które są w prawdziwych FIAT-ach, a tu tego nie ma,np. brak automatycznej prawdziwej dwustrefowej klimy jaką mam w GP, uszczelki i kilka innych rzeczy - jest na to osobny wątek.
    Jeśli chodzi o wyposażenie elektroniczne, to 500X oferuje więcej niż 500L.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    42
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Widzę, że ciężko znosisz zdanie odmienne od twojego

    Jak uszczelki potrafią piszczeć / skrzypieć to doskonale wiem i to nie był ten odgłos. Po prostu auto nie sprawia wrażenia solidnego. To nie tak, że jakaś jedna rzecz w nim stukała czy skrzypiała, to ogólne wrażenie.
    Co do żwawości - kurcze czy ja napisałem, że Astra to demon prędkości. Porównałem auto z podstawowym silnikiem do innego auta z podstawowym silnikiem (i to znacznie tańszego) - tyle w temacie. Od samochodu za te pieniądze podstawowy silnik powinien być lepszy. Może przy okazji liftingu zamiast 1.6 wrzucą nowego 1.3T tak jak w Jeepie, zobaczymy.
    Zawieszenie - to nie jest kwestia sztywnego zawieszenia tylko jego dopracowania. Ja również lubię sztywny zawias, ale temu z 500X poprostu trochę brakuje.

    I jeszcze jedno - moje zdanie jest oparte na krótkiej jeździe próbnej, ale kolega Jagar1, który założył ten wątek chyba uważa podobnie a z tego co widzę to użytkuje 500x.
    Ostatnio edytowane przez marco_o ; 02-07-2018 o 12:17


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. LPG w Fiacie 500x
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 30-06-2022, 02:38
  2. fiat 500x
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-05-2019, 12:29
  3. Gps 500x
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2017, 07:52
  4. Fiat 500x
    Napisany przez dkedziora19681 na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-11-2016, 21:56
  5. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-vs-500l-41553

fiat 500l czy 500x

fiat 500x a 500lfiat 500x czy 500lfiat 500x vs 500lfiat 500x vs 500xlfiat 500x vx 500l

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl