Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: 500x błędy awaria silnika  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2021
    Skąd
    Katowice
    Postów
    2
    Auto
    500X 1.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Dzień dobry,

    jestem na razie szczęśliwą posiadaczką 500X. Razem jesteśmy 3 lata, samochód ma pięć, ale pierwsze dwa przestał przy fabryce. Jestem, do czego się przyznaję laikiem samochodowym i nie rozumiem 3/4 tego co piszecie. Ale znalazłam to forum i ten temat w związku z ostatnimi zdarzeniami z moim 500X i nabieram, może niesłusznych podejrzeń, że coś też u mnie może być na rzeczy. Chyba że się mylę, co jest równie prawdopodobne, ale dlatego właśnie proszę o opinię bardziej zaawansowanych.

    Do wczoraj 500X jeździł bez problemów. Nie zauważyłam żadnych spadków mocy, tryb sport działał jak należy. Wczoraj też do pewnego momentu było dobrze. Ale po kolejnym ruszeniu włączyła się kontrolka silnika, komunikat "sprawdź silnik", kontrolka A&S i dalej komunikat "tryb jazdy niedostępny". Starą dobrą metodą wyłączyłam silnik i odpaliłam ponownie - komunikaty takie same, a dodatkowo nie chciał jechać i zaczął wariować - trochę nim potrząsało. Po kilku głębokich oddechach i zgaszeniach/odpaleniach pojechał. Rano te same komunikaty i kontrolki, ale już nie było odmowy jazdy i nic w mocy mu nie brakowało. Oczywiście pojechałam do ASO od razu. Tam po ponownym odpaleniu przy wjeździe na warsztat jak na złość oczywiście już nic się nie pojawiło, żadna kontrolka ani żaden komunikat. Ponieważ jestem klientem nieborakiem o smutnym spojrzeniu z marszu wzięli go na komputer żeby sprawdzić błędy. No i pojawiły się takie Silnik 5 komunikat i Cylinder .... (tu numerki 1,2,3,4) UniAir aktywacja sterownika elektrozaworu (napięcie obwodu poniżej wartości progowej). Błędy zostały ponoć usunięte, samochód wzięty na jazdę i problem się nie powtórzył. Diagnoza: mogło się tak wydarzyć, mam obserwować i jeździć normalnie. Jak się problem powtórzy to jest niebezpieczeństwo konieczności, i tu napiszę jak typowy laik, wymiany jakiejś nakładki w silniku odpowiedzialnej za pracę tych cylindrów, co kosztuje ponoć bardzo dużo monet. Z info dodatkowych - przebiej 41 tyś, ostatni przegląd w ASO niecały miesiąc temu.

    I teraz pytanie - czy to jest ten problem, o którym tu rozprawialiście, fabryczny związany z silnikami sprzed 2017 roku i mam się przygotowywać na pismo do FCA, czy też to zupełnie inny problem, a może faktycznie jego brak i "tak się zdarzyło"? Help!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Do sprawdzenia akumulator. Podejrzewam spadek napięcia z tego powodu. Może być złom, w moim 2 lat nie wytrzymał, a skoro Twój stał 2 lata na placu, to wątpię, żeby ktoś się przejmował obsługą, czyli doładowaniem raz w miesiącu itp.
    Zapewne trzeba go wymienić.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-08-2021 o 19:03

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Z Twojego popisu wynika, że miałaś problem z modułem Multiair, który steruje zaworami. To inna "problematyczna" część naszych silników niż poruszany w tym wątku problem z turbiną , choć koszty w obu przypadkach są przybliżone 4-5k zł.
    Ale jak zasugerował kolega "krowka1978", bardzo prawdopodobne, że masz problem tylko z akumulatorem, gdyż przy spadku napięcia występują różne błędy. Wskazuje też na to przebieg, turbo pada powyżej 60 tkm, a moduły Multiair zaczynają się psuć powyżej 100 tkm, ale jak się dba o oleje, to dojedzie do 300 tkm.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Wskazuje też na to przebieg, turbo pada powyżej 60 tkm
    Przy 40tyś.km też, co było u mnie.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    problem z turbiną , choć koszty w obu przypadkach są przybliżone 4-5k zł
    chyba bierzesz niepotrzebnie pod uwagę wymianę turbiny (to jeszcze pewnie trzeba dołożyć kopiejek ) . Regenerowana przez Garretta lub i nawet przez pobliską sobie firmę jest sporo tańsze niż podana kwota ,choć i nie tanie i szkoda pieniędzy na coś, co nie powinno się tak szybko zepsuć.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2021
    Skąd
    Katowice
    Postów
    2
    Auto
    500X 1.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Dziękuję za podpowiedź z akumulatorem. Choć był on wymieniony zaraz po zakupie - oczywiście nikt nie dbał o jego doładowanie i padł od razu, to ten i tak jest ze mną ponad 3 lata. To by miało sens, tym bardziej, że wtedy kiedy nie chciał ruszyć miałam problemy ze zwolnieniem ręcznego. No i właśnie, w ASO nikt nie zająknął się o akumulatorze, dobrze przynajmniej że tej nakładki nie chcieli od razu wymieniać. Od czwartku nic nie wyskoczyło, a jeździłam nim codziennie. Ruszę dzisiaj do znajomego mechanika sprawdzić akumulator.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Pierwsza awaria 500X
    Napisany przez norbuch na forum 500X
    Odpowiedzi: 92
    Ostatni post: 06-02-2020, 23:34
  2. 500x 2.4 automat awaria automatu
    Napisany przez Old na forum 500X
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-04-2019, 13:01
  3. 500x 1.6 osłona silnika
    Napisany przez mils na forum 500X
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 20-02-2019, 08:25
  4. Awaria Silnika 120-t-jet
    Napisany przez daniel2101 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-04-2018, 17:25
  5. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 21:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-bledy-awaria-silnika-49150

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-bledy-awaria-silnika-491502

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl