Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 51
Like Tree4lubi to!

Temat: 500x 1,6 e-torq czy 1,4 multiir  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019

    500x 1,6 e-torq czy 1,4 multiir

    Witam
    ciąg dalszy dylematu przed zakupem
    proszę o wszystkie opinie, informację na temat silników 1,6 e-torq czy 1,4 multiir
    jakie przebiegi jakie problemy
    auto będzie robić maksymalny roczny przebieg 12-15 tyś.
    dziękuję i pozdrawiam wszystkich



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Jak dla mnie przy tym wyborze tylko 1.4 MultiAir 140KM, jednak jeżeli szukasz nowego, to z oferty silnik zniknął.
    1.6 nadaje się do miasta, sporadycznie poza. Proponuję samemu się przekonać w różnicy.
    Moim MA robię przebiegi 15tyś. rocznie, aktualnie nalatane 41tyś, żadnych problemów.

    1.6 jest na łańcuchu, MA na pasku.
    Pawcio90 i seboastian lubią to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    tak myślę o nowym 2018/2019
    czyli 1,6 lub 1,0
    Ostatnio edytowane przez seboastian ; 14-03-2019 o 13:08

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Witam,

    Przyjemność z jazdy będzie większa z tym silnikiem 1.0 doładowanym. Jednak turbina robi swoje. Oglądałem testy na yt tej nowej jednostki 1.0 i pomimo 3 cylindrów pracuje w porządku, jest dobrze wyważona. Przyśpieszenie, elastyczność będzie na korzyść jednostki 1.0.
    Konkludując, jakbym miał wybór między 1.6 wolnossącym a 1.0 doładowanym, wybrałbym ten drugi.
    Osobiście mam prawie rok 500X 1.4 MA 140KM. Wcześniej jeździłem od 2012 r. Fiatem Bravo 1.4 tjet 120 KM (silnik turbobenzynowy) i byłem zadowolony. Można zaufać Włochom w aspekcie silników doładowanych.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał seboastian Zobacz post
    tak myślę o nowym 2018/2019
    czyli 1,6 lub 1,0
    W takim przypadku szedłbym w kierunku 1.3 T4, nie 1.0 T3. Mam awersję do 3 cylindrów - już na sam dźwięk chory jestem. Pozostałość po żonkowej Corsie B 1.0.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    Tylko przy silniku 1.3 dochodzimy już do absurdalnej kwoty jak za takie auto
    , 😫

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W takim przypadku szedłbym w kierunku 1.3 T4, nie 1.0 T3. Mam awersję do 3 cylindrów - już na sam dźwięk chory jestem. Pozostałość po żonkowej Corsie B 1.0.
    Generalnie także bym wolał silnik 4 cylindrowy. Natomiast niektóre jednostki 3 cylindrowe pracują przyzwoicie. Nawet niektórzy mało ogarnięci motoryzacyjnie kierowcy nie byli w stanie po jeździe próbnej stwierdzić, że jechali jednostką 3 cylindrową. Swego czasu pracowałem (prawie 2,5 roku jako sprzedawca aut nowych) i wiem coś na ten temat
    Z tego co słyszałem z testów na yt tej jednotki Fiata, opinie były pozytywne w aspekcie jej pracy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    34
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair, Doblo 1.4T
    Rocznik
    2016,2019
    Im więcej kW tym lepiej też użytkuję 1,4 MA i jest ok, ale i tak chciałoby się więcej

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał seboastian Zobacz post
    Tylko przy silniku 1.3 dochodzimy już do absurdalnej kwoty jak za takie auto
    , ��
    To zależy - dla jednego jest absurdalna, dla innego nie. Jednak polifty mają braki, których nie jestem w stanie zaakceptować, czyli brak opcji grzania kierownicy, brak chłodzonego górnego schowka, brak opcji akumulatora 72Ah i altka 150A i zapewne jeszcze by się coś znalazło. Warto zaznaczyć, że przy ekoskórze w przedliftach dawali też wyściełane boczki drzwi z tyłu, a teraz tylko dostępne przy skórze za około 4tyś, przy materiale twardy plastik.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-03-2019 o 15:54

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    Czy występuje problem z łańcuchem w 1.6

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Się wtrącę 3 cylindry muszą wykonać więcej pracy w przeliczeniu na efekt mocowy jaki dają? Z tego by wynikało ,że żywotność takiego silnika byłaby mniejsza niż 4 cyl /6 cyl itd . Wszystkie te silniki jakie daje FIAT są wysilone -kwestia jak mocno . Zanim kupiłem 1.4 MA jeździłem Chevi z dieslem mjet 95 KM i elastyczność tego silnika mi się podobała ,poszedłem na jazdę próbną 500X 1.6 ,bo chciałem auto proste i ...no zawiodłem się na elastyczności itd .Fakt ,że nie spojrzałem w jakim trybie selektora jazdy był wtedy ten samochód ustawiony .Przejechałem się MA i wiedziałem ,że to minimum jakie przyjmę . Robię 12-14 tyś rok ,bez LPG ,apetyt mówił o podkręceniu go ,aby w trybie auto miał więcej mocy,bo tryb sport jest zbyt narowisty jak dla mnie . Zrezygnowałem ,nauczyłem się operować trybami wedle potrzeb . Może poszukaj z roku 2018 z MA? Są czasem -sam tak kupiłem -auta demo .Mają po 5 tyś km i są lepsze niż od dziadka z Niemiec z przebiegiem ...jakimś tam .

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    poszedłem na jazdę próbną 500X 1.6 ,bo chciałem auto proste i ...no zawiodłem się na elastyczności itd .Fakt ,że nie spojrzałem w jakim trybie selektora jazdy był wtedy ten samochód ustawiony
    Przy 1.6 nie oszukujmy się, znaczącego znaczenia nie miał na osiągi silnika

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ,bo tryb sport jest zbyt narowisty jak dla mnie . Zrezygnowałem ,nauczyłem się operować trybami wedle potrzeb .
    Dokładnie, trybu sport używam tylko w trasie, do tego gdy się to opłaca. Najwięcej jeżdżę na auto, a zimą i gdy mokro na chmurce. Był wątek odnośnie chmurki i braku odczucia różnicy pomiędzy trybami w kwestii silnika. Różnica jest, wyczuwam ją, na auto w moim wyżej czuję dziurę.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    A jak jest z serwisem 1.4 ma? Na co zwrócić uwagę jakie są koszty itp

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No świece droższe ,bo ASO 77 zł ,ale kupując przez forum masz za 40 parę zł ,więc klasycznie dość ,olej chyba ten sam i reszta filtrów . Ma pasek ,a 1.6 łańcuch . Elastyczność raczej ciężko porównać ,wystarczy zobaczyć na wartość Nm. Spalanie w moim przypadku średnia z roku to 7,4 l/100 . Nie żyłuję auta ,ale gdy trzeba to tryb SPORT załączam ,choć wtedy oko za fotoradarami chodzi Dochodzi koszt filtra multiair co wymianę rozrządu (ok 5 lat ) za 200 zł i filtr turbiny za 52 zł co ..no własnie ,wymieniłem przy 40 tyś km ,ale spoko można później było

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2019
    Skąd
    Będzin
    Postów
    26
    Auto
    500X 1,6 E-Torq
    Rocznik
    2018-20019
    Serce mówi turbo a rozum podpowiada wolny ssak
    Muszę przetestować jeden i drugi


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1.6 E.TorQ LPG - wymiana świec zapłonowych
    Napisany przez tipoludek na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-09-2019, 23:00
  2. Silnik 1.6 E.TorQ Wasze opinie
    Napisany przez marek555 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 92
    Ostatni post: 23-10-2018, 14:15
  3. Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq
    Napisany przez lukasz.zst na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post: 25-08-2017, 12:46
  4. Awarie silnika E-Torq pękające tłoki
    Napisany przez marx30 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-07-2017, 19:43
  5. Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-01-2017, 17:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-6-e-torq-czy-1-4-multiir-44044

silnik 1.6 e torq

fiat 500x forum 2019

fiat 500x 2019 opinie

fiat 500x czy warto

1.6 e torq opinie

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-6-e-torq-czy-1-4-multiir-440444

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl