Witam
ciąg dalszy dylematu przed zakupem
proszę o wszystkie opinie, informację na temat silników 1,6 e-torq czy 1,4 multiir
jakie przebiegi jakie problemy
auto będzie robić maksymalny roczny przebieg 12-15 tyś.
dziękuję i pozdrawiam wszystkich
Witam
ciąg dalszy dylematu przed zakupem
proszę o wszystkie opinie, informację na temat silników 1,6 e-torq czy 1,4 multiir
jakie przebiegi jakie problemy
auto będzie robić maksymalny roczny przebieg 12-15 tyś.
dziękuję i pozdrawiam wszystkich
Jak dla mnie przy tym wyborze tylko 1.4 MultiAir 140KM, jednak jeżeli szukasz nowego, to z oferty silnik zniknął.
1.6 nadaje się do miasta, sporadycznie poza. Proponuję samemu się przekonać w różnicy.
Moim MA robię przebiegi 15tyś. rocznie, aktualnie nalatane 41tyś, żadnych problemów.
1.6 jest na łańcuchu, MA na pasku.
tak myślę o nowym 2018/2019
czyli 1,6 lub 1,0
Ostatnio edytowane przez seboastian ; 14-03-2019 o 13:08
Witam,
Przyjemność z jazdy będzie większa z tym silnikiem 1.0 doładowanym. Jednak turbina robi swoje. Oglądałem testy na yt tej nowej jednostki 1.0 i pomimo 3 cylindrów pracuje w porządku, jest dobrze wyważona. Przyśpieszenie, elastyczność będzie na korzyść jednostki 1.0.
Konkludując, jakbym miał wybór między 1.6 wolnossącym a 1.0 doładowanym, wybrałbym ten drugi.
Osobiście mam prawie rok 500X 1.4 MA 140KM. Wcześniej jeździłem od 2012 r. Fiatem Bravo 1.4 tjet 120 KM (silnik turbobenzynowy) i byłem zadowolony. Można zaufać Włochom w aspekcie silników doładowanych.
Tylko przy silniku 1.3 dochodzimy już do absurdalnej kwoty jak za takie auto
, 😫
Generalnie także bym wolał silnik 4 cylindrowy. Natomiast niektóre jednostki 3 cylindrowe pracują przyzwoicie. Nawet niektórzy mało ogarnięci motoryzacyjnie kierowcy nie byli w stanie po jeździe próbnej stwierdzić, że jechali jednostką 3 cylindrową. Swego czasu pracowałem (prawie 2,5 roku jako sprzedawca aut nowych) i wiem coś na ten temat
Z tego co słyszałem z testów na yt tej jednotki Fiata, opinie były pozytywne w aspekcie jej pracy.
Im więcej kW tym lepiej też użytkuję 1,4 MA i jest ok, ale i tak chciałoby się więcej
To zależy - dla jednego jest absurdalna, dla innego nie. Jednak polifty mają braki, których nie jestem w stanie zaakceptować, czyli brak opcji grzania kierownicy, brak chłodzonego górnego schowka, brak opcji akumulatora 72Ah i altka 150A i zapewne jeszcze by się coś znalazło. Warto zaznaczyć, że przy ekoskórze w przedliftach dawali też wyściełane boczki drzwi z tyłu, a teraz tylko dostępne przy skórze za około 4tyś, przy materiale twardy plastik.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-03-2019 o 15:54
Czy występuje problem z łańcuchem w 1.6
Się wtrącę 3 cylindry muszą wykonać więcej pracy w przeliczeniu na efekt mocowy jaki dają? Z tego by wynikało ,że żywotność takiego silnika byłaby mniejsza niż 4 cyl /6 cyl itd . Wszystkie te silniki jakie daje FIAT są wysilone -kwestia jak mocno . Zanim kupiłem 1.4 MA jeździłem Chevi z dieslem mjet 95 KM i elastyczność tego silnika mi się podobała ,poszedłem na jazdę próbną 500X 1.6 ,bo chciałem auto proste i ...no zawiodłem się na elastyczności itd .Fakt ,że nie spojrzałem w jakim trybie selektora jazdy był wtedy ten samochód ustawiony .Przejechałem się MA i wiedziałem ,że to minimum jakie przyjmę . Robię 12-14 tyś rok ,bez LPG ,apetyt mówił o podkręceniu go ,aby w trybie auto miał więcej mocy,bo tryb sport jest zbyt narowisty jak dla mnie . Zrezygnowałem ,nauczyłem się operować trybami wedle potrzeb . Może poszukaj z roku 2018 z MA? Są czasem -sam tak kupiłem -auta demo .Mają po 5 tyś km i są lepsze niż od dziadka z Niemiec z przebiegiem ...jakimś tam .
Przy 1.6 nie oszukujmy się, znaczącego znaczenia nie miał na osiągi silnika
Dokładnie, trybu sport używam tylko w trasie, do tego gdy się to opłaca. Najwięcej jeżdżę na auto, a zimą i gdy mokro na chmurce. Był wątek odnośnie chmurki i braku odczucia różnicy pomiędzy trybami w kwestii silnika. Różnica jest, wyczuwam ją, na auto w moim wyżej czuję dziurę.
A jak jest z serwisem 1.4 ma? Na co zwrócić uwagę jakie są koszty itp
No świece droższe ,bo ASO 77 zł ,ale kupując przez forum masz za 40 parę zł ,więc klasycznie dość ,olej chyba ten sam i reszta filtrów . Ma pasek ,a 1.6 łańcuch . Elastyczność raczej ciężko porównać ,wystarczy zobaczyć na wartość Nm. Spalanie w moim przypadku średnia z roku to 7,4 l/100 . Nie żyłuję auta ,ale gdy trzeba to tryb SPORT załączam ,choć wtedy oko za fotoradarami chodzi Dochodzi koszt filtra multiair co wymianę rozrządu (ok 5 lat ) za 200 zł i filtr turbiny za 52 zł co ..no własnie ,wymieniłem przy 40 tyś km ,ale spoko można później było
Serce mówi turbo a rozum podpowiada wolny ssak
Muszę przetestować jeden i drugi