Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana rozrządu silnik 1.4 95km  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bumar1 Zobacz post
    Kiedy to usłyszeli w serwisie to się zaczęli śmiać i powiedzieli, że i tak do nich wrócę na lawecie.
    Gdy zobaczyłem ile nawalone było przez ASO silikonu na pompie w moim GP, 2 uszkodzone gwinty w pokrywie zaworów (od czujnika wałka i drugi od jakiegoś uchwytu, szło naprawić), to do śmiechu mi nie było... Dobrze, że robiłem w tym roku w moich obu sam. W MultiAir po fabryce szło jak bajka, a i złożone jak w fabryce, z użyciem klucza dynamometrycznego żeby gwintów nie uszkodzić/za lekko nie wkręcić, w GP zniesmaczenie - określam najdelikatniej jak mogę, bo bym bluzgiem zajechał - od ASO jak najdalej. Ogólnie można rzec, że w GP wróciłem do stanu jak powinno być.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-09-2022 o 07:49



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2016
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    33
    Auto
    Punto 2 1.2 16V, 500L 1.4 16V
    Rocznik
    2002, 2015
    Wymiana nie jest skomplikowana. Ja już mam opanowaną wymianę bez zdejmowania koła i nadkola. Wszystko robię od góry Rzężenie może być spowodowane dwoma rzeczami. Pierwsza to źle napięty napinacz lub napinacz kiepskiej marki. Druga to pompa wody. Zbyt mocne napięcie paska spowoduje jej szybki koniec. Niestety pompa słabej jakości będzie tak pracować od początku. Raz się przejechałem na marce Dolz i więcej nie będę bawić się w takie firmy. Nowa pompa, a hałasowała gorzej niż stara. Co do samego rozrządu... powiem Wam Panowie, że... mając blokady i przyrządy do ustawiania rozrządu, robiąc wszystko zgodnie ze sztuka dla silnika 16V okazuje się, że fabrycznie rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek Spotkałem się z tym właśnie w silnikach 1.4 oraz 1.2 16V. Wszędzie te same blokady, wszędzie ta sama procedura i wszędzie to samo przesunięcie

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Wrócę do filtra MultiAir. Czy taki filterek można nie wymieniać na nowy tylko przeczyścić? Czy wogóle da się go wyczyścić bez jakiegoś uszkodzenia. W Internecie można znaleźć filmiki , jak to robią i ponownie go wkręcają.
    I czy podobnie można zrobić z filtrem/korkiem/śrubą (nie wiem jak to nazwać) przy turbosprężarce?
    Tu są podkładki, które mogą być już zdeformowane a w filtrze MultiAir jakiś niebieski uszczelniacz na gwińcie.
    Pozdrawiam

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niech sobie nylon czyszczą (teraz nie ma metalowych siatek, kiedyś były w filtrze MA), a kto chce niech idzie ich śladem, tylko potem niech ten ktoś nie krzyczy, że sitko się rozpadło i kuku narobiło. Żydzenie w tym przypadku będzie kosztowało - nie wyjdzie się na tym tak jak jeden prawdomówny na obligacjach inflacyjnych. Rzeczywiście, raz na kilka lat wymienić filtr MA (przy rozrządzie) i co powiedzmy 45tyś.km śrubę na turbinie - bankructwo patrząc na wartość samochodu i porównując z kosztem "śrubek", i podkładek...
    pablos_206 lubi to.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Napisz jeszcze czy kupić oryginały czy są jakieś dobre zamienniki.
    I czy można to wymieniać smemu.
    Szkoda, że nie wiedziałem o tych filtrach przy wymianie rozrządu
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 24-03-2023 o 15:53

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ja do swojego kupiłem oryginały, wymieniałem samemu, w tym pasek rozrządu z pompą i napinaczem.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Dzięki za info - zawsze można liczyć na Twoją szybką odpowiedź.
    Napisz jeszcze czy w śrubie na turbinie jest jakieś sitko czy to tylko sama dziura.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W dolotowej oleju jest nylonowa siatka.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Wiem, że temat jest o wymianie rozrządu, ale jeszcze jedno pytanko.
    krowka1978 napisz proszę, jeżeli wiesz jakie są momenty dokręcania filtrów: MA i przy turbo.
    W jakimś filmiku gościu mówił, że dokręca filtr MA z siłą 27 Nm. Czy taki ma być?
    Podejrzewam, że filtr przy turbinie wymaga większego momentu - ale nie wiem jakiego.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Podejrzewam, że filtr przy turbinie wymaga większego momentu - ale nie wiem jakiego.
    23-27Nm

    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    W jakimś filmiku gościu mówił, że dokręca filtr MA z siłą 27 Nm. Czy taki ma być?
    24-30Nm

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Extra - dzięki!
    Wiesz może co to jest to niebieskie na gwińcie filtru MA?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Uszczelniacz.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Ma jeszcze prośbę o podanie strony z katalogiem części Fiata 500L.
    Znam jedną: https://www.pekidi.com/
    ale na niej nie jest dostępna moja wersja silnikowa 500L.
    Nie znajduje po nr VIN a jak wyszukuję wersję silnikową to nie ma takiej.
    Poza tym strona wolno reaguje, zawiesza się, nie odpowiada.
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 01-04-2023 o 16:48

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2023
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    25
    Postów
    1
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2008
    Hej mam pytanie rozrząd ustawiony na blokady a i tak przeskoczył jakiś pomysł 2 raz taka sytuacja silnik 1.4 tjet
    Ostatnio edytowane przez Robsone016 ; 22-06-2023 o 21:25 Powód: Źle napisane

  16. #30
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Jak to przeskoczył ? źle napięty czy źle założony .


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wymiana rozrządu w 1.4 16V 95KM - samodzielny większy przegląd przy 90kkm
    Napisany przez tinio na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 170
    Ostatni post: 27-10-2024, 10:29
  2. wymiana paska rozrządu silnik 1.6 16 V
    Napisany przez czarek1004 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 04-07-2022, 11:25
  3. Samodzielna wymiana rozrządu silnik 2.4
    Napisany przez pu3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-03-2015, 20:30
  4. [silnik] Punto II 1.2 16V Rozrząd samodzielna wymiana.
    Napisany przez bobikpl na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:25
  5. [silnik] Wymiana Rozrządu kilka pytań !
    Napisany przez b1jOOker na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532wymiana-rozrzadu-silnik-1-4-95km-50107

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl