Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana rozrządu silnik 1.4 95km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2022
    Skąd
    Polska
    Postów
    1
    Auto
    Fiat 500l
    Rocznik
    2019

    Wymiana rozrządu silnik 1.4 95km

    Dzień dobry wiem że temat sie przewinoł w samochodzie fiat tipo,ale chciałem sie dopytać o wymiane rozrządu w silniku 1.4 95km benzyna.Posiadam fiata 500l z tym silnikiem.Czy ktoś z forum wymieniał samodzielnie rozrząd w tym silniku i mógłby bardziej szczegółowo napisać lub nawet dodać zdjęcia.Chodzi mi o blokady i ustawianie rozrządu oraz napiecie rolki napinajacej,czy nową pompe wody też trzeba jakoś odpowiednio ustawić ? Nigdy rozrządu nie wymieniałem a z tego co widze silnik nie jest bardzo skomplikowany.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Dołączę się do tematu w sprawie wymiany rozrządu. W moim wypadku jest to silnik także benzynowy też o pojemności 1,4 ale o większej mocy. Jednak podobno wszystkie silniki 1,4 mają ten sam rozrząd. Bardzo proszę o informację o tym ile zapłaciliście za wymianę rozrządu - całkowity koszt.
    .....
    I jeszcze jedno pytanie - czy po wymianie rozrządu należy przeprowadzać jakąś kalibrację za pomocą komputera tak jak robi się to w 500X? W dziale Fiata 500X jest temat dotyczący wymiany rozrządu i jest tam bardzo dużo wpisów uwag i komentarzy na temat wymiany innych czynności z tym związanych. Niestety w dziale 500L nie znalazłem prawie nic na temat rozrządu, wymiany i ewentualnie kalibracji za pomocą komputera.
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 23-03-2022 o 12:00

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Już dawno po wymianie rozrządu. Cena całości 1000zł (części i robocizna) + płyn chłod.
    Niestety, ale po wymianie, po przejechaniu kilkudziesięciu km zaczęło być słychać coś w rodzaju terkotania (mechanik nazwał to miałczeniem). Najbardziej słychać to przy ok. 1600-2000 obrotów przy jechaniu na 2 biegu. Przy wyższych obrotach chyba też, ale dźwięk jest wyższej częstotliwości i jakoś się gubi. Po reklamacji dali nowy pasek - pomogło na jakiś czas. Autko przejechało już z 800km i nie ustało to terkotanie. Myślałem, że coś się tam ułoży, dotrze ale jak narazie nic. Może to pompa wody? No ale po wymianie na kolejny pasek przez pewien czas był spokój, a po pewnym czasie znowu to samo.
    Czy ktoś z forumowiczów miał taki przypadek?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Autko przejechało już z 800km i nie ustało to terkotanie.
    Zgaduję, terkocze napinacz z powodu złego napięcia - uderza o skrajnie. Ciekawe ile nawalili uszczelniacza na pompie. W GP wymieniałem 2 razy rozrząd w ASO, w tym roku 3 raz sam - szkoda komentować ile nawalili uszczelniacza, masakra. Fartem pompa nie ciekła, blisko było wkręcenia się w uszczelnienia... Dobrze zrobiłem, że podjąłem ryzyko wymiany w MultiAir jak i później w wolnossaku GP, jest zrobione jak trzeba, łącznie z momentami dokręcenia śrub.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    I jeszcze jedno pytanie - czy po wymianie rozrządu należy przeprowadzać jakąś kalibrację za pomocą komputera tak jak robi się to w 500X? W dziale Fiata 500X jest temat dotyczący wymiany rozrządu i jest tam bardzo dużo wpisów uwag i komentarzy na temat wymiany innych czynności z tym związanych.
    Trzeba robić procedurę po wymianie paska rozrządu - jest na to odpowiednia pozycja w sofcie serwisowym. To samo trzeba robić w zwykłych wolnossakach, ale tam robi się tylko procedurę adaptacji koła fonicznego - ma to związek z jego zdjęciem. W MultiAir przy procedurze wymiany paska rozrządu z automatu jest w kolejkę wrzucana adaptacja koła fonicznego.

    Czy filtr MA wymienili? Jest obok koła napędowego wałka rozrządu.

    Z tego co obserwuję fachury mają problem z ogarnięciem Grande Punto z 1.4 8V (totalna żenada z ich strony), a co dopiero z MultiAir...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-08-2022 o 22:50

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Dzięki za odpowiedź.
    Może słowo "terkotanie" sugeruje jakieś uderzanie. Być może lepsze określenie to rzężenie, chuczenie.
    To co teraz zrobić? Co jest tym uszczelniaczem? Jechać do innego warsztatu?
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 29-08-2022 o 10:49

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Co jest tym uszczelniaczem?
    Pompa nie posiada uszczelki, jest wklejana na silikon, również fabrycznie. Fachury potrafią tego tyle nawalić, że do komory pompy włazi, a jak zawinie się na uszczelniaczu osi wirnika pompy, to wyciek murowany.


    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Być może lepsze określenie to rzężenie, chuczenie.
    Może nadkole, osłony, bo coś upieprzyli, puszka filtra powietrza, ułamali czerpnię do puszki filtra powietrza, czy zawieszenie silnika od strony rozrządu hałasuje? Zza klawiatury ciężko cokolwiek napisać. Obejrzyj dobrze komorę silnika, szukaj połamanych/luźnych elementów, sprawdź prawe nadkole, czy osłonę pod silnikiem, osłonę paska rozrządu..

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Może nadkole, osłony, bo coś upieprzyli, puszka filtra powietrza, ułamali czerpnię do puszki filtra powietrza, czy zawieszenie silnika od strony rozrządu hałasuje? Zza klawiatury ciężko cokolwiek napisać. Obejrzyj dobrze komorę silnika, szukaj połamanych/luźnych elementów, sprawdź prawe nadkole, czy osłonę pod silnikiem, osłonę paska rozrządu..
    Pod maską wszystko wygląda w porządku. Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach nic nie słychać - normalna praca silnika. Rzężenie związane jest na pewno z obrotami silnika. Być może w tym zakresie obrotów (1600-2000) dźwięk ma taki zakres częstotliwości, że jest to słyszalne a przy innych obrotach ucho tego nie słyszy. Słychac to nie tylko podczas jazdy, ale także na postoju przy zwiększeniu obrotów.
    A, i jeszcze jedno - oprócz rozrządu wymienili także pasek wielorowkowy osprzętu. Ale jego też sprawdzali (podobno).
    Wymiany były robione nie w ASO Fiata leczy w "zaprzyjaźnionym" warsztacie.
    Sorki, że zasypuję Cię pytaniami, ale może prosto w dwóch zdaniach wyjaśnisz.
    Co to jest ten filtr MA (MultiAir?)? Do czgo służy? Nie miałem pojęcia, że jest coś takiego.
    Co to takiego koło foniczne?
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 29-08-2022 o 22:39

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Co to jest ten filtr MA (MultiAir?)? Do czgo służy? Nie miałem pojęcia, że jest coś takiego.
    Filtr do filtrowania oleju podawanego do modułu MultiAir - wymiana co rorząd, nie ma tego w czynnościach serwisowych, ale należy to robić. Jest to śruba z filtrem.
    Tak samo mnależy co około 45tyś.km wymieniać śrubę z filtrem i podkładkami na dolocie oleju do turbiny.

    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Co to takiego koło foniczne?
    Koło napędowe paska wielorowkowego, przykręcone do wału korbowego. Z tego koła "odczytywane" są obroty silnika i pozycja wału przez odpowiedni czujnik.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Byłem wczoraj w innym warsztacie. Rozmawiałem z mechanikiem, który słuchał pracy silnika.
    Powiedział, że powodem tego rzężenia jest najprawdopodobniej za mocno napięty pasek rozrządu.
    Ale powiedział, że prawdopodobnie, ponieważ powodować to może także np. pompa wody.
    Pokazywał mi także na komputerze schemat rozrządu tego auta. Widać było tam m.in. napinacz.
    Mówił, że adaptacja komputerowa na to nic nie pomoże - no ale to chyba oczywiste.
    Czy naprężenie paska można regulować? Czy jest on jednak naciągany w jakiś automatyczny sposób?
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 02-09-2022 o 00:37

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Napinacz jest automatyczny, ale napiąć trzeba umieć, bo jest wstępne napinanie.
    1. Napinacz na maksa, minimum 2 obroty wału kluczem w celu ułożenia paska.
    2. Napinacz na znaki (widełki, dzyndzle) i ponownie minimum 2 obroty wału, oczywiście sprawdzenie na blokadach zgodność położenia wału i wałka.
    3. Kontrola napięcia paska, zgodności na blokadach.
    Ot cała procedura, trzeba chcieć to spaprać.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Miałem kiedyś podobnie w oplu astrze. Za mocno był napięty pasek rozrządu. Odgłos to było właśnie takie rzężenie jakby coś stawiało bardzo mocny opór silnikowi.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2017
    Skąd
    Legnica
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500L Cross 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2017
    A ile trzeba zapłacić w ASO za wymianę rozrządu obecnie?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Ussec Zobacz post
    A ile trzeba zapłacić w ASO za wymianę rozrządu obecnie?
    W ASO Fiata koszt coś ok. 2500zł za całość z robocizną i 2 letnią gwarancją.
    Ja wymieniałem w "zaprzyjaźnionym" warsztacie za 1000zł + płyn. Koszt zdecydował o takim wyborze.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    520
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool

    Autor pytał o samodzielną wymianę... A wy się tu licytujecie kto ile dał w warsztacie...

    Odpowiedź na temat. Jeśli nigdy nie robiłeś rozrządu, to jednak zacznij od czegoś prostszego, stare FIRE 8V ustawiane "na znaki" (Uno, CC, SC, Punto1 i podobne stare graty) oraz w większości (w 99%) bezkolizyjne.
    Później stopień wyżej, czyli FIRE 16V oraz nowsze modele z ery OBD2 i po dodaniu zmiennych faz oraz wprowadzeniu blokad. Czyli "kolizyjne".
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 06-09-2022 o 17:28

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2012
    Skąd
    GRUDZĄDZ
    Postów
    17
    Auto
    FIAT PUNTO II GO!
    Ja mam GP 1.4 /2007 silnik 77 koni. Z uwagi na koszt w serwisie zdecydowałem się na swoją robotę. Kiedy to usłyszeli w serwisie to się zaczęli śmiać i powiedzieli, że i tak do nich wrócę na lawecie.
    Mimo to kupiłem na All..... komplet blokad za 30 zł. i zabrałem się do roboty. Nie było tak ciężko ale bardzo nerwowo. Przy rozbiórce robiłem zdjęcia. Wymieniłem pasek i oczywiście pompę i napinacz. Udało się.
    Jeżeli jednak nie robiłeś takich napraw nigdy do tej pory to lepiej zleć to komuś z doświadczeniem i przyglądnij się. Następną wymianę zrób sam.
    Pozdrawiam


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana rozrządu w 1.4 16V 95KM - samodzielny większy przegląd przy 90kkm
    Napisany przez tinio na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 170
    Ostatni post: 27-10-2024, 10:29
  2. wymiana paska rozrządu silnik 1.6 16 V
    Napisany przez czarek1004 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 04-07-2022, 11:25
  3. Samodzielna wymiana rozrządu silnik 2.4
    Napisany przez pu3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-03-2015, 20:30
  4. [silnik] Punto II 1.2 16V Rozrząd samodzielna wymiana.
    Napisany przez bobikpl na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:25
  5. [silnik] Wymiana Rozrządu kilka pytań !
    Napisany przez b1jOOker na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532wymiana-rozrzadu-silnik-1-4-95km-50107

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl