Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez krowka1978

Temat: Słaby nawiew po dłuższej jeździe  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    46
    Postów
    6
    Auto
    500 L 1.4
    Rocznik
    2013

    Słaby nawiew po dłuższej jeździe

    Witam,
    Problem polega na tym , że po dłuższej jeździe (autostradą) z nawiewów bardzo słabo dmucha powietrze. Przy krótkich dystansach nie ma problemu. Filtr kabinowy jest nowy , wymieniony termostat (chyba niepotrzebnie) . Problem pojawia się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Wentylator dmuchawy działa , zmienia prędkości , czuć jak zmienia się siła nadmuchu ale z kratek bardzo słabo dmucha , tak jakby coś było przytkane. Zaczynają parować szyby. Silnik trzyma temperaturę. Po ok. 30 minutowym postoju znowu wszystko działa. Klimatyzacja jest manualna.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    517
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Skoro efekt zależy od jazdy, to musi mieć naturę termiczną albo pneumatyczną (napór powietrza coś przestawia, zatyka).
    Do weryfikacji termostat. Oraz pytanie - po co był w ogóle ruszany, z powodu lub przy okazji czego (inne prace, rozrząd)?
    Do sprawdzenia filtr, sposób montażu, jak się ułożył. Kamerką endoskopem USB zajrzeć w kanały.
    Szczególnie rejon wlotu powietrza do wnętrza (albo od kabiny albo od podszybia zajrzeć, gdzie łatwiej). Coś się zatyka (np. liście zalegają). Niektóre samochody już na wlocie w podszybiu mają filtry.
    Mechanizmy wyboru powietrza (zewnętrzne/wewnętrzne), zimne/ciepłe, jakaś klapa może być uszkodzona, lata luźno.
    Na koniec od tyłu, czyli "odpowietrzenie" pojazdu, typowo gdzieś z tyłu, w czeluściach bagażnika, czy drożne (jakaś krata, klapa powinna być, ukryta za dywanem, tapicerką, boczkami). Wtedy wentylator "pompuje" wnętrze auta, zamiast robić przewiew.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 19-12-2023 o 20:21

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    46
    Postów
    6
    Auto
    500 L 1.4
    Rocznik
    2013
    Mechanik stwierdził , że to prawdopodobnie termostat więc go wymienił. Problem w tym, że przy krótszych dystansach , jeździe miejskiej wszystko działa. Zmieniając prędkość dmuchawy zmienia się siła wdmuchiwanego powietrza . Zaznaczę , że cały czas jest włączona klimatyzacja. Może tutaj szukać problemu? Parownik - zamarza przy dłuższej jeździe ?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    517
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Co to za zwyczaj jazdy na klimie cały rok? Same problemy później (z samochodem i zdrowotne).

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Co to za zwyczaj jazdy na klimie cały rok? Same problemy później (z samochodem i zdrowotne).
    Teraz to jedziesz z kocopołami. Zauważ, że bezproblemowo i długo działają sprężarki w klimach automatycznych. A dlaczego? Bo np. w moim przypadku są wyłączane przez automatykę ze względu na temperaturę zewnętrzną, tryb AC jest aktywny cały czas w trybie auto. W instrukcji też są wspominki, żeby dużych przerw w pracy sprężarki nie robić.
    Następna sprawa, wilgoć w samochodzie. W zależności od producenta, ale najczęściej sprężarki śmigają od 4st.C w górę, co powoduje osuszanie powietrza. Temperaturę wnętrza w manualu trzeba regulować z łapy i zimą, i latem kółkiem od temperatury - tak samo jak robi to automat. Praktycznie nikt w automacie nie ustawia temperatury na minimum, a w manualu dzieje się to często i gęsto, temperatura na min i gil do gleby.
    Podsumowując - jeżdżę na "klimie" cały rok.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marpon78 Zobacz post
    Parownik - zamarza przy dłuższej jeździe ?
    Wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje poprawną wartość? Przy 3-4st.C może już szronić, ale nawet w manualu nie powinno do tego dojść. Sprawdź z wyłączonym AC.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-12-2023 o 23:57

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    517
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Klimatyzacji się używa rozsądnie, kiedy jest potrzeba, a nie bezmyślnie "zawsze włączona cały rok", co by nie było, będzie włączona "bo tak".

    Później nawet się delikwent nie domyśla, aby może ją jednak wyłączyć na próbę, gdy są problemy. Nie łączy faktów.
    W pierwszym wpisie nawet zapomniał wspomnieć, że jeździ na włączonej, ciągle, zawsze. Bo tak jest bardziej "prestiżowo".

    Podejście bachora rozwydrzonego, co tupie nóżką. Kupiłem auto z klimą, to będzie chodziła non-stop, a co! Klima, to "symbol luksusu".
    To się przenosi dalej. Zapłaciłem za całe klocki hamulcowe, to zużyję do końca, do gołej blachy!
    To moje, mogę robić co chce (i nic nie muszę wiedzieć o zasadzie działania układów pojazdu, że jeden wpływa na drugi).

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Klimatyzacji się używa rozsądnie, kiedy jest potrzeba, a nie bezmyślnie "zawsze włączona cały rok", co by nie było, będzie włączona "bo tak".
    Czyli też dołączyłem do grona debili/rozwydrzonych bachorów, bo od 2007 roku moje GP z automatem cały czas na "klimie", w międzyczasie doszło jeszcze 500X i Ateca, spoko, to już potrójnie Dobre Czyli ja głupi też nie umiem klimatyzacji, od prawie 17 lat Cóż, nie znam się, ale jest jeszcze bardziej "luksusowo" z automatem, to a co, mam wyłączać Mam bekę

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    To się przenosi dalej. Zapłaciłem za całe klocki hamulcowe, to zużyję do końca, do gołej blachy!
    Piłeś alkohol - nie pisz narąbany na forum
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-12-2023 o 10:29
    mojeallegro lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2024
    Skąd
    Kielce
    Postów
    1
    Auto
    500l 1.6 Multijet
    Rocznik
    2014
    @marpon78 udało Ci się rozwiązać ten problem? Bo w swoim 500l mam identyczny problem.


 

Podobne tematy

  1. Problem ze sprzęgłem po dłuższej trasie na jednym biegu.
    Napisany przez Sammy na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-04-2021, 22:24
  2. Check Engine (P0420) na dłuższej trasie
    Napisany przez q37 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-11-2019, 11:39
  3. Siena 1.4 sporadyczny problem z zapłonem po dłuższej jeździe
    Napisany przez jarek-gl na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2018, 11:14
  4. Bravo 1.4 12v problem z zapaleniem bo dłuższej jeździe
    Napisany przez szypkiwonsz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-02-2015, 21:21
  5. Cinquecento 700 - przygotowanie do dłuższej podróży.
    Napisany przez groszekdawid na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2011, 21:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl