Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    q37
    q37 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2019
    Skąd
    Krk
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Sedici 1.6 Benzyna, 4x4
    Rocznik
    2008

    Check Engine (P0420) na dłuższej trasie

    Witam.
    Chciałem zapytać czy ktoś miał podobny problem ze swoim sedici:

    Po przejechaniu 50-80km włącza się lampka check engine na trasie i świeci ciągle,
    -mechanik skasował błąd, problem powrócił po ok. 50km
    -przy codziennym użytkowaniu po mieście się nie zaświeca
    -mechanik zdiagnozował kod błędu i zauważył że druga sonda "stoi",
    zatem wymieniono drugą sondę za katalizatorem, po czym po 50 km problem powrócił..
    -próbowałem "przegonić" auto na 98, po 60km kontrolka powróciła
    -wykasowanie błędu nie pomaga, wymiana sondy też nie, czytałem że to może być problem
    starych świec albo katalizatora. Tylko jak to dobrze zdiagnozować by znów nie wymieniać na darmo części..
    Czy może ktoś miałby jakąś podpowiedź

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2019
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2 60KM
    Rocznik
    2002
    Wita, Mam podobny problem, Kontrolka załącza się losowo, może trochę częściej przy spokojnej jeździe, W załączniku błąd z programu multiecuscan i wykresy sond lambda w excelu. Może ktoś podpowie czy to katalizator czy sonda lub coś innego

    Punto 1.2 2003r 8v

    Link do excela z wykresami sond lambda.
    https://we.tl/t-35pK6u4JdH
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2019
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2 60KM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał stracho Zobacz post
    Wita, Mam podobny problem, Kontrolka załącza się losowo, może trochę częściej przy spokojnej jeździe, W załączniku błąd z programu multiecuscan i wykresy sond lambda w excelu. Może ktoś podpowie czy to katalizator czy sonda lub coś innego

    Punto 1.2 2003r 8v

    Link do excela z wykresami sond lambda.
    https://we.tl/t-35pK6u4JdH
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,407
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Wykres obu sond wygląda w miarę normalnie.

    P0240 oznacza (zawsze) "wydajność katalizatora poniżej minimum". Jest to kod OBD2, u każdego producenta znaczy to samo a procedury pomiaru wydajności katalizatora są podobne.
    Ogólnie: komputer sterujący silnikiem mierzy różnicę pomiędzy pomiarami sondy przed katalizatorem i za katalizatorem. Pomiar ten może być wykonywany w sposób ciągły, ale często jest robiony tylko przy stałych obrotach silnika (wyższych niż bieg jałowy) pracującego w temperaturze optymalnej. Dlatego P0420 pojawia się najczęściej w trasie, ale może też wystąpić w cyklu mieszanym albo miejskim.

    Co zrobić żeby pozbyć się P0420, albo przynajmniej zdiagnozować przyczynę?
    Tu nie ma żadnej magii, najpierw przyrządem diagnostycznym sprawdzamy korekty wtrysku, potem wypadanie zapłonów, a potem trzeba zacząć myśleć.
    Niektórzy producenci samochodów dają w swoich testerach (urządzeniach serwisowych) opcję niedostępną z poziomu OBD2, to znaczy odczyt z komputera wartości "sprawność katalizatora". Czyli dokładnie tej która powoduje zapalenie kontrolki i zapisanie błędu P0420. Nie wiem jak duża jest "fiatyzacja" Suzuki SX4, silnik 1.6 robią japońcy więc oprogramowanie ECU może być ich (w dołożonym fiatowskim interfejsem). W każdym razie jeśli chodzi o Suzuki można się do takiej opcji dogrzebać (programem producenta), jak jest we Fiacie nie wiem bo nie miałem okazji sprawdzić.
    Niezależnie od "da się" czy "niedasię" można zdiagnozować wydajność katalizatora, choćby np. badając skład spalin (opcja dostępna na każdej stacji diagnostycznej wykonującej okresowe badania techniczne pojazdów - tzw "przeglądy"). Proste i tanie, a mając wcześniej sprawdzone dawki paliwa i wypadanie zapłonów (którego ma nie być) można jednoznacznie stwierdzić czy katalizator działa i jak działa. Może nie z dokładnością do 1%, ale wynik działa / nie działa w tym przypadku nam wystarczy.


 

Podobne tematy

  1. Check engine :/
    Napisany przez jaszy na forum Tipo
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 01-12-2018, 13:02
  2. Błąd P0420 i kontrolka Check Engine
    Napisany przez dsmasalski na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-02-2018, 14:10
  3. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:22
  4. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
  5. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl