Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Osłona pod silnik  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014

    Osłona pod silnik

    Witam,
    Mam zamiar dokupić osłonę (plastik) pod silnik. Obecnie są tylko boczne a pod silnikiem jest "dziura" w podłodze.
    Proszę o informację jakie potrzebne są wkręty (śruby) mocujące. Znalazłem taķże informacje, że mają to być kołki rozporowe.
    Czym się to mocuje? Czy może jest jakaś strona www z tego rodzaju informacjami?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,900
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Z przodu sa gwinty pod sruby M6 , z tylu dwa otwory gwintowane M8.Po bokach blachowkrety, o cos takiego
    https://allegro.pl/oferta/wkret-10x-...yABEgIgyvD_BwE

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Dzięki wielkie za informacje. Czy śruby M6 i M8 powinny być jakieś odpowiednie np.
    https://auto-spinka.pl/pl/p/C60625-S...ne-modele/1650
    srubaM8.jpg
    Tego typu śruby mają gwint na początku zwężony (ułatwia to wkręcanie) i chyba niespadającą podkładkę.

    Jeszcze jedna sprawa.
    Myślałem, że dziura na środku osłony (z aluminiowym wyłożeniem) jest po to aby spuszczać olej, ale okazuje się, że korek spustowy jest dużo bardziej z boku!
    Po co jest ta dziura? Czy może mam złą osłonę?
    Taka oto osłona:
    oslona2.jpgoslona1.jpg
    Ostatnio edytowane przez kriu ; 10-02-2023 o 00:33

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2018
    Skąd
    JELCZ
    Postów
    11
    Auto
    500 L TREKKING 1.4T-Jet
    Rocznik
    2017
    W moim trekkingu też tak jest, dlatego do spuszczania oleju korzystałem z odsysarki. Przez tą dziurę z tego co pamiętam widać sondę lambda, ale do jej wymiany i tak trzeba osłonę ściągać. Takie niedoróby Fiata

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Naprawdę do głowy by mi nie przyszło, że w osłonie nie ma otworu do odkręcenia korka spuszczania oleju.
    W innych moich autach np. BMW X3 jest przykręcana klapka, podobnie w Mazdzie CX-3 - na korek i filtr oleju.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kriu Zobacz post
    Naprawdę do głowy by mi nie przyszło, że w osłonie nie ma otworu do odkręcenia korka spuszczania oleju.
    Wielki problem pierwszego świata, odkręcić osłonę. Przy okazji można dokładnie obejrzeć dół silnika i skrzyni pod kątem wycieków, czy innego syfu.
    Jeszcze jedno, proponuję zajrzeć do komory silnika w poszukiwaniu filtra oleju. W przypadku MultiAir i wkładowego dostęp jest od góry, nie wiem jak w pozmianowych, bo w połowie 2016 roku już zrobili puchę - czy ułożyli ją w poziomie, czy tak jak wkładowy do góry pod kątem. Jednak w benzynach z puszkowym filtry dostępne są w przedniej części silnika z dostępem od dołu. Nie wyobrażam sobie w tym miejscu klapki w osłonie...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-02-2023 o 15:27

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Wiem, że odkręcanie osłony to nic takiego wielkiego. Ale słyszę już mechanika: "łoo panie trza osłonę ściągać"
    Najlepszy dostęp do filtra oleju jest od góry, ale trzeba odłączyć (dla wygody) rurę dolotu powietrza. Wymienia się sam wkład.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,900
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Dawno powinienes zalozyc.!Oslona to same plusy, szybsze rozgrzewanie,czystosc, ochrona napedu altka, klimy , etc. A "mechanika" to z...b na funty i od tępych osłow...i najlepiej zmień dziada...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Wiem, że osłona to same plusy.
    A co do mechanika to oczywiście żart - nie powinien narzekać (chyba).
    Zaglądając pod silnik w celu lokalizacji otworów pod śruby osłony zauważyłem mocne zaolejenie pod zbiorniczkiem oleju do automatycznej skrzyni biegów. Olej co prawda nie kapie na ziemię, ale wszystko poniżej "świeci" się od oleju. Wszystko wskazuje na to, że to olej z tego zbiorniczka, ale co dziwne poziom oleju jest dobry. Co może być tego powodem? Nieszczelny korek (zakrętka) zbiorniczka?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2016
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    33
    Auto
    Punto 2 1.2 16V, 500L 1.4 16V
    Rocznik
    2002, 2015
    Osłona pod silnik jest świetną sprawą! Niestety ma swoje minusy... nie widać wycieków W 500L od rodziców zaraz po kupnie auta w salonie kazałem im kupić osłonę pod silnik. Założyłem i spoko. Niestety po gwarancji zaczęła się pocić skrzynia biegów na łączeniach obudowy. Krople oleju zostały na osłonie zamiast zostać na podłodze garażu. Swoją drogą ciekaw jestem, dlaczego Fiat nie potrafi złożyć porządnie skrzyni biegów. W Punto 2, które też jest w domu od nowości było to samo. Było to zgłoszone na gwarancji, ponoć wyjęli skrzynię i zrobili to od nowa ale po gwarancji znów zaczęło się pocić. Dopiero jak robiłem kilka lat temu sprzęgło to całą skrzynię wymyłem, łączenia zmatowiłem włókniną i użyłem masy uszczelniającej Ajusa. Do dzisiejszego dnia nie ma ani kropelki oleju, a skrzynia jest sucha na zewnątrz jak pieprz Jak tylko się ociepli biorę się za 500L czyli wyjęcie skrzyni, rozebranie, czyszczenie i składanie na nowo z nowym uszczelnieniem Dodatkowo osłony mam zamontowane na śruby nierdzewne typu torx security z łebkiem soczewkowym także nawet jakby ktoś żabą chciał to ruszyć to nie da rady, bo będzie zjeżdżać

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    53
    Auto
    Fiat 500L, 1.4 MultiAir, 162KM, automat, USA
    Rocznik
    2014
    Myślał może ktoś o wykonaniu otworu rewizyjnego w osłonie do spuszczania oleju? Czy ma to sens? Czy spuszczany olej nie będzie rozlewał się niekontrolowanie pod osłonę?
    Można zrobić taki otwór w osłonie o wymiarach np. 10x15-20cm (dłuższy wzdłuż auta) i dorobić "klapkę" przykręcaną np. na 4 wkręty do zaczepów metalowych (popularne blaszki na wkręty) przymocowanych w osłonie. W moim wypadku wymiana oleju wypada dopiero za rok, więc jak na razie tylko rozważam jakąś opcję bez "zdzierania" osłony.
    Tak sobie pomyślałem z tym otworem - może głupie, ale jakaś opcja jest

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    13
    Auto
    500L 0,9 twin
    Rocznik
    2018
    Moim zdaniem nie głupi pomysł. Również przemyśle ten patent..

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Wielki problem kilka wkrętów/śrub wykręcić żeby zdjąć osłonę. Rozumiem, że nic więcej Was nie interesuje, czy silnik i skrzynia nie leją itp., bo przez tę dziurę tego nie będzie widać (albo nie chce się tego widzieć ). Najważniejszym problemem jest brak dziury w osłonie do wylania oleju. Żeby tylko takie problemy były z samochodami... Ale jak uważacie. Mam 2 z osłonami, w tym w jednym "męczę się" już prawie 16 lat
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-04-2023 o 12:54

  15. #14
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,900
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Dla czterech srub i 6 wkretów ,chce się Wam "przepatentowac" oslonę? Dla wymiany oleju? Dla jeszcze "bardziej leniwych" ,mozna uzyc odsysarki do oleju i nic nie odkrecać.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2016
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    33
    Auto
    Punto 2 1.2 16V, 500L 1.4 16V
    Rocznik
    2002, 2015
    A ja dorzucę swoje 3 grosze. Osłona pod silnik to świetna sprawa! Szybkie nagrzewanie silnika, wolne stygnięcie w chłodne dni jeśli kilka razy wyłączamy silnik. Ma też swoje wady. Nie widać wszelkich wycieków czy to oleju czy płynu chłodzącego. Raz na rok można zdjąć osłonę i przy okazji sprawdzić czy nie ma na niej śladów wycieku lub po prostu przyjrzeć się skrzyni biegów i silnikowi, czy nic się nie poci. Niestety u mnie ma miejsce taka sytuacja, że dopiero po zdjęciu osłony widać mokrą skrzynię biegów. Nie wiem, czy FIat ma jakieś problemy z uszczelnieniem skrzyni, bo w Punto 2 dokładnie taka sama sytuacja była. Tam już to ogarnąłem przy okazji wymiany sprzęgła tzn. mając skrzynię na stole rozebrałem ją, wyczyściłem oryginalne uszczelnienie i nałożyłem nowe i od tego czasu nie ma żadnych wycieków. Do tego nowe oringi ale z FPM, a nie NBR jakie są wszędzie ładowane. To samo mnie czeka w tym roku z 500L tylko, że nie będę robić sprzęgła. A wycieki ze skrzyni są o tyle nie fajne, że nie wiemy, ile oleju ubyło. Przy okazji do uszczelniania skrzyni polecam masę Ajusa. Sprawdzona, przetestowana i skrzynia sucha na zewnątrz jak Sahara


 

Podobne tematy

  1. Silnik 1,4 120KM Komunikat start stop niedostępne sprzwdź silnik
    Napisany przez piteros333 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2021, 00:17
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 21:01
  3. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 01:38
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 10:12
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 13:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl