Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 54
Like Tree4lubi to!

Temat: 6 bieg  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    To ten silnik ma siłę przyśpieszyć na 6-tym biegu od 70 km/h ?
    Z tą prędkością, to jadę na 5-tym. 6-ty gdzieś od 80km/h conajmniej, o ile nie chcę mocno przyśpieszać. MJet 1.6 jest o tyle wkurzający, że czasami przy niskich obrotach potrafi dostać OKRUTNEJ turbodziury. O ile na trasie jakimś sposobem się nie ujawnia, to najbardziej potrafi zdenerwować w mieście, kiedy jedziesz sobie spokojnie i nagle musisz go pogonić, aby zjechać ze skrzyżowania.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    38
    Auto
    Stilo 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Kolego krowka1978 właśnie to starałem się delikatnie przekazać że mówisz o niewłaściwej skrzyni. Tutaj jak i u mnie jak i w GP jest zwykła Fiatowsk skrzynia 6-biegowa która nie przepada za stylem jazdy 50km/h i wbity 6 bieg.Niestety ja odczułem to dość boleśnie. A 6 bieg nadal podtrzymuję jest typowym nadbiegiem i najlepiej się sprawdza w trasie.
    arkcoz lubi to.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał AdamStilo Zobacz post
    Kolego krowka1978 właśnie to starałem się delikatnie przekazać że mówisz o niewłaściwej skrzyni. Tutaj jak i u mnie jak i w GP jest zwykła Fiatowsk skrzynia 6-biegowa która nie przepada za stylem jazdy 50km/h i wbity 6 bieg.Niestety ja odczułem to dość boleśnie. A 6 bieg nadal podtrzymuję jest typowym nadbiegiem i najlepiej się sprawdza w trasie.
    Przy 50km/h 6-ty bieg to też zabójstwo dla silnika. Ile wtedy ma obrotów w 1.4 16V, lekko ponad tysiąc? Nie miałem okazji jeździć taką konfiguracją, więc nie wiem jak to wygląda. W Viagrze 1.4 Turbo przy 70km/h na 6-ce silnik ma troszkę powyżej 1,5tyś, jest to też granica redukcji biegu - poniżej 1500 dostaje dwumasa, co prawda mniej niż w diesel'u, ale dostaje. Na 4-ce przy 60 ma 2tyś, więc sam widzisz inaczej trzeba nim jeździć, do tego ma nisko moment obrotowy. Żeby jechać 50km/h, to bym musiał jeździć na 3, gdzie też byłyby obroty w granicach 2tyś. Z kolei zwykły 1.4 16V trzeba wysoko kręcić, bo ma dość wysoko moment obrotowy. 1.4 8V ma maks. moment przy 3000 i w okolicy tych obrotów najlepiej się nim jeździ.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-01-2017 o 21:03

  5. #34
    volvgangster
    Guest
    Panowie każdy pewnie z was miał Fiata 126p (malucha) to może przypomnijcie sobie że maluch miał 4 biegi i spokojnie 120km/h się jeździło i nikt nie myślał o ekonomi czy skrzynia wyje.Po prostu oczekujecie od auta co ma 6 biegów aby było ekonomiczne spoglądacie na spalanie i to was cieszy ale ekonomia jazdy to nie jest 6 bieg i 80km/h .Za chwilę będzie płacz że sprzęgło,że skrzynia czy inne elementy padły.Proponuję następne auto w automacie to wam okaże jak działa skrzynia.Osobiście jeździłem omegą 2,5v6 w automacie i gdyby nie "ruda"to dalej bym użytkował opla bo jazda na automacie to bajka

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Na 4-ce przy 60 ma 2tyś, więc sam widzisz inaczej trzeba nim jeździć, do tego ma nisko moment obrotowy. Żeby jechać 50km/h, to bym musiał jeździć na 3, gdzie też byłyby obroty w granicach 2tyś. Z kolei zwykły 1.4 16V trzeba wysoko kręcić, bo ma dość wysoko moment obrotowy. 1.4 8V ma maks. moment przy 3000 i w okolicy tych obrotów najlepiej się nim jeździ.
    W dieslach 2000 obrotów to granica, kiedy podczas spokojnej jazdy po prostej drodze zmienia się bieg na wyższy :-)

    Cytat Napisał volvgangster Zobacz post
    (..) to nie jest 6 bieg i 80km/h .Za chwilę będzie płacz że sprzęgło,że skrzynia czy inne elementy padły.
    To weź wsiądź i się przejedź. Na 6 i 80km/h to jest dieslem dzisiaj normalna jazda. I nic nie stęka, nic nie stuka, nawet nie szarpie. Inna sprawa, że raczej jak się chce przyśpieszyć, to redukcji ani rusz.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 28-01-2017 o 10:29

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Jutro odbieram auto zobaczymy co naprawili lub poprawili.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Przeciążanie auta zbyt niskimi obrotami w stos do przełożenia jest niszczące dla mechanizmów. Kiedyś znalazłem opis jak jeździć autami z dwumasą itd i jedno podkreslili-nie jeździmy na wskazania komputera (te tajemnicze strzałki sugerujące zmianę biegów). Sam mam 6 biegowe auto ,poprzednie było 6biegowym dieslem i rzadko wrzucałem 6 bieg ,bo nie osiągałem odp .obciążenia. Dla mnie było ono ,gdy miałem ponad 100km/h ,bo 6 bieg to typowy nadbieg. Przy dwumasie jazda małym obrotami na wysokim biegu generuje nadmierne drgania (w dieslu mocno nadmierne),co niszczy dwumasę.A kto nie ma dwumasy ,to nie ma elementu pośredniego,więc drgania przechodzą do skrzyni . Co do skrzyń we Fiatach. Kiedyś Fiat spiknął się z GM i razem spłodzili skrzynie 6 biegowe M20/32 (przepraszam ,że o nich piszę w wielu postach,ale miałem auto z tą skrzynią i dużo się naszukałem jak ją traktować,aby była trwała). Fiat używa tych skrzyń pod swoimi kodami,ale to te same skrzynie (co ciekawe,te montowane dla Fiata/przez Fiata? mają większą trwałość niż te GM ). Pierwsze co zapytałem ,to czy 500X ma skrzynie M32. Odp ,że nie-znają problem i Fiat montuje tutaj swoją skrzynię,co mnie niejako uspokoiło. Co do skrzyń o których wspomniałem ,to w sieci jest to temat rzeka wystarczy poszukać.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 01-02-2017 o 12:39

  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Fiat używa tych skrzyń pod swoimi kodami,ale to te same skrzynie (co ciekawe,te montowane dla Fiata/przez Fiata? mają większą trwałość niż te GM ). Pierwsze co zapytałem ,to czy 500X ma skrzynie M32. Odp ,że nie-znają problem i Fiat montuje tutaj swoją skrzynię,co mnie niejako uspokoiło. Co do skrzyń o których wspomniałem ,to w sieci jest to temat rzeka wystarczy poszukać.
    Skrzynia C635 taka nowa nie jest, jest montowana od połowy lipca 2010r, zastąpiła M32 Co do skrzyń, to są jeszcze 6-biegowe C514.6, które nadal są montowane i z M32 nie mają nic wspólnego, były montowane w tym samym czasie co M32


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Sam mam 6 biegowe auto ,poprzednie było 6biegowym dieslem i rzadko wrzucałem 6 bieg ,bo nie osiągałem odp .obciążenia. Dla mnie było ono ,gdy miałem ponad 100km/h ,bo 6 bieg to typowy nadbieg.
    Z ciekawości. Kiedy w swoim MA wrzucasz 6-kę Na którym biegu jedziesz przy prędkości 50-60km/h Według tego co piszesz, to na 3-ce
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-02-2017 o 15:36

  10. #39
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    C 542 (kod Fiata) - oplowska skrzynia , 6. biegów ( kod opla F40)
    C 544 (kod Fiata )- oplowska skrzynia 6. biegów ( kod opla M32

    takie coś znalazłem .Najprościej byłoby ,gdyby przyjąć,że Oplowskie mają wsteczny koło jedynki ,ale czy na pewno?

    Druga kwestia,pytasz kiedy wrzucam w swoim aucie 6?Przytaczasz mój opis z diesla ,a diesel ma inny zakres obrotów użytkowych,także wklecenie tego do parametrów MA nijak nie pasuje. Pytanie o wrzucanie 6 w MA jest trudne,bo cokolwiek odpowiem,to zostanie podważone - zależne jest to od tego ,czy przyspieszam,czy mam obciążone auto,czy jadę pod górkę,czy po płaskim itd itd-wiele zmiennych do których kierowca musi sam dostosować obroty/przełożenie. Rzadko używam 6 ,bo nie mam gdzie

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Skrzynia FPT C635, która jest w 1.4MA Turbo 140KM, ma wsteczny obok jedynki, z GM nie ma nic wspólnego
    Co do Twojego opisu diesel'a, to ten MA Turbo 140KM wpisuje się idealnie Maks. moment ma przy 1750obr. 230Nm, moc maksymalna znacznie wyżej. W zakresie obrotów 1500-2100 fajnie jeździ w normalnej jeździe. Na 4 przy 2000obr ma 60km/h, na 5 ok. 70km/h, na 6 90km/h, 100km/h przy 2100obr. Na 6 jeżdżę dzień w dzień na DW poza terenem zabudowanym. Przy 3000obr. i wyżej są już od 4-tego biegu znaczne przekroczenia prędkości w terenie zabudowanym

  12. #41
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dlatego co do skrzyni oplowskich używanych we Fiacie postawiłem znak zapytania "(..)gdyby przyjąć,że Oplowskie mają wsteczny koło jedynki ,ale czy na pewno?" .Jeździłem dieslem ,bo miałem i moment sobie chwaliłem i w MA tez sobie chwalę,ale moc jest rozwijana inaczej niż w dieslu - wyżej . Na pewno jeżdżąc w trybie sport byłbym bardziej zbliżony do diesla,ale w moim przypadku byłaby to jazda nieekonomiczna i "od świateł do świateł". W dieslu i MA 6 bieg wrzucałem ponad 100 m/h i to zapewniało mi spalanie diesla ok 5 l/100 km ,a w MA aktualnie wynosi 8.1 l/100km (6 użyłem tylko ze 3 razy) ,gdzie jazda jest 80% miejska,a tryb Auto -po prostu nie mam gdzie rozbujać auta na tyle,aby wrzucić 6 dłużej niż na 30 sek. ,bieg 5 zapewnia mi odp elastyczność . Może z czasem zmienię styl jazdy ? Kiedyś miałem Bravo 90KM ze skrzynią 6 biegową i za diabła nie używałem 6 biegu,bo nie było gdzie,a moment za mały .

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Skrzynia FPT C635, która jest w 1.4MA Turbo 140KM, ma wsteczny obok jedynki, z GM nie ma nic wspólnego
    1.skrzynie-biegow-opel-typ-c635
    2. Pod tym samym oznaczeniem kryją się dwie skrzynie: manual i DDCT. Za www.allpar.com wychodzi, że "automatic and manual versions have the same cases, synchronizers, shift forks, and triple-shaft layout; both are made in Verrone, Italy. They use a dry clutch (rather than wet) because it's cheaper, more efficient, also used on manuals, (...)'
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 03-02-2017 o 10:37

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Skrzynie biegów C635 produkowane są przez koncern FIAT (Fiat Powertrain Technologies w Verronie). Montowane są z jednostkami napedowymi w którym wymagane jest przeniesienie momentów do 350 Nm w najnowszych wersjach Astra, Combo, Meriva, Zafira.
    Konstrukcja skrzyni C635 nie ma nic wspólnego z GM, co potwierdza pierwsze zacytowanie zdanie. Jest to konstrukcja Fiata. GM bierze te skrzynie od Fiata, bo im też się M32 sypały Na silniki MJ w Oplu też powiesz, że są przez GM produkowane/skonstruowane
    Wybryk M32 GM skonstruował w czasie mariażu z Fiatem, który zakończył się w początkowym okresie powstawania GP.

    Za Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/FPT_C6...T_transmission

    Podpinam link do dokumentacji produktowej FPT http://www.sindacatometalmeccanici.i...1271855347.pdf

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    2. Pod tym samym oznaczeniem kryją się dwie skrzynie: manual i DDCT.
    Zgadza się, jest wersja manualna, którą mam, i zautomatyzowana dwusprzęgłowa TCT - tak nazywa ją FIAT. Dostępna też w 500X z 1.4 MA Turbo 140KM, trochę żałuję, że jej nie wybrałem, a brałem taką możliwość.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-02-2017 o 10:57

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Ma to wspólnego, że kupuje
    krowka1978 lubi to.

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    38
    Auto
    Stilo 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    I jak udało się rozwiązać problem? Auto naprawione?


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wyskakujący piąty bieg
    Napisany przez petertk na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2014, 09:34
  2. Wyskakujący 3 bieg
    Napisany przez szafirldz na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-11-2013, 19:40
  3. Wyskakujący 3 bieg
    Napisany przez Ik3r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-10-2011, 22:44
  4. 4 i 5 bieg bardzo słaby
    Napisany przez Mikolajj83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-04-2011, 21:22
  5. Zgrzyta 3-ci bieg
    Napisany przez Utry na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-03-2010, 22:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-5326-bieg-351892

https:fiatklubpolska.pl500l-5326-bieg-35189

https:fiatklubpolska.pl500l-5326-bieg-351893synchronizator 5 i 6 biegu fiat tiposkrzynia c635 dwumasa site:fiatklubpolska.plddct fiatfiat 500x jaka skrzynia 6 biegowa byla montowanac635 ddctc635 ddct opiniefiat 500 wycie skrzyni biegowskrzynia c635 stukit-jet 1.4 120 500l c635opinie na temat zamiany skrzyni biegow 5bieg na 6bieg fiat grande 8v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl