W 500X 1.4 MA Turbo 140KM spokojnie 6 wrzuca się przy 70km/h, ok. 1500 obr/min - spokojna jazda. Przy 100 silnik ma 2100 obr/min. Gdy już "podkręcę" na 5-tym biegu do 3000obr, to 6 włączam przy około 130km/h.
W 500X 1.4 MA Turbo 140KM spokojnie 6 wrzuca się przy 70km/h, ok. 1500 obr/min - spokojna jazda. Przy 100 silnik ma 2100 obr/min. Gdy już "podkręcę" na 5-tym biegu do 3000obr, to 6 włączam przy około 130km/h.
Spokojnie się pojedzie tylko jak długo. Powtórzę po raz kolejny ja wymieniałem łożyska w skrzyni ponieważ poprzedni właściciel auta tak właśnie jeździł 50 lub 60 po mieście na wbitym 6 biegu. Wałki skrzyni dostają wibracji bo za duży bieg za mała prędkość i wywala łożyska. 6 bieg jest na autostradę.
Swoją drogą skąd wiesz co wyczyniał poprzedni właściciel Może oleju w skrzyni nie było, sypał trociny, cokolwiek Od za niskiej prędkości obrotowej to prędzej dwumasa i korbowód padnie, a szczególnie o tej pierwszej nic nie wspomniałeś. Swoją droga silnik na wbitej 6 przy 50km/h musiał mieć około 1000obr, a to jest już szkodliwe dla samego silnika Korbowód jęczał przy przyspieszaniu i błagał o litość...
Tak, 6 bieg na autostradę, yhy Ciekawe, że w innych autach skrzynie wytrzymują przy prędkości obrotowej rzędu 2100obr/min przy stówce Ciężarówki pomijam. Czy wiesz, że niższe biegi w 6-cio biegowej skrzyni mają inne przełożenia niż skrzynia 5-tka? Skrzynia FPT C635 jest wyliczona na przeciążenie 350Nm, a mój MultiAir ma tylko 230Nm, dostępne przy 1750obr. Dlaczego więc tego nie wykorzystywać i wywalać paliwo w powietrze? Co więcej wskazania GSI w trybie spokojnej jazdy podpowiadają zmiany biegów w zakresach granicznych 1500-2000obr Mam "pałować" silnik jak w GP 1.4 8V 77KM, czyli 3100-3500obr, lub lepiej, gdzie jest taka konieczność, żeby to jechało
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-01-2017 o 22:35
Jak jeździł poprzedni właściciel wiem bo to mój wuj,a co do reszty "tak,masz rację" :-)
Dodam jeszcze tylko że silnik który posiada autor posta o ile to jest 1.4 16V 95km nie posiada dwumasy więc o nim nic nie wspominałem :-) i wiem o tym bo mam ten silnik w Stilo i jest to inna skrzyni niż ta o której piszesz chodzi mi o oznaczenie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie wiem kolego o jakiej Ty skrzyni piszesz ale sprawdź w opisie jakie auto ma autor posta i jakiej skrzyni dotyczy problem. pozdrawiam :-)
W 500L 6-cio biegowa to C635, czyli ta sama co w 500X, oczywiście bez dwumasy. W Stilo zapewne masz FPT C514.6. W GP mam FPT C514.5.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-01-2017 o 22:56
Nie wiem co jest w 500L ja mówię na swoim przykładzie i o tym co mówi instrukcja obsługi mojego auta. Dobrze napisał jeden z kolegów o zmianie biegów w Ducato kiedy wrzuca 6. Z mojej strony tyle życzę autorowi posta oby jego problem się nie skończył tak jak u mnie ale z mojej strony radzę zmienić technikę jazdy. Pozdrawiam :-)
Tak, zmiany podpowiada wskaźnik GSI, przynajmniej w 500X 1.4MA Turbo 140KM, a więc producent Nie widzę potrzeby przy spokojnej jeździe, w miarę zgodnej z przepisami, kręcić silnik wyżej niż 2100obr. Jeśli już kręcę to na 4-ce, i nie tylko, do 4tyś (więcej nie chcę, bo po co), wtedy 6 włączam przy ponad 160km/h Tylko wtedy jest problem, bo w Polsce taka prędkość jest wykroczeniem, a dopiero wtedy skrzynia się nie popsuje Po co więc dali tą 6-tkę
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Gdybyś pojeździł Turbo ze skrzynią C635 inaczej byś pisał i jeździł, zapewniam
Co do skrzyni w 500L. 6 przy 2000 obrotow, to o 500 więcej niż w moim 500X. W Grande z przebiegiem 183kkm gdy włączy się piątkę przy 2000obr nic nie wyje i nic złego nie słychac (prędkość około 50km/h). Może poszła wadliwa partia skrzyń, a dokładniej, z trefnymi łożyskami.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-01-2017 o 23:22
Panie i Panowie!!
Wraz z silnikiem 1.4 16V 95KM w 500L nie jest ta sama skrzynia biegów, co w 500L z silnikami TURBO!
C635 Manual jest łączona z T-Jet i MultiJet 2 1.6.
Wystarczy sobie zobaczyć na obrazkach: wsteczny jest w innej pozycji.
Prędzej kieruje sie do diagnozy że wadliwa partia skrzyń lub łożyska. Biegi zmieniam min zgodnie ze wskaźnikiem nigdy wczesniej. A wyc wyje tylko w przedziale powiedzmy 70-90 km glownie jak się przyspiesza czyli pod obciążeniem. I napewno to nie wina mojego stylu jazdy.
Mnie się czasami zdarza, najczęściej na pasie rozbiegowym na drogach ekspresowych z 4 biegu włączać od razu 6-ty :-) Szóstka spokojnie bez żadnych drgawek "daje radę" już od 80km/h. Chociaż przyznam, że najniższe spalanie chwilowe, a może i średnie, mam na 5 biegu w ok. 70-75km/h wg wskazań prędkościomierza.
....u mnie poza tym wyciem innych objawów brak. Pytanie czy powinna byc bloga cisza ze strony skrzyni czy dopuszcza sie jakieś dźwięk? Kiedyś miałem stilo z tym silnikiem...szczerze nie przypominam sobie aby cos wyło na . Najgorzej ze ASO twierdzi....ten typ tak ma.
Jutro pisze papier do Fiat Polska
W UNO normą było hałasujące łożysko wyciskowe sprzęgła. Olewało się temat, a sprzęgło tak samo działało przez ponad 100kkm, dotrwało do sprzedaży, od pół roku cieszy się nim nowy właściciel.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Rzeczywiście, okłamała mnie rozpiska w Wiki. Czyli montują C514.6, taka była dostępna również w GP.
To ten silnik ma siłę przyśpieszyć na 6-tym biegu od 70 km/h ? Podobno ma fatalną elastyczność na 6-tce w 500L, być może podczas przyśpieszania powinieneś załączać niższy bieg a 6-kę dopiero przy 90-tce. 500l jest cięższe od Stilo, może skrzynia jest mocno obciążona na tym przelożeniu i przy tej prędkości i dlatego zaczyna "wyć".
Ja bym przejechał się innym egzemplarzem 500l-ki, jeśli jest to samo to lepiej zmienić styl jazdy