Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    29
    Auto
    500L Trekking
    Rocznik
    2013

    1.4 95KM zmiania oleju 5w40 na 5w50 albo 5w60

    Tak się zastanawiam, czy zmiana oleju na 5w50 albo 5w60 wpłynęłaby na zmniejszenie konsumpcji oleju przez silnik? Tylko hydrauliczna regulacja luzów zaworowych nie wiem, jak to zniesie.
    W sumie mój Trekking nie bierze dużo. Jak jeżdżę spokojnie to dolewam niewiele. Ostatnio niecałe 200 ml na 2600 km. Ale jak ciągnę ciężką przyczepę albo traktuję go ostrzej, to bierze trochę więcej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    34
    Postów
    332
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    kup motul`a 5w 40 i będziesz miał na dowlekę, 5w60 nie nadaje się do tych silników to jest olej do upalania silnika na mrozie ten olej zabija silnik.
    FIAT MI AMORE

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    29
    Auto
    500L Trekking
    Rocznik
    2013
    Juri pierwsze słyszę, że olej 5w60 zabija silnik. Skąd masz taką informację?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    125
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja byłbym ostrożny ze stosowaniem olejów o innych parametrach lepkości niż zalecone przez producenta. Może nic się nie stanie, a może być problem z utrzymaniem filmu olejowego albo z odpowiednim przepływem przez kasowniki luzu. A to, że silnik bierze więcej oleju jak go mocniej gonisz to normalne - szczególnie w tak średnio spasowanych silnikach jak fiatowskie.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,091
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    A to, że silnik bierze więcej oleju jak go mocniej gonisz to normalne - szczególnie w tak średnio spasowanych silnikach jak fiatowskie.
    Nie wszystkie silniki FIAT-a są tak spasowane. 1.4 8V po 200tyś. bierze 0,5l na 15tys - tak jest od nowości, 1.4 MultiAir Turbo bierze mi około 300ml na 15tyś.
    1.4 16V jest niestety znany z apetytu na olej, trzeba z tym żyć. Nie zalecam zmiany na olej o innych parametrach lepkościowych dla 1.4 16V. Może się to źle skończyć.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    29
    Auto
    500L Trekking
    Rocznik
    2013
    Wiedziałem przed zakupem, że one biorą olej. Z resztą gdyby mi to bardziej przeszkadzało to nie kupiłbym po 3 miesiącach drugiego. Podobny zabieg ze zmianą oleju zastosował mój znajomy w maksiskuterze i branie oleju ustało, więc zacząłem się zastanawiać co by było gdyby... Będę na przeglądzie to z ciekawości podpytam mechaników, co o tym myślą. Nie wiem ile kosztuje olej 5w60 za litr, ale pewnie taniej jak 5w40 nie kupi, więc ekonomicznie też jest to słaby argument.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2012
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    51
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 16V 90 KM
    Czy "spokojna jazda" o jakiej piszesz, to ecodrving?
    Mam swoją teorię na temat "brania" oleju - silnik bierze olej przy ostrej jeździe (but w podłodze na autostradzie przez kilkaset km) albo przy przesadnie delikatnej - wysokie biegi na niskich prędkościach obrotowych. Mam ten silnik w Bravo II (tam miał 90 KM). Przy wymianie oleju raz w roku i co około 12 tys. nie musiałem dolewać oleju. Ostatnio zaszalałem i nie zmieniałem przez 2 lata i około 20 tys. km - dolałem w tym czasie około 0,6 l. Unikam jazdy przy obrotach poniżej około 1600-1700 obr/min. Jak trzeba przyspieszyć mocno to startuję powyżej 2 tys. obr/min. Nie unikam kręcenia "do końca", ale tak wysokie obroty utrzymuję przez kilka -kilkanaście sekund. Dla higieny silnika wskazane jest systematyczne krótkotrwałe kręcenie silnika do obrotów mocy maksymalnej. Zalewam Selenią KPE 5W40, auto w tej chwili ok. 75 tys. km

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    736
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Kolega gdzieś wyżej zaniepokoił się co będzie zimą .Przecież parametr zimowy 5W ... zostaje bez zmian. Zalewaj co każde producent ,ale może zmień olej na innego wytwórcę. Kolega miał Audi i palił mu olej ,zamienił na te same parametry ale Lotosa i problem znikł .Zrobił to za poradą forum Audi . Widac Lotos bardziej uszczelnił? W benzynach jest chyba katalizator TWC co wymaga normy C3? To też trzeba brać pod uwagę . Pokombinuj z markami olejów ,nie trzymaj się Selenii jeśli nie musisz.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2018
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    29
    Auto
    500L Trekking
    Rocznik
    2013
    Daro100 spokojna jazda, czyli w trasie używam tempomatu przeważnie 90 kmh, ale czasami 80,100,110, nie więcej. Staram się nie kręcić powyżej 3500 obr/min. Nie zauważyłem różnicy czy bierze więcej, jak jeżdżę eco tak, jak to opisałeś. Z ciekawości to sprawdzę. Możliwe, że to jest ten trop

    rajtkezjusz lałem różne oleje, ale chyba nie było różnicy. Selenię miałem zalaną tylko do 15 tys km, czyli to, co wlała fabryka plus wymiana po 1500 km. PO 15 tys km wymieniłem już poza ASO, chyba wlali wtedy Mobil. Od ok. 60 tys km Leją mi Castrola Magnatec. Olej i filtr wymieniam co 15 tys km maksymalnie, czyli średnio co pół roku.

    Pytanie było czysto toretyczne. Auto służy mi do pracy i musi być sprawne. Eksperymenty nie wchodzą w rachubę. Myślałem, że może ktoś już próbował takiej zmiany i ma jakieś ciekawe spostrzeżenia.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    736
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Zrobiłem test w Maździe . Fabrycznie miała mieć 5w30 ,a przebieg prawie 200 tys km . Castrol w Mazdach ma akurat złą markę (wystarczy poczytać forum Mazdy ) ,ale może to dotyczy zwykłego Castrola ,te wyższej półki pewnie są lepsze. Zastosowałem Valvoline 5w40 i ubytek się zmniejszył z ok 500 ml od wymiany do wymiany ,ale nieznacznie . Raz testowo zalalem 5w50 i po pół roku sprzedałem auto ,ale oleju nie dolewałem przez te pół roku ,dziwnych objawów nie miałem ,no ale to auto starszej generacji było .


 

Podobne tematy

  1. 1.4 95KM - zuĹźycie oleju
    Napisany przez jzam na forum 500L
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-01-2019, 11:58
  2. 1.6 mjet - problem turbo albo maf albo map albo....
    Napisany przez PuntoEvo_PL na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-11-2016, 14:16
  3. 4ty bieg - albo nie ma, albo ciężko wchodzi ...
    Napisany przez Schwer na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-03-2015, 14:32
  4. Marea-Ogrzewanie albo grzeje na maksa albo wcale
    Napisany przez Vaco na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-03-2014, 21:33
  5. zmiana oleju z 15W40 na 5W40
    Napisany przez bikerww na forum Stilo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 09-04-2012, 18:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl